[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.8

Potrawy z rusztu: 5 sposobów na zdrowego grilla [PATENTY]

Grillowanie jest jedną z przyjemniejszych i najsmaczniejszych form spędzenia czasu, lecz - niestety - za niewłaściwe zgrillowane mięso możesz zapłacić słoną zdrowotną cenę. Zobacz, co warto wrzucić na ruszt, by potem tego nie żałować.

Grill fot. Lisovskaya Natalia 2015/shutterstock.com

Wielu biegaczy (nie licząc wegetarian) lubi od czasu do czasu zatopić zęby w soczystym mięsie z grilla. Potrawy z rusztu powinny być przygotowywane z dobrego jakościowo mięsa, a nie świni mielonej razem z korytem i z dodatkiem kaloszy rolnika, jak to się zdarza w taniej kiełbasie grillowej.

Palący się tłuszcz i dym stanowią źródło niebezpiecznych dioksyn. Wrzuć na grilla może mniejszą porcję szlachetnego mięsa i więcej warzyw, a nakarmisz nimi mięśnie po długim treningu.

REKLAMA

Wołowina: białko i żelazo. 85-gramowy kotlet z chudej wołowiny zawiera 22 g białka, 5 g tłuszczu i ma 140 kcal. Jeśli to możliwe, wybierz wołowinę z krów hodowanych specjalnie na mięso. W wołowinie znajduje się więcej niż w innych mięsach kwasu alfa-linolenowego – tłuszczu, który dba o zdrowie włókien mięśniowych. Czytaj etykiety mięsa mielonego i wybierz to, które ma najmniej tłuszczu. Najlepiej poproś w sklepie o zmielenie wybranego kawałka przy Tobie.

Dziczyzna: chude z natury. Zmielone mięso dzika ma o wiele mniej tłuszczu, a tym samym kalorii niż wieprzowina hodowlana. Zawiera cynk i żelazo, wspomagające walkę z kontuzjami, poprawia też wytrzymałość. Przy przygotowywaniu mięsa z dzika (lub jakiegokolwiek innego chudego mięsa mielonego) warto dodać do niego niewielką ilość oleju rzepakowego lub oleju z marynatą ziołową – dzięki temu mięso nie będzie suche.

Drób: witaminy i białko. Zarówno indyk, jak i kura są doskonałym źródłem niacyny – witaminy z grupy B. Ale uwaga! Mieszanka mięsa białego, ciemnego, skóry, podejrzanych skrawków i chrząstek może mieć nawet tyle samo tłuszczu, co wieprzowina. Zwykle taką kurę „na granacie” ładuje się do kebabów. Brrr! Unikaj tego jak ognia. Na grilla wrzuć trybowane mięso z udek – ma sporo żelaza ułatwiającego transport tlenu we krwi.

Łosoś: kwasy omega-3. Mięso z łososia dochodzi błyskawicznie na grillu. Filety bez skóry grilluj w folii aluminiowej. Kawałki ze skórą nie rozsypią się tak prędko, ale i tak uważaj, żeby go nie przesuszyć; wystarczy, że mięso zrobi się z różowego lekko białe i gotowe. 100-gramowa porcja pokrywa 100% dziennego zapotrzebowania na kwasy tłuszczowe omega-3, które odgrywają kluczową rolę w walce o odporność i regenerację po biegu.

Warzywa: błonnik. Przed położeniem na grilla np. cukinii czy bakłażana skrop je marynatą z czosnku, oliwy, odrobiny soli i pieprzu. Wystarczą dosłownie 2 minuty z każdej strony na średnio rozgrzanym grillu. Prosty szaszłyk: kawałki kurczaka marynowanego w sosie sojowo-miodowym poprzetykaj plastrami papryki, cukinii, pomidorków i pieczarek.

Ekstradodatki

Zdrowy grill może być do tego smaczny!

  • Ziemniaki, nie frytki! Zamiast gotowych frytek pokrój ziemniaki w ćwiartki i ugotuj. Odcedź i wrzuć na grilla, aż się zrumienią.
  • Sosy: Dobrej jakości ketchup zawiera przeciwnowotworowy likopen, a musztarda pełnoziarnista to zastrzyk antyoksydantów i dawka smaku.
  • Jogurt: Zamiast majonezu czy ciężkiego sosu podaj jogurt grecki z tartym ogórkiem, małym ząbkiem czosnku i odrobiną koperku.

RW 07/2014

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij