[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.3

Makarony na start

Co zazwyczaj jesz przed czekającym Cię następnego dnia startem? Zapewne węglowodany, najczęściej w postaci makaronu. Tylko jaki wybrać? Tradycyjny, wieloziarnisty czy wzbogacony soczewicą? Dobierz makaron odpowiedni do swoich potrzeb.
fot. Photodisc

Pewnie sięgasz po spaghetti, zresztą jak większość biegaczy. I nic dziwnego. Ten najbardziej powszechny rodzaj makaronu jest szybki w przygotowaniu i zapewnia niezłą porcję energii. Z drugiej strony, to tylko mąka z wodą, więc może warto rozejrzeć się za czymś ciekawszym.

Soczewica, brązowy ryż, quinoa, kukurydza, kamut, ciecierzyca czy nasiona lnu - to tylko niektóre z dodatków, jakie możesz znaleźć w naprawdę bogatej ofercie makaronów. I to makaronów nie tylko zdrowych, ale i smacznych. Choćby z tego powodu warto dodać je do swojej codziennej diety! Specjaliści od dietetyki pochwalają ten pomysł.

Wiele istniejących na rynku makaronów zawiera mąkę z pełnych ziaren, czyli są produktami mniej przetworzonymi niż te ze zwykłej, "białej" mąki. Wiąże się to z większą zawartością witamin, minerałów, a przede wszystkim błonnika pokarmowego, który pozwoli Ci na dłużej utrzymać uczucie sytości. Poza tym takie urozmaicenie diety zapewni nowe doznania smakowe biegaczom przyzwyczajonym do tradycyjnego makaronu.

Teraz staniesz przed dylematem, czy ugotować pełnoziarniste penne, czy makaron wielozbożowy fettuccine. Jednego możesz być pewien: odpowiedni zaspokoi Twoje potrzeby i dogodzi podniebieniu.

Tradycyjny makaron

Tradycyjny makaron powstaje z semoliny - rodzaju mąki otrzymywanej z oczyszczonej, twardej pszenicy. "Nie jest to najlepszy wybór dla biegacza, ponieważ podczas procesu oczyszczania zboże traci dużą ilość składników odżywczych, jak chociażby większość błonnika, witamin i minerałów, na których biegaczom przecież zależy" - mówi Katarzyna Wysocka, dietetyk, specjalista fitness.

W porcji tak zwanego białego makaronu znajduje się 7 g białek i 42 g łatwo przyswajalnych węglowodanów. Sprawdzi się on w momencie, gdy zechcesz szybko "naładować akumulatory", jest łatwy w przyrządzeniu i ma dość zwartą konsystencję, więc się nie klei.
 

Przepis RW


Prosty i szybki sos pomidorowy:
Wyciśnij nasiona z pomidorów Roma, zmiksuj je z czosnkiem, płatkami czerwonej papryki, oliwą z oliwek, odrobiną cukru i soli, aż uzyskasz jednolitą konsystencję. Gotuj przez pół godziny na wolnym ogniu.

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij