Profil runners-world

  • avatar
    zgłoś
    Problem z kolanem.
    'freedomrunner' timestamp='1314463577' napisał(-a):
    Witajcie.
    Nie dawno zaczolem biegac tzn.zaczynam od marszo-biegow.Na poczatek moja trasa jest w miare plaska by organizm sie przyzwyczail do wysilku.Trening trwa 30 minut,4 razy w tygodniu.
    Niestety pojawil sie problem po jakims czasie regularnych treningow zauwazylem ze lewa lydka po treningu jest mniej napieta niz prawa i zaczelo mnie to troche martwic na domiar tego kolano w lewej nodze zaczelo mnie czasami bolec nie w momecie biegu ale podczas dnia np.wtedy gdy ide po schodach.
    Chcialbym sie dowiedziec co jest tego powodem?Wieksze obciazenie kolana podczas biegu?Moja skolioza kregoslupa?
    Do jakiego lekarza sie zwrocic?
    Narazie przestalem biegc,bo nie wiem co z tym problemem zrobic.Wydaj sie mi ze skoro sie biega to masa miesniowa w obu nogach powinna byc taka sama.
    Prosze o rade.
    Jeżeli zaczynasz przygodę z bieganiem to mam kilka porad.
    1. Nie biegaj od razu czterech treningów w tygodniu, wystarczą dwa. Twoje mięśnie spokojnie wytrzymają większe obciążenie treningowe jednak stawy i ścięgna adaptują się znacznie dłużej.
    2. Co do łydki to nie wiadomo czy i jak się rozciągasz po treningu. Możesz mieć jedną nogę dominującą i w związku z tym może ona zupełnie inaczej reagować na ten sam typ wysiłku. Poświęcaj na rozciąganie sporo czasu, ciekawe informacje znajdziesz TUTAJ
    3. Kolano może Cię boleć z powodu małego przeciążenia lub stanu zapalnego, jednak nie musisz od razu iść z tym do lekarza. Spróbuj domowych sposobów i ogranicz przez tydzień lub 2 treningi. Spróbuj tez w tym czasie innej dyscypliny aby podtrzymać formę. TUTAJ są jeszcze informacje na ten temat.
    Pozdrawiam
    runners-world, 2011-08-29 16:16:04
  • avatar
    zgłoś
    Trening z naciskiem na redukcję
    'irbiss' timestamp='1314876221' napisał(-a):
    I tu pojawia się pytania do Was: czy macie jakieś sposoby na gubienie fatu w górnych partiach nóg? Czy całe zestawienie, które tu opisałem przyniesie efekty? Co ewentualnie należałoby zmienić? Biorę pod uwagę także to, że grube uda mogą być uwarunkowane genetycznie, ale jestem tak zaparty w tym co robię, że stać mnie naprawdę na wielkie poświęcenia, no może poza liposukcją Proszę o konkretne odpowiedzi. Z góry bardzo dziękuję! Pozdrawiam
    Witaj
    Jeżeli pytasz o jakieś konkretne ćwiczenia, które miałyby zaktywizować spalanie tkanki tłuszczowej na udach to efekty takich treningów są bez znaczenia dla ciała. Badania dowodzą, że nie ma różnicy w spalaniu tłuszczu ćwicząc lokalnie i globalnie. Nie zmienia to faktu że ćwiczenia na uda uwydatniają i rzeźbią mięśnie. Można powiedzieć, że biegając spalasz tłuszcz choćby był on na pięcie.
    Moja uwaga dotyczy jedynie charakteru wysiłku. Obecnie trenujesz metoda ciągłą o stałej intensywności. Dość szybko możesz się zaadaptować do tego wysiłku i organizm przestanie być bodźcowany. Zamień jeden trening biegu spokojnego 30 minut na bieg o wyższej intensywności ale krótszy i na dodatek w odcinkach, np 4x2 min z przerwą w marszu 2 minuty plus truchcika na początku i na końcu 1 km.
    Pomimo, że wykonasz miej kilometrów to z powodu intensywności będzie to mocny trening i powinien tez dodatkowo zmobilizować twój organizm do czerpania energii z tłuszczy nawet po treningu. Ciekawe informacje znajdziesz również TUTAJ
    Jeżeli zastanawial byś się jeszcze nad dietą to na pewno interesujące materiały będą TU
    runners-world, 2011-09-01 15:23:30
  • avatar
    zgłoś
    Wyzwanie Runner's World
    Drodzy uczestnicy programu.
    Za nami pierwsze, z sukcesem zrealizowane "Wyzwanie". Jakie są wasze opinie i spostrzeżenia na ten temat?
    Zapraszamy również do wypowiedzi, osoby zainteresowane udziałem w następnych edycjach.
    Półmaraton w Pile zakończony, jednak co czeka nas następnym razem?
    [attachment=124:IMG_4891.jpg]
    [right]Jacek Urbanowicz[/right]
    runners-world, 2011-09-05 10:44:06
  • avatar
    zgłoś
    Wyzwanie Runner's World
    Trzeba dodać, że warunki biegu były bardzo ciężki. Skwar z nieba wysuszał nawet najwytrwalszych.
    Jednak wy byliście przygotowanie nawet i na to!
    Świetna robota.
    runners-world, 2011-09-06 11:20:07
  • avatar
    zgłoś
    Wyzwanie Runner's World
    Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego spotkania i już myślimy o kolejnym wyzwaniu o czym na pewno dowiecie się na lamach pisma.
    Jednocześnie, może na tym forum szybciej będę pojawiać się informacje na ten temat.
    Tak czy owak proponuję utrzymywać kontakt i "trzymać rękę na pulsie".
    Podejmijmy kolejne wyzwanie!
    runners-world, 2011-09-08 15:16:02
  • avatar
    zgłoś
    Wyzwanie Runner's World
    Czekamy jeszcze na zdjęcia od drugiego fotografa, jak również jest montowany film. O wszystkim będziemy informować na forum i stronie głównej w artykule o wyzwaniu.
    runners-world, 2011-09-08 15:49:42
  • avatar
    zgłoś
    Strój a pogoda
    'rudobrody' timestamp='1316161679' napisał(-a):
    Ubieraj się tak, że w pierwszym momencie jak wyjdziesz na zewnątrz miała odczucie chłodu. Tylko bez przesady.
    Dokładnie tak, delikatne odczucie chłodu to znak że ciuchy są w sam raz. Jedyne odstępstwo stosuje się gdy jest mocny wiatr. Wtedy przydaje się jakiś ciuch wiatroszczelny.
    runners-world, 2011-09-16 15:00:18
  • avatar
    zgłoś
    Wyzwanie Runner's World
    Nam również brakuje Wyzwania. To było świetne doświadczenie i mamy nadzieję że w przyszłości będzie tylko lepiej.
    runners-world, 2011-09-22 13:54:01
  • avatar
    zgłoś
    Pasta party przed zawodami
    Czasem i tak dostaje się sam makaron, więc nie ma stresu
    runners-world, 2011-09-22 13:55:07
  • avatar
    zgłoś
    kobieta+ częste intensywne bieganie = nogi gladiatora?
    'norunnofun' timestamp='1309723891' napisał(-a):
    Witam,
    Często słyszę, że intensywne, permanentne bieganie doprowadzi do mocnego rozrośnięcia się mięśni nóg (ud i łydek), co u kobiet nie wygląda estetycznie. Biegam w półmaratonach, chciałam w tym roku wystartować w maratonie, ale większość ludzi mi odradza właśnie z tego względu... Kocham biegać , nie wyobrażam sobie życia bez porannej przebieżki ,czasem może zbyt intensywnej... Czy rzeczywiście powinnam przestać biegać jeśli nie chcę mieć nóg gladiatora? Moja mama w przeszłości biegała wytrzymałościowo, teraz ma masywne łydki i uda ale może to wina porodów... Proszę o odpowiedź , czy rzeczywiście tak się dzieje z ludzkim, a konkretniej- z kobiecym ciałem po intensywnych treningach?Jak temu zaradzić?Jak przeciwdziałać?Nie biegać? Będę wdzięczna za odpowiedź.
    Od biegania i ogólnie sportów wytrzymałościowych mięśnie smukleją. Trzeba by mieć wrodzone powinowactwo do intensywnego rozrostu tkanki mięśniowej pod wpływem treningu aby rozbudować mięśnie bieganiem. Myślę że nie masz się czym martwić i zdecydowanie należy biegać.
    runners-world, 2011-09-22 13:58:32
STRONA 1 z 2