Mistrzowska kanapka dla biegaczy: tylko 3 składniki!

Ta ultraszybka i banalnie prosta przekąska zarówno przed, jak i po treningu przyniesie każdemu biegaczowi mnóstwo korzyści - sprawdź, dlaczego właśnie taki zestaw składników przyda się i Tobie. Tylko rozsądnie z ilością, bo naprawdę łatwo ulec pokusie smaku!

Mistrzowska kanapka dla biegaczy: tylko 3 składniki! Hearst Digital Media
fot. Hearst

1. Tosty z pieczywa pełnoziarnistego

Podpieczony w tosterze chleb może mieć ciut więcej kalorii niż kromka białego chleba, ale z łatwością spalisz tę dodatkową porcję energii podczas treningu. Ma również sporo błonnika, który podczas biegu może powodować sensacje żołądkowe, ale jednocześnie wspomaga odchudzanie.

REKLAMA

Ważniejsze jest jednak to, że pieczywo wypiekane z mąki z nieoczyszczonego ziarna dostarczy Ci szereg ważnych minerałów (cynk, fosfor, magnez, mangan, miedź, potas, selen, żelazo) oraz witamin (E, K, PP oraz z grupy B). Większość z nich odgrywa ważne role przy tworzeniu komórek i regeneracji tkanek, transporcie tlenu we krwi czy budowaniu odporności.

2. Masło orzechowe

Masło z orzechów, zazwyczaj arachidowych, jest świetnym źródłem energii do biegania (1 łyżeczka to ok. 100 kcal), pod warunkiem że nie zawiera niekorzystnych dla zdrowia i sylwetki dodatków, którymi tak lubią „wzbogacać” je producenci. Smaruj pieczywo masłem bez syropu glukozowego, utwardzonych tłuszczów roślinnych i soli, a dostarczysz swojemu ciału dużo cennego białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin i przeciwutleniaczy, które wspomogą procesy potreningowej regeneracji, złagodzą stany zapalne, wzmocnią układ nerwowy i usprawnią pracę serca. No i ten fantastyczny smak!

3. Banany

Ponad wszystkie zalety bananów wybija się fakt, że są przebogatym źródłem potasu, który obniża ciśnienie tętnicze krwi, a do spółki z magnezem odpowiada za prawidłową kurczliwość mięśni. Dzięki temu zapewnisz sobie wydajną pracę układu krążenia pod obciążeniem i unikniesz bolesnych skurczów podczas treningów.

Ponieważ banany mają sporo kalorii (1 owoc to ok. 105-120 kcal) i wysoki indeks glikemiczny (mocno dojrzałe nawet ponad 70), dają błyskawiczny zastrzyk energii, która przyda się, kiedy chcesz szybko po posiłku ruszyć w trasę albo masz za sobą wyczerpujący bieg. I jeszcze jedno: banany to sprawdzony patent na biegunkę.

Zobacz także:

RW 07-08/2020

Zobacz również:
Ten program treningowy, przygotowany przez znakomitych trenerów Keitha i Kevina Hansonów, którzy wychowali wielu wybitnych biegaczy, uczestników igrzysk olimpijskich i zwycięzców wielkich maratonów, przygotuje Cię do startu w maratonie w zaledwie cztery miesiące. Z tygodnia na tydzień będzie się stopniowo zwiększać zarówno kilometraż, jak i intensywność treningu, aby w dniu startu Twoje ciało było optymalnie przygotowane do pokonania królewskiego dystansu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA