[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Nie gromadź zapasów na zimę: Jak utrzymać letnią sylwetkę?

Sezon biegowy w pełni. Jesień to szczyt formy dla wielu biegaczy- amatorów, ale też okres wzmożonego zapotrzebowania na kalorie, których domaga się organizm. Dużo paliwa dostarczasz, ale też dużo spalasz. Znaj jednak umiar: uważaj, by nie pochłaniać przy każdej okazji góry jedzenia.

Stop tyciu jesienią! fot. Ann Cutting

Robi się coraz chłodniej, prawda? Coraz częściej myślimy już o długich, zimowych wieczorach, spędzonych przy kawie i… No właśnie, myślisz o czymś słodkim, prawda? Komisja do spraw utrzymania wagi ostrzega przed zbędnymi kaloriami! Oto, co musisz zrobić, by upilnować wagi zrzuconej podczas lata i nie obrosnąć w tłuszczyk.

Podpowiadamy, jak zachować równowagę i nie nabrać kilogramów, kiedy organizm dopomina się o zwiększone dawki jedzenia (ktoś go przecież do tego przyzwyczaił).

REKLAMA

Czujesz głód

Paradoksalnie, kiedy przestajesz biegać, albo przynajmniej ograniczasz trening, Twój organizm czuje większy głód niż w czasie sezonu. Spowodowane jest to zmianami w metabolizmie (np. produkcją hormonów i enzymów). Zostało to udowodnione w toku laboratoryjnych badań na zwierzętach.

Unikanie jedzenia za wszelką cenę sprawi, że poczujesz szaleńczy głód i w końcu się złamiesz – zaczniesz jeść, a potem tyć. Trzymaj apetyt pod kontrolą, unikając długich przerw w jedzeniu. W okresach mniejszego obłożenia treningiem zawsze przed jedzeniem wykonaj proste ćwiczenia fizyczne albo potruchtaj – to zmniejszy apetyt na jakąś godzinę.

Nabierasz tłuszczu

Jedzenie ponad potrzeby powoduje, że organizm przetwarza dodatkowe, niepotrzebne kalorie i odkłada je w ciele w postaci tkanki tłuszczowej. Badania wykonane na jednej z amerykańskich pływaczek pokazały, że mimo znacznego ograniczenia spożywanych kalorii w czasie dwumiesięcznej przerwy w treningu sportsmenka i tak jadła za dużo, co skończyło się odłożeniem w jej ciele aż 10 kg tłuszczu.

Kilka stopni mniej i już organizm dopomina się o dodatkowe kalorie. Staraj się utrzymać lekkie, ale bogate w sezonowe warzywa i białko menu, dzięki któremu udało Ci się zrzucić kilogramy w wakacje.

A cholesterol szaleje...

U mężczyzn, którzy zrobili sobie dwumiesięczną przerwę w wyczynowym bieganiu, wykryto gwałtowny wzrost trójglicerydów, a także tzw. złego cholesterolu, czyli zatykającego żyły LDL. To pokazuje, że okres niekontrolowanego roztrenowania może mieć zgubny wpływ także na serce.

Dodatkowe kilogramy wydają się małym pikusiem, kiedy w grę wchodzą choroby serca. Jeśli chcesz uniknąć problemów z układem krążenia, unikaj dań z dużą ilością tłuszczów nasyconych i trans, czyli przede wszystkim margaryny, śmietany, maślanych, zawiesistych potraw czy dużych ilości czerwonego mięsa.

Coś za coś

Tnij kalorie i tłuszcz bez poczucia straty.

Kategoria

Zamiast tego...

...spróbuj tego

Zyskasz

Drinki

Tradycyjny drink ze słodkim syropem

Alkohol zmieszany z niesłodzoną, smakową wodą

50-100 kcal na jednego drinka

Posiłki

Naleśniki z serowym farszem plus klopsiki

Surowe warzywa, humus i mała garść orzechów

300 kcal na jeden posiłek

Obiad

Ładowanie na talerz wszystkiego, co podejdzie pod rękę

Możesz spróbować wszystkiego, ale na 1/3 talerza

mniej o 500 kcal na jeden obiad

Deser

2 kawałki ciasta: z kremem i masą krówkową

Dwa albo trzy kęsy ciasta drożdżowego lub sorbet

100-200 kcal na jeden deser

 

RW 09/2012

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij