[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Co na wegetariańskiego grilla? 8 najlepszych warzyw na ruszt

Rezygnujesz z zaproszenia na niedzielne grillowanie, bo trzymasz dietę, a wiesz, że skończyłoby się ono jak zwykle - na tłustym mięsie i zimnym piwie? Jest na to sposób: przejażdżka rowerem wybije z głowy alkohol, a zamiast karkówki i kiełbasy wrzuć na grilla soczyste warzywa.

Grill wegetariański Nie wyobrażasz sobie grilla bez mięsa? No to Ci pomożemy - oto 8 warzyw, które doskonale nadają się na ruszt (fot. shutterstock.com).

Oto osiem warzyw, które najbardziej lubią się z rozgrzanym rusztem:

Kukurydza

Świetnie uzupełnia zapasy glikogenu. Jest także źródłem karotenoidów, czyli odmiany beta-karotenu, zwanego kryptoksantyną, które według badań zapobiegają rakowi płuc i innym nowotworom.

  • Możesz położyć je w łupinach i obracać często, żeby się mocno nie zwęgliły, a potem obrać. Kukurydza będzie soczysta. Obrana także nieźle znosi grillowanie, choć trzeba uważać, aby jej nie przypalić. Gotową posyp tartym parmezanem lub masłem z chili, miętą i limonką.

Dynia

Substancje w niej zawarte przeciwdziałają procesom starzenia się organizmu, zapobiegają rakowi i regenerują mięśnie po ciężkim treningu.

  • Pokrój w kostkę lub paski. Dynia na grillu nabierze słodyczy. Zastosuj technikę prażenia lub grillowania na desce drewnianej (obie opisane na końcu artykułu).

Sprawdź, jakie są zalety diety wegetariańskiej i jedz jarsko na full!

Szparagi

Kup zielone. Objętość kubka zapewnia aż 70% dziennego zapotrzebowania na witaminę K (mocne kości) i około 20% kwasu foliowego poprawiającego cyrkulację krwi.

  • Skrop oliwą. Połóż na ruszcie lub tacce aluminiowej i po 2 minutach obróć. Możesz przekroić je wzdłuż, żeby szybciej doszły – wtedy wystarczy minuta z każdej strony.

Bakłażan

Lubi grillowanie! Pełen antyoksydantów: ma np. nasunin, który chroni przed stanam zapalnymi mięśni i komórek mózgowych.

  • Pokrój w centymetrowe plastry, skrop oliwą czosnkową i grilluj bezpośrednio na ruszcie.

Cebula

Świetne źródło kwercetyny, czyli fitoskładnika wzmacniającego system odpornościowy biegaczy często łapiących infekcje.

  • Pokrój w plastry, skrop oliwą i ostrożnie połóż na ruszt. Grilluj po około 1-2 min z każdej strony.

REKLAMA

Boisz się, że dieta wegetariańska źle wpłynie na Twoje wyniki? Niepotrzebnie: Wegetarianizm a bieganie: Jak działa napęd typu "wege"?

Papryka

Niesamowicie bogata w witaminę C i substancje przeciwzapalne. Podczas grillowania nabiera dymnego smaku.

  • Pokrój w kawałki i grilluj na ruszcie. Jeśli chcesz, żeby łatwo zeszła skóra, zapakuj ją ciepłą do worka foliowego na kilka minut. Kiedy ostygnie, skórę ściągniesz łatwo jak suchą koszulkę.

Sałata rzymska

Chrupiąca i pełna witamin A, C i K. Im ciemniejsza, tym lepsza.

  • Pokrój główkę w ćwiartki. Posmaruj oliwą i grilluj, aż lekko zbrązowieje. Świetnie komponuje się z sosem winegret.

Cukinia

Pełna potasu i witaminy C, do tego wspomaga odbudową flory bakteryjnej, np. po kuracji antybiotykami. Odkwasza organizm.

  • Ma dużo wody, lubi ogień i łatwo ją przyrządzić na ruszcie. Pokrój wzdłuż w centymetrowe plastry, skrop oliwą czosnkową. Piecz, aż lekko zbrązowieje w miejscu kontaktu z rusztem.

Łowcy ognia

Jak przyrządzić perfekcyjnego i zdrowego grilla dla biegaczy?

  • Otwarty ogień. Staraj się skrapiać warzywa oliwą, nawet te soczyste – jak cukinia czy bakłażan. Zapobiega to przywieraniu i zwęglaniu. Naturalne cukry w warzywach szybko się skarmelizują, warzywa będą chrupkie i zachowają swoje witaminy, jeśli tylko ich nie spalisz.
  • Prażenie. Ułóż przesmarowane oliwą warzywa z boku (nie bezpośrednio nad żarem) i zamknij pokrywę grilla lub nakryj je metalową pokrywką. Będą dochodzić dłużej, ale się nie zwęglą. W ten sposób praż marchew, buraki i podgotowane ziemniaki w łupinach.
  • Gotowanie. Zaopatrz się w żeliwną patelnię grillową lub woka. Jeśli masz solidnego grilla, stawiasz naczynie na ruszcie w najgorętszym miejscu. Zamarynowane w oleju warzywa obsmażasz, często przewracając, aż zmiękną. Będą miały lekko grillowy posmak.
  • Deska grillowa. Wykonuje się ją z drewna cedrowego lub klonowego. Grilluje się na niej delikatne warzywa, jak pomidory czy dynię. Deskę moczysz godzinę w wodzie, np. z przyprawami. Układasz na niej warzywa i na ruszt. Deski grillowe znajdziesz na: www.dynamic24.pl

RW 07/2015

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij