Kalkulator BMI - oblicz wskaźnik masy ciała

Body Mass Index (BMI), czyli wskaźnik masy ciała, to prosty i uniwersalny wskaźnik, które pokazuje, czy masz prawidłową i zdrową wagę. BMI oblicza się z proporcji wzrostu i wagi. Może być wykorzystywany przez wszystkich, niezależnie od płci i wieku. Za wyjątkiem osób o nieprzeciętnie dużej muskulaturze oraz kobiet w ciąży, może być traktowany za wiarygodny wskaźnik określający stan fizyczny człowieka.

Wzrost
Waga

Wiele badań pokazuje, że BMI powyżej 25,0 może zwiększać ryzyko chorób serca, cukrzycy i innych chorób. Jednocześnie u osób z nadwagą obniżenie BMI poprzez dietę i ćwiczenia znacznie ryzyko to obniża. Za niekorzystny dla zdrowia uważa się BMI niższy niż 20 u mężczyzn oraz 19,1 u kobiet.

Regularne bieganie to jeden z najlepszych sposobów na zrzucenie kilogramów i uzyskanie zdrowej masy ciała. Każdy przebiegnięty kilometr to średnio mniej więcej tyle spalonych kalorii, ile ważysz. Dokładniejsze wyliczenia spalonych kalorii znajdziesz w kalkulatorze spalonych kalorii.

Długie i spokojne biegi spalają procentowo więcej kalorii i uczą wykorzystania tłuszczu jako źródła energii, która to zdolność przydaje się na maratonach i biegach ultra. Z kolei biegi krótsze i szybsze spalają więcej kalorii na minutę treningu czy kilometr dystansu, co pomaga zrzucić zbędne kilogramy. Takie treningi zwiększają również spalanie kalorii po wysiłku, utrzymując podwyższony metabolizm już po biegu. Z tych względów wydaje się, że najlepiej łączyć oba te rodzaje treningu w swoim planie.

RW

REKLAMA