Ile kalorii mają lody? Mrożone desery a dieta

Czy lody tuczą? Tak – jak wszystko, oprócz wody. Jeśli jednak zachowasz odpowiednie proporcje treningu do słodyczy, lody wcale nie muszą być owocem zakazanym. Krótko mówiąc - nie żałujesz sobie kilometrów latem? Nie żałuj też lodów!

Jakie lody dla biegacza? Runner's World
Nie wszystkie lody muszą być zakazane - lekkie sorbety orzeźwiają i dodają trochę energii, ale przede wszystkim chłodzą przed ciężkim biegiem w upale (fot. Runner's World)

W idealnym świecie słodkie, zmrożone lody dodawałyby siły na treningu, poprawiały życiówki, a nie zwiększały obwody w pasie i biodrach. Zapraszamy więc do lodowego świata RW, bo w tej krainie nie wycinamy mrożonych deserów ogniem i mieczem z letniego jadłospisu. Podpowiadamy tylko, które powinny znaleźć się w zamrażarce biegacza. Przed biegiem postaw na lekki sorbet, a po biegu możesz zaszaleć i zjeść kręcone lody włoskie lub nawet pełnotłuste bez wyrzutów sumienia.

Wyrzuć wafelek, a zaoszczędzisz od 20 do 100 kcal.
REKLAMA

Sorbety

Lekkie owocowe, zamrożone soki orzeźwią Cię przed bieganiem w upale. Mają mało kalorii (około 60 kcal w jednej porcji) i mniej cukru (9 g, głównie naturalnego). Jeśli szukasz wyjątkowo zdrowej opcji, wybierz sorbety rzemieślnicze, np. z malin i buraka, które dzięki azotanom dodadzą mocy. Przepis na lekki sorbet znajdziesz na naszej stronie: Sorbet: ochłoda na wyciągnięcie ręki [PRZEPIS]

Zamrożony jogurt

Mrożone jogurty mają mniej kalorii – 130 kcal w porcji – ale mają za to o ok. 30% więcej cukru niż zwykłe lody. Wybieraj te, w których znajdziesz prawdziwy jogurt – bez dodatku śmietany czy pełnotłustego mleka. A co z korzyściami probiotycznymi, za które wychwalany jest jogurt? To zależy od producenta i sposobu produkcji – nie ma gwarancji, że te dobre bakterie wciąż są żywe (a tym samym, że przynoszą korzyści) po zamrożeniu. A to pech.

REKLAMA

REKLAMA

Lody włoskie

Polska wersja tego kręconego, włoskiego deseru zawiera mniej tłuszczu niż tradycyjne lody, ale zazwyczaj więcej cukru. Porcja lodów włoskich na bazie mleka to 240 kcal, 10% Twojego dziennego zapotrzebowania na wapń oraz 6 g białka.

Mrożone desery bez mleka

Jeśli szukasz kremowej przekąski bez mleka (a często także soi i glutenu), spróbuj „lodów” z mleka kokosowego. Jedna porcja to 130-250 kcal i 6-18 g tłuszczu, z których większość – dzięki znajdującym się w mleku kokosowym trójglicerydom średniołańcuchowym (MCT) – to tłuszcze nasycone. Badania wykazały, że MCT mogą być paliwem dla organizmu, ale naukowcy wciąż debatują nad ich wpływem na zdrowie serca.

Prosty przepis: połącz mrożoną brzoskwinię z zieloną herbatą, mlekiem i lodami (po 1 kubku). Dorzuć jedną łyżkę oleju kokosowego, który zawiera średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe przyspieszające metabolizm. Spalanie kalorii przyspieszy też szczypta ognistego pieprzu cayenne.

Lody pełnotłuste

Tradycyjne lody to co najmniej 10% tłuszczu mlecznego (i 100% smaku). W jednej porcji jest 130-280 kcal (albo nawet więcej) i około 4 g nasyconych tłuszczów. Dzięki tłuszczowi czujesz jednak błogą sytość, a Twoje ciało może przyswoić składniki odżywcze jak witaminy. Co więcej, jak wykazały ostatnie badania, tłuszcz nasycony z przetworów mlecznych nie zwiększa ryzyka chorób serca. Poza tym tradycyjne lody po prostu smakują lepiej, a dzisiaj i tak już jesteś po treningu, prawda?

Jakie lody wybrać? Kiedy je jeść? Na te pytania odpowiadamy tutaj: Lody: słodka nagroda po letnim treningu

RW 07/2017

Zobacz również:
Spokojne kilometry, które stanowią ogromną większość Twojego kilometrażu podczas treningów, to fundament planów treningowych biegaczy długodystansowych. Pytanie jednak brzmi: czy przypadkiem nie pokonujesz ich za szybko albo za wolno? Sprawdź, jakie tempo na długie, swobodne wybiegania będzie odpowiednie dla Ciebie, biorąc pod uwagę Twoje cele, doświadczenie oraz pozostałe obciążenia treningowe.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA