[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Gorące napoje dla biegaczy. Jak rozgrzać się po treningu?

Zwykle rozgrzewamy się przed biegiem, a nie tuż po treningu. W przypadku biegów w środku zimy (zwłaszcza biegów długich, a zim siarczystych) sam wysiłek może nie wystarczać, więc warto sięgnąć po coś gorącego. Oto najlepiej rozgrzewające napoje – pij je po każdym treningu, po którym czujesz, że przemarzłeś.

Rozgrzewajace napoje dla biegaczy Zamiast czarnej zaparz mocną, zieloną herbatę. Naukowcy uważają, że w zielonej znajdują się najsilniejsze z dotąd odkrytych przeciwutleniaczy.(fot. Mitch Mandel).

Mroźno? Te napoje zregenerują Cię zaraz po zimowym treningu.

Gorąca czekolada po meksykańsku

Słodko-gorzka ciemna czekolada ma sporo polifenoli, które dostarczane regularnie poprawiają przepływ krwi, a tym samym wydolność na treningu. Szczypta pieprzu kajeńskiego podkręca metabolizm. Taki gorący kubek, dzięki białku z mleka i węglowodanom, genialnie regeneruje mięśnie. No i rozgrzewa.

Przygotowanie:

  • Zmieszaj w rondelku kubek mleka 3,2%, 30 g czekolady (70% kakao), 2 łyżki brązowego cukru, ¼ łyżeczki laski wanilii, szczyptę pieprzu cayenne.

  • Podgrzej (ale nie gotuj), aż czekolada się rozpuści.

Herbata z kurkumą

Przepis pochodzi z Indii, gdzie kurkumę dodaje się także do napojów. Zawarta w tym żółtym proszku kurkumina ma silne działanie przeciwzapalne. W medycynie Wschodu używa się jej jako lekarstwo na problemy żołądkowe i artretyzm. Biegaczom pomaga na zmęczone ciężkim treningiem mięśnie.

Przygotowanie:

  • Najlepiej kup świeży korzeń, pokrój w cienkie paski i zaparzaj kilka z nich przez 4-5 minut.

  • Możesz teraz dodać trochę startego imbiru i szczyptę czarnego pieprzu, który wzmocni przeciwzapalne działanie kurkuminy.

  • Dopraw miodem i cytryną.

Głodni po zimowym treningu? Wypróbujcie przepisy na rozgrzewające zupy, które proponowaliśmy tu: Rozgrzewające i regenerujące zupy dla biegaczy [PRZEPISY] oraz tutaj: 4 przepisy na rozgrzewające zupy dla biegacza

REKLAMA

REKLAMA

Cydr na gorąco

Niefiltrowany sok z jabłek to polska specjalność. Pełno w nim kwercytyny, chroniącej przed rakiem I chorobami serca. U biegaczy podnosi ona także wytrzymałość, dzięki zwiększeniu zdolności wykorzystania tlenu przez komórki.

Przygotowanie:

  • Podgrzej lekko sok jabłkowy.

  • Dodaj 1/3 łyżeczki mielonego cynamonu.

Kawa cynamonowa

Cynamon świetnie utrzymuje cukier w ryzach, jeśli doskwierają Ci jego skoki. Do tego naukowcy wiążą jego działanie z powstrzymaniem insulinooporności, czyli wstępu do cukrzycy typu drugiego. Kawa może przyczynić się do powstrzymania ryzyka choroby Parkinsona, a kofeina zwiększa wydolność.

Przygotowanie:

  • Zaparz kubek świeżo mielonej kawy.

  • Wsyp ⅓ łyżeczki mielonego cynamonu albo przez 5 minut zaparzaj cynamonową laskę.

Dzika róża z miodem i cytryną

Pociągasz nosem? Spuść bombę z witaminy C na wirusy. Zrób dość mocny napar z dzikiej róży, pełnej witaminy C. Flawonoidy z cytryn pomogą zatrzymać przeziębienie, a miód złagodzi ból gardła.

Przygotowanie:

  • Zaparz 2-3 torebki herbaty z dzikiej róży.

  • Kiedy przestygnie, dodaj 2 łyżki miodu i sok z połowy cytryny.

RW 01-02/2018

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij