[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

O bulwa, ale korzeń!

Mijasz pędem półki w hipermarkecie i wrzucasz do koszyka sprawdzone warzywa: brokuły, cebulę, marchewkę. Jak większość obojętnie mijasz te mniej znane jak cykoria czy gorczyca. Zerwij z warzywną rutyną! Różnorodność to plus dla Ciebie.
Seler i buraki to zdrowa (i smaczna) alternatywa dla marchewki. (fot. James Worrell; shutterstock)

Kiedy przechodzisz obojętnie obok cykorii, kopru włoskiego, zielonego kalafiora, czereśniowych pomidorów bądź innych, mniej "popularnych" warzyw, mijasz nie tylko zbiór witamin, błonnika i składników odżywczych, ale także nieznane dotąd smaki. "Biegacze powinni pozbyć się strachu przed jedzeniem nowych warzyw" - mówi Joanna Grączewska, dietetyk, doradca sportowców.

Każde warzywo zawiera różną paletę składników: im większa różnorodność zjadanych przez Ciebie warzyw, tym więcej składników odżywczych dostarczasz do organizmu. Nie jesteś pewien, od czego zacząć?

Wiele preferowanych przez biegaczy warzyw ma swoich "krewnych" pod postacią mniej znanych, warzywnych pyszności, co ułatwia sprawę w testowaniu nowych smaków. Kiedy już raz spróbujesz "bliskiego kuzyna Romanesco", nigdy więcej nie będziesz musiał polegać wyłącznie na starych, dobrych brokułach.

 

Jeśli lubisz marchew...

Spróbuj selera i buraków

To gruntowe warzywo smakuje o wiele lepiej, niż wygląda. Seler (lub jego korzeń) jest brzydki ze swoją guzowatą, "wąsatą" skórką. Ale tylko go obierz, a odkryjesz kremowe, ziemniakopodobne wnętrze o bogatym smaku. Jedna bulwa pokrywa 80% dziennego zapotrzebowania na witaminę K, zawiera także żelazo, wapń i potas.

Możesz dodać go do ziemniaków i utrzeć puree, a wtedy to popularne danie tylko nieznacznie zmieni smak, który skusi nawet największych zwolenników tradycyjnej polskiej kuchni. Młode buraki możesz natomiast wkroić do warzywnej sałatki, a młode liście buraków blanszować z dodatkiem czosnku, jak szpinak, i podać jako przystawkę.

Buraki mają wysoką zawartość potasu, który zapobiega skurczom, oraz magnezu nazywanego "przeoczonym minerałem" - wielu biegaczy nie zdaje sobie sprawy z tego, jak wielką rolę odgrywa on w skurczaniu i rozkurczaniu się mięśni. Buraki zawierają też antocyjany.

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij