[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.8

Nie gromadź zapasów na zimę: Jak utrzymać letnią sylwetkę?

Sezon biegowy w pełni. Jesień to szczyt formy dla wielu biegaczy- amatorów, ale też okres wzmożonego zapotrzebowania na kalorie, których domaga się organizm. Dużo paliwa dostarczasz, ale też dużo spalasz. Znaj jednak umiar: uważaj, by nie pochłaniać przy każdej okazji góry jedzenia.

Stop tyciu jesienią! fot. Ann Cutting

A cholesterol szaleje...

U mężczyzn, którzy zrobili sobie dwumiesięczną przerwę w wyczynowym bieganiu, wykryto gwałtowny wzrost trójglicerydów, a także tzw. złego cholesterolu, czyli zatykającego żyły LDL. To pokazuje, że okres niekontrolowanego roztrenowania może mieć zgubny wpływ także na serce.

REKLAMA

Dodatkowe kilogramy wydają się małym pikusiem, kiedy w grę wchodzą choroby serca. Jeśli chcesz uniknąć problemów z układem krążenia, unikaj dań z dużą ilością tłuszczów nasyconych i trans, czyli przede wszystkim margaryny, śmietany, maślanych, zawiesistych potraw czy dużych ilości czerwonego mięsa.

Coś za coś

Tnij kalorie i tłuszcz bez poczucia straty.

Kategoria

Zamiast tego...

...spróbuj tego

Zyskasz

Drinki

Tradycyjny drink ze słodkim syropem

Alkohol zmieszany z niesłodzoną, smakową wodą

50-100 kcal na jednego drinka

Posiłki

Naleśniki z serowym farszem plus klopsiki

Surowe warzywa, humus i mała garść orzechów

300 kcal na jeden posiłek

Obiad

Ładowanie na talerz wszystkiego, co podejdzie pod rękę

Możesz spróbować wszystkiego, ale na 1/3 talerza

mniej o 500 kcal na jeden obiad

Deser

2 kawałki ciasta: z kremem i masą krówkową

Dwa albo trzy kęsy ciasta drożdżowego lub sorbet

100-200 kcal na jeden deser

 

RW 09/2012

1 2
STRONA 2 z 2

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij