[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.7

Co pić podczas biegania? Przewodnik po napojach dla sportowców

Sklepowe półki wręcz uginają się od sportowych napojów, a markety wciąż dostawiają nowe regały. Duży wybór potrafi być kłopotliwy, a odpowiedź na pytanie, co pić podczas biegania - niejasna. Na Twoje szczęście - znamy się na swojej robocie i wiemy, kiedy najlepszym wyborem jest woda, izotonik, a kiedy napój energetyczny.

Co pić podczas biegania? fot. shutterstock.com

Zmienne - takie jak temperatura, długość Twojego biegu i Twoje tempo - wpływają na to, co powinieneś pić. Jeśli Twój trening trwa nie dłużej niż 30-55 minut, kilka łyków wody w trakcie biegu albo zaraz po nim powinno załatwić sprawę. Ale gdy dobijasz do godziny, musisz zadbać o to, by to, co pijesz, dostarczyło Ci odpowiedniej dawki węglowodanów i elektrolitów, takich jak sód czy potas - pomagają one organizmowi zatrzymywać płyny. Wybór napoju odbije się na zapasach energii i tym, ile przyjemności będziesz czerpał z treningu. Co i kiedy w takim razie powinieneś pić? Oto nasz przewodnik.

Czas biegu: do 60 minut

REKLAMA
  • Co pić: elektrolity w pastylkach

Tabletki z mikroelementami niemal nie zawierają kalorii, szybko rozpuszczają się w wodzie i są stosunkowo tanie. Używaj ich, jeżeli masz tendencję do wypacania elektrolitów (masz ją, jeśli po biegu i wyschnięciu na Twojej skórze pojawiają się białe plamki soli), jeśli biegasz w upale lub jeśli wolisz dostarczać sobie węglowodany z innych źródeł. Uważaj, jeżeli oprócz pastylek łykasz też żelki energetyczne, bo dodatkowa sól może obciążać żołądek.

Szukaj w sklepach: Isostar Power Tabs.

Czas biegu: od 1 do 2 godzin

  • Co pić: izotoniki dla sportowców

Zapasy cukru w Twoim organizmie zaczynają się gwałtownie kurczyć, gdy czas biegu przekracza 60 minut. Sięgnij po napoje zawierające ok. 60 g węglowodanów (od 120 do 240 kcal) i od 300 do 1000 miligramów sodu na 1000 g. W napojach różnych marek znajdują się różne rodzaje cukrów, bo niektórzy biegacze przyswajają jedne lepiej od innych. Wypróbuj na sobie, który z napojów jest optymalny dla Twojego organizm. Możesz też spróbować samemu zrobić domowy izotonik - przepis znajdziesz tutaj.

Szukaj w sklepach: Iso Plus, Isostar, Powerade, Gatorade.

Czas biegu: 2 godziny lub dłużej

  • Co pić: rozrobiony z wodą koncentrat izotoniczny w proszku

Do standardowej dawki zalecanej przez producenta dosyp ok. 20-30% więcej proszku. W ten sposób zwiększysz zawartość sodu, dzięki czemu ograniczysz skutki intensywnego pocenia się i zapobiegniesz skurczom. Badania dowodzą, że biegacze pijący słone napoje wydzielają mniej uryny i tracą mniej elektrolitów.

Szukaj w sklepach: Olimp Iso Plus Powder, Isostar Hydrate & Perform.

Izotoniki, hipotoniki, hipertoniki. Czym różnią się napoje sportowe?

Czas biegu: dzień startu w zawodach

  • Co pić: napoje sportowe z kofeiną

Napoje zawierające kofeinę świetnie sprawdzają się, gdy startujesz w zawodach lub gdy w dniu treningu czujesz się nieco ospale. Z badań przeprowadzonych w 2007 roku wynika, że kolarze, którzy spożyli dawkę napoju z kofeiną w czasie dwugodzinnego treningu, łatwiej pokonywali zmęczenie i mogli dać z siebie więcej pod koniec trasy. Ale zanim spróbujesz takich napojów w dniu zawodów, sprawdź, jak wpływają na Ciebie w normalny dzień treningowy.

Szukaj w sklepach: Olimp Dominator - Strong Energy Drink.

Po biegu

  • Co pić: napoje regeneracyjne, koktajle białkowe, mleko czekoladowe, koktajle owocowe.

Łączenie białek z węglowodanami podwyższa poziom glikogenu w mięśniach i redukuje liczbę uszkodzeń włókien mięśniowych po treningu. Po długim treningu albo maratonie dostarcz organizmowi 1 gram węglowodanów i około 4 g białek na każdy kilogram masy ciała.

Szukaj w sklepach: Isostar Long Energy.

RW 04/2009

Komentarze

 (17)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij