[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Szparagi: najzdrowszy fast-food świata

Maj to szczyt sezonu biegowego i sezonu na szparagi. Doskonale się składa, bo te pędy zwiększą napęd Twoich nóg. Są jak zdrowy fast food - mają niecałe 20 kcal w 100 g i przyrządza się je migiem. Zobacz, dlaczego jeszcze warto włączyć je do swojego jadłospisu.

Szparagi: najzdrowszy fast-food świata fot. Pavel Dornak dla Hearst Studios

Pół pęczka zaspokoi ponad 100% Twego dziennego zapotrzebowania na wit. K, która wzmocni przeciążone kości, i zapewni nawet 65% dziennej dawki kwasu foliowego, pomagającego transportować tlen do pracujących mięśni. Jedząc szparagi, dostarczysz sobie też porcję potasu, bedącego jednym z najważniejszych elektrolitów (które zwykle pochłaniasz z izotoników).

Pędy te są także źródłem związków przeciwzapalnych i przeciwutleniaczy, jak saponiny (obniżające cholesterol, a podnoszące odporność) i glutation (zwiększa metabolizm tłuszczu, a zmniejsza zmęczenie mięśni). Zawierają też białko i zgrany duet żelaza z wit. C. A przede wszystkim szparagi są pyszne w każdej postaci.

Nie wiesz, jak się zabrać za te badyle? To zależy od koloru. Zielone mają tę przewagę, że nie trzeba ich obierać – wystarczy odciąć zdrewniałe końcówki. Białe pędy, oprócz obieraczki, wymagają dłuższego czasu gotowania. Obok znajdziesz trzy sposoby na pędy do zrobienia w pędzie.

Co z Ciebie wyrośnie?

Naukowcy potwierdzili, że aktywne dzieciństwo odpłaca się w dorosłym życiu mocnymi kośćmi i zdrową chrząstką. Wg innych badań już 7 minut intensywnych ćwiczeń dziennie utrzymuje dzieciaki w zdrowiu. Możesz zabierać małolaty np. na zabawę biegową, tylko nie przeholuj z dystansem.

  • Wiek 5-6 = 100 m
  • Wiek 7-8 = 200 m
  • Wiek 9-10 = 400 m

Szparagi instant

Udało Ci się upolować superświeży pęczek? Wykorzystaj surowe główki i posiekane na cienkie talarki łodygi do wiosennej sałatki. Dodaj do nich groszek, ser feta, oliwę z oliwek i sok z cytryny.

Ugotuj szparagi na parze (przez 3-5 min, żeby się nie rozgotowały) i podaj z jajkiem w koszulce. Już szybciej się nie da.

Pieczone szparagi to danie w stylu „bułka z masłem”. Polej szparagi oliwą z oliwek, dopraw solą i pieprzem. Możesz je też skropić sokiem z cytryny. Piecz przez 12-15 min w 200 °C. Gotowe.

RW 05/2016

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij