[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Odchudzanie: małe zmiany, wielkie efekty

Czy można schudnąć bez przewracania życia do góry nogami? Można! Co więcej, to jedna z najlepszych metod. Jeśli chcesz zrzucić parę kilogramów, a nie masz czasu na poważne treningi, zacznij od modyfikacji swojej codziennej rutyny. Zdziwisz się, ile kalorii zaoszczędzisz!

Spacer z psem fot. Jaromir Chalabala 2014/shutterstock.com

Większość ludzi uważa, że chudnięcie wymaga żywieniowej rewolucji. Tak naprawdę jednak o skutecznym odchudzaniu decydują szczegóły diety i poziom aktywności fizycznej. Czy zwracasz uwagę na zawartość tłuszczu i węglowodanów, w produktach, które jesz? Czy pochłaniasz hektolitrami słodzone napoje, mimo że wokół pełno dietetycznych? Więcej siedzisz niż stoisz i chodzisz?

Jeśli sądzisz, że odpowiedzi na te pytania mają niewiele wspólnego z masą Twojego ciała - policz. Zmiana 1-2 nawyków może przełożyć się na utratę 5-10 kilogramów w ciągu roku. Oto 21 małych zmian, dzięki którym stare nawyki zastąpisz nowymi - po jednej na każdy dzień (zdaniem naukowców, potrzeba właśnie 3 tygodni, aby nowy nawyk trwale zastąpił stary). Wszystkie razem pozwolą Ci zaskakująco szybko i właściwie bez wysiłku pozbyć się zbędnego tłuszczu, który dźwigasz.

1. Napij się wody zamiast mrożonej herbaty.

Efekt natychmiastowy: 260 kcal mniej.

Efekt długofalowy: codziennie zastąp jeden słodki napój wodą, a zaoszczędzone kalorie pozwolą Ci zbić około 7 kilogramów rocznie.

2. Parkuj kilometr przed pracą i idź pieszo.

Efekt natychmiastowy: spalisz dodatkowo 160 kcal.

Efekt długofalowy: rób tak dwa razy w tygodniu, a w 3 miesiące pozbędzie się kolejnego 0,5 kg.

3. Zastąp ulubione batony mniejszymi.

Efekt natychmiastowy: 140 kcal mniej.

Efekt długofalowy:za pół roku będzie Cię o 1,5 kg mniej.

4. Jedz kanapki z musztardą, nie z majonezem.

Efekt natychmiastowy: 90 kcal mniej.

Efekt długofalowy: dwie kanapki w tygodniu, a w ciągu roku stracisz ponad kilogram.

5. Podjadaj precelki, a nie chipsy.

Efekt natychmiastowy: 30 g chipsów to 50 kcal mniej.

Efekt długofalowy: rób tak 3 razy w tygodniu, a za 3 miesiące waga pokaże 0,5 kg mniej.

6. Wybieraj colę light.

Efekt natychmiastowy: minus 250 kcal.

Efekt długofalowy: pij tylko napoje dietetyczne, a w ciągu roku zrzucisz ponad 10 kg.

7. Oprócz biegania z psem, weź go na jego własny, dodatkowy, 45-minutowy spacer.

Efekt natychmiastowy: spalisz 160 kcal.

Efekt długofalowy: dwa spacery co weekend, a do kolejnych wakacji zrzucisz ponad kilogram.

8. Po co Ci cały rogal z serkiem topionym? Zjedz połowę, z odtłuszczonym serkiem topionym.

Efekt natychmiastowy: 160 kcal mniej.

Efekt długofalowy: raz w tygodniu to 0,5 kg mniej za rok.

9. Cafe latte pij ze słodzikiem i odtłuszczonym mlekiem.

Efekt natychmiastowy: minus 260 kcal.

Efekt długofalowy: rób tak raz w tygodniu, a w 3 miesiące pozbędzie się 0,5 kg tłuszczyku.

10. Jeśli masz ochotę na burrito, kup dietetyczną tortillę.

Efekt natychmiastowy: 35 kcal mniej i 6 g błonnika więcej.

Efekt długofalowy: dwa razy w tygodniu przez rok to 0,5 kg mniej.

11. Do sklepu jedź rowerem, a nie samochodem.

Efekt natychmiastowy: 10 minut jazdy to 90 spalonych kalorii.

Efekt długofalowy: rób tak raz w tygodniu (15 minut w jedną stronę), a stracisz 0,5 kg.

12. Zjedz pomarańczę zamiast pić sok pomarańczowy.

Efekt natychmiastowy: zaoszczędzisz 65 kcal.

Efekt długofalowy: przestań "pić" owoce, a w trzy miesiące schudniesz 0,5 kg.

13. W restauracji podziel się starterem z tą drugą osobą.

Efekt natychmiastowy: ponad 250 kcal mniej.

Efekt długofalowy: jedna wspólna kolacja tygodniowo to 2 kg mniej za rok.

14. Umyj okna i wyszoruj podłogi.

Efekt natychmiastowy: godzina sprzątania to od 150 d0 300 spalonych kalorii.

Efekt długofalowy: 2 h sprzątania w tygodniu, a przez 6 miesięcy zrzucisz od 1 do 2 kg.

15. Jedz śniadanie na mniejszym talerzu.

Efekt natychmiastowy: od 50 do 500 kcal mniej.

Efekt długofalowy: jedz wszystkie posiłki w mniejszych naczyniach - po tygodniu stracisz 0,5-1 kg.

16. Jedz kanapki z serem o małej zawartości tłuszczu.

Efekt natychmiastowy: minus 60 kcal.

Efekt długofalowy: codziennie w pracy jedz kanapki z chudym serem, a w 3 miesiące zrzucisz 0,5 kg.

17. Zaznacz na szklance 250 ml. Większość ludzi wlewa ok. 350 ml napoju.

Efekt natychmiastowy: 50 kcal mniej na każdej szklance słodkich napojów.

Efekt długofalowy: w rok zrzucisz 2,5 kg.

18. Ruszaj się w pracy - spaceruj, gdy rozmawiasz przez telefon i chodź do najdalszej toalety.

Efekt natychmiastowy: spalisz 20-150 kcal dziennie.

Efekt długofalowy: przez pół roku zrzucisz do 2 kg.

19. Zrezygnuj z masła w prażonej kukurydzy.

Efekt natychmiastowy: mniej o 82 kcal i 7 g tłuszczu.

Efekt długofalowy: kukurydza bez masła dwa razy w tygodniu, a po roku stracisz kilogram.

20. Jeśli właśnie nie biegasz, wypij wodę zamiast izotoniku.

Efekt natychmiastowy: minus 40 kcal.

Efekt długofalowy: rób tak codziennie, a w ciągu 12 miesięcy schudniesz nawet 5 kg.

21. Parkuj samochód, tak by załatwiać swoje sprawy pieszo.

Efekt natychmiastowy: 100 do 200 kcal mniej.

Efekt długofalowy: raz w tygodniu przez rok i kolejny kilogram z głowy.

Komentarze

 (6)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij