Gorące napoje dla biegaczy. Jak rozgrzać się po treningu?

Zwykle rozgrzewamy się przed biegiem, a nie tuż po treningu. W przypadku biegów w środku zimy (zwłaszcza biegów długich, a zim siarczystych) sam wysiłek może nie wystarczać, więc warto sięgnąć po coś gorącego. Oto najlepiej rozgrzewające napoje – pij je po każdym treningu, po którym czujesz, że przemarzłeś.

Rozgrzewajace napoje dla biegaczy Mitch Mandel
Zamiast czarnej zaparz mocną, zieloną herbatę. Naukowcy uważają, że w zielonej znajdują się najsilniejsze z dotąd odkrytych przeciwutleniaczy.(fot. Mitch Mandel).

Mroźno? Te napoje zregenerują Cię zaraz po zimowym treningu.

REKLAMA

Gorąca czekolada po meksykańsku

Słodko-gorzka ciemna czekolada ma sporo polifenoli, które dostarczane regularnie poprawiają przepływ krwi, a tym samym wydolność na treningu. Szczypta pieprzu kajeńskiego podkręca metabolizm. Taki gorący kubek, dzięki białku z mleka i węglowodanom, genialnie regeneruje mięśnie. No i rozgrzewa.

Przygotowanie:

  • Zmieszaj w rondelku kubek mleka 3,2%, 30 g czekolady (70% kakao), 2 łyżki brązowego cukru, ¼ łyżeczki laski wanilii, szczyptę pieprzu cayenne.

  • Podgrzej (ale nie gotuj), aż czekolada się rozpuści.

Herbata z kurkumą

Przepis pochodzi z Indii, gdzie kurkumę dodaje się także do napojów. Zawarta w tym żółtym proszku kurkumina ma silne działanie przeciwzapalne. W medycynie Wschodu używa się jej jako lekarstwo na problemy żołądkowe i artretyzm. Biegaczom pomaga na zmęczone ciężkim treningiem mięśnie.

Przygotowanie:

  • Najlepiej kup świeży korzeń, pokrój w cienkie paski i zaparzaj kilka z nich przez 4-5 minut.

  • Możesz teraz dodać trochę startego imbiru i szczyptę czarnego pieprzu, który wzmocni przeciwzapalne działanie kurkuminy.

  • Dopraw miodem i cytryną.

Głodni po zimowym treningu? Wypróbujcie przepisy na rozgrzewające zupy, które proponowaliśmy tu: Rozgrzewające i regenerujące zupy dla biegaczy [PRZEPISY] oraz tutaj: 4 przepisy na rozgrzewające zupy dla biegacza

REKLAMA

REKLAMA

Cydr na gorąco

Niefiltrowany sok z jabłek to polska specjalność. Pełno w nim kwercytyny, chroniącej przed rakiem I chorobami serca. U biegaczy podnosi ona także wytrzymałość, dzięki zwiększeniu zdolności wykorzystania tlenu przez komórki.

Przygotowanie:

  • Podgrzej lekko sok jabłkowy.

  • Dodaj 1/3 łyżeczki mielonego cynamonu.

Kawa cynamonowa

Cynamon świetnie utrzymuje cukier w ryzach, jeśli doskwierają Ci jego skoki. Do tego naukowcy wiążą jego działanie z powstrzymaniem insulinooporności, czyli wstępu do cukrzycy typu drugiego. Kawa może przyczynić się do powstrzymania ryzyka choroby Parkinsona, a kofeina zwiększa wydolność.

Przygotowanie:

  • Zaparz kubek świeżo mielonej kawy.

  • Wsyp ⅓ łyżeczki mielonego cynamonu albo przez 5 minut zaparzaj cynamonową laskę.

Dzika róża z miodem i cytryną

Pociągasz nosem? Spuść bombę z witaminy C na wirusy. Zrób dość mocny napar z dzikiej róży, pełnej witaminy C. Flawonoidy z cytryn pomogą zatrzymać przeziębienie, a miód złagodzi ból gardła.

Przygotowanie:

  • Zaparz 2-3 torebki herbaty z dzikiej róży.

  • Kiedy przestygnie, dodaj 2 łyżki miodu i sok z połowy cytryny.

RW 01-02/2018

Zobacz również:
Wbrew pozorom "piątka" to wymagający dystans, więc tylko dobry plan treningowy, uwzględniający bardzo różne jednostki treningowe, pozwoli Ci potem na trasie osiągnąć tempo na miarę Twoich możliwości. Żeby naprawdę szybko pognać do mety biegu na 5 km, musisz się przygotować do startu, realizując każdy trening bardzo poważnie i z poświęceniem.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA