Mistrzowska kanapka dla biegaczy: tylko 3 składniki!

Ta ultraszybka i banalnie prosta przekąska zarówno przed, jak i po treningu przyniesie każdemu biegaczowi mnóstwo korzyści - sprawdź, dlaczego właśnie taki zestaw składników przyda się i Tobie. Tylko rozsądnie z ilością, bo naprawdę łatwo ulec pokusie smaku!

Mistrzowska kanapka dla biegaczy: tylko 3 składniki! Hearst Digital Media
fot. Hearst

1. Tosty z pieczywa pełnoziarnistego

Podpieczony w tosterze chleb może mieć ciut więcej kalorii niż kromka białego chleba, ale z łatwością spalisz tę dodatkową porcję energii podczas treningu. Ma również sporo błonnika, który podczas biegu może powodować sensacje żołądkowe, ale jednocześnie wspomaga odchudzanie.

Ważniejsze jest jednak to, że pieczywo wypiekane z mąki z nieoczyszczonego ziarna dostarczy Ci szereg ważnych minerałów (cynk, fosfor, magnez, mangan, miedź, potas, selen, żelazo) oraz witamin (E, K, PP oraz z grupy B). Większość z nich odgrywa ważne role przy tworzeniu komórek i regeneracji tkanek, transporcie tlenu we krwi czy budowaniu odporności.

2. Masło orzechowe

Masło z orzechów, zazwyczaj arachidowych, jest świetnym źródłem energii do biegania (1 łyżeczka to ok. 100 kcal), pod warunkiem że nie zawiera niekorzystnych dla zdrowia i sylwetki dodatków, którymi tak lubią „wzbogacać” je producenci. Smaruj pieczywo masłem bez syropu glukozowego, utwardzonych tłuszczów roślinnych i soli, a dostarczysz swojemu ciału dużo cennego białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin i przeciwutleniaczy, które wspomogą procesy potreningowej regeneracji, złagodzą stany zapalne, wzmocnią układ nerwowy i usprawnią pracę serca. No i ten fantastyczny smak!

3. Banany

Ponad wszystkie zalety bananów wybija się fakt, że są przebogatym źródłem potasu, który obniża ciśnienie tętnicze krwi, a do spółki z magnezem odpowiada za prawidłową kurczliwość mięśni. Dzięki temu zapewnisz sobie wydajną pracę układu krążenia pod obciążeniem i unikniesz bolesnych skurczów podczas treningów.

Ponieważ banany mają sporo kalorii (1 owoc to ok. 105-120 kcal) i wysoki indeks glikemiczny (mocno dojrzałe nawet ponad 70), dają błyskawiczny zastrzyk energii, która przyda się, kiedy chcesz szybko po posiłku ruszyć w trasę albo masz za sobą wyczerpujący bieg. I jeszcze jedno: banany to sprawdzony patent na biegunkę.

Zobacz także:

RW 07-08/2020

REKLAMA
}