[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.6

Ile kalorii mają lody? Mrożone desery a dieta

Czy lody tuczą? Tak – jak wszystko, oprócz wody. Jeśli jednak zachowasz odpowiednie proporcje treningu do słodyczy, lody wcale nie muszą być owocem zakazanym. Krótko mówiąc - nie żałujesz sobie kilometrów latem? Nie żałuj też lodów!

Jakie lody dla biegacza? Nie wszystkie lody muszą być zakazane - lekkie sorbety orzeźwiają i dodają trochę energii, ale przede wszystkim chłodzą przed ciężkim biegiem w upale (fot. Runner's World)

W idealnym świecie słodkie, zmrożone lody dodawałyby siły na treningu, poprawiały życiówki, a nie zwiększały obwody w pasie i biodrach. Zapraszamy więc do lodowego świata RW, bo w tej krainie nie wycinamy mrożonych deserów ogniem i mieczem z letniego jadłospisu. Podpowiadamy tylko, które powinny znaleźć się w zamrażarce biegacza. Przed biegiem postaw na lekki sorbet, a po biegu możesz zaszaleć i zjeść kręcone lody włoskie lub nawet pełnotłuste bez wyrzutów sumienia.

Wyrzuć wafelek, a zaoszczędzisz od 20 do 100 kcal.

Sorbety

Lekkie owocowe, zamrożone soki orzeźwią Cię przed bieganiem w upale. Mają mało kalorii (około 60 kcal w jednej porcji) i mniej cukru (9 g, głównie naturalnego). Jeśli szukasz wyjątkowo zdrowej opcji, wybierz sorbety rzemieślnicze, np. z malin i buraka, które dzięki azotanom dodadzą mocy. Przepis na lekki sorbet znajdziesz na naszej stronie: Sorbet: ochłoda na wyciągnięcie ręki [PRZEPIS]

Zamrożony jogurt

Mrożone jogurty mają mniej kalorii – 130 kcal w porcji – ale mają za to o ok. 30% więcej cukru niż zwykłe lody. Wybieraj te, w których znajdziesz prawdziwy jogurt – bez dodatku śmietany czy pełnotłustego mleka. A co z korzyściami probiotycznymi, za które wychwalany jest jogurt? To zależy od producenta i sposobu produkcji – nie ma gwarancji, że te dobre bakterie wciąż są żywe (a tym samym, że przynoszą korzyści) po zamrożeniu. A to pech.

Lody włoskie

Polska wersja tego kręconego, włoskiego deseru zawiera mniej tłuszczu niż tradycyjne lody, ale zazwyczaj więcej cukru. Porcja lodów włoskich na bazie mleka to 240 kcal, 10% Twojego dziennego zapotrzebowania na wapń oraz 6 g białka.

Mrożone desery bez mleka

Jeśli szukasz kremowej przekąski bez mleka (a często także soi i glutenu), spróbuj „lodów” z mleka kokosowego. Jedna porcja to 130-250 kcal i 6-18 g tłuszczu, z których większość – dzięki znajdującym się w mleku kokosowym trójglicerydom średniołańcuchowym (MCT) – to tłuszcze nasycone. Badania wykazały, że MCT mogą być paliwem dla organizmu, ale naukowcy wciąż debatują nad ich wpływem na zdrowie serca.

Prosty przepis: połącz mrożoną brzoskwinię z zieloną herbatą, mlekiem i lodami (po 1 kubku). Dorzuć jedną łyżkę oleju kokosowego, który zawiera średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe przyspieszające metabolizm. Spalanie kalorii przyspieszy też szczypta ognistego pieprzu cayenne.

Lody pełnotłuste

Tradycyjne lody to co najmniej 10% tłuszczu mlecznego (i 100% smaku). W jednej porcji jest 130-280 kcal (albo nawet więcej) i około 4 g nasyconych tłuszczów. Dzięki tłuszczowi czujesz jednak błogą sytość, a Twoje ciało może przyswoić składniki odżywcze jak witaminy. Co więcej, jak wykazały ostatnie badania, tłuszcz nasycony z przetworów mlecznych nie zwiększa ryzyka chorób serca. Poza tym tradycyjne lody po prostu smakują lepiej, a dzisiaj i tak już jesteś po treningu, prawda?

Jakie lody wybrać? Kiedy je jeść? Na te pytania odpowiadamy tutaj: Lody: słodka nagroda po letnim treningu

RW 07/2017

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij