Narodziny Maratonki [LIST CZYTELNICZKI]

Historii na temat „tego pierwszego razu” jest tyle, ile osób, które mają go już za sobą. Jednym poszło jak z płatka, inni okupili go wieloma wyrzeczeniami… Niezależnie od wrażeń, pierwszy przebiegnięty maraton zawsze stanowi jeden z kamieni milowych całego życia.

Narodziny Maratonki - Wrocław Maraton arch. prywatne Aleksandra Dudek
Ola na trasie tegorocznego wrocławskiego maratonu (fot. arch. prywatne).

Zrobiłam to przed trzydziestką! Zostałam maratończykiem. Wciąż nie mogę w to uwierzyć. To, co kiedyś mnie przerażało, dziś wydaje się być tylko przedsmakiem jeszcze lepszych czasów i jeszcze dłuższych dystansów.

REKLAMA

Przekraczanie własnych niemożliwości to naprawdę najlepsze, co można czasem robić w życiu. Gdy na 39. km zobaczyłam transparent „Nigdy się nie poddawaj”, łzy pociekły mi po policzkach. Nie wierzyłam, że zaraz przekroczę 40 kilometrów ciągłego biegu! To było coś niesamowitego. Zrozumiałam słowa „Chcesz zacząć biegać? Przebiegnij kilometr. Chcesz zmienić swoje życie? Przebiegnij maraton”.

Straszyli ścianą po 30 km – nic takiego mnie nie spotkało. Myślałam: „Ile jeszcze tych kilometrów? Dam radę, przebiegnę je wszystkie”. W słuchawkach miałam najlepsze kawałki, które przypominały mi wspaniałych ludzi, których spotkałam na swej drodze, i te wszystkie treningi!

Dziękuję Mateuszowi, z którym razem robiliśmy wielkie odliczanie do tej 42-kilometrowej przygody, Piotrowi za wspólne bieganie w parku Grabiszyńskim, kochanemu Łukaszowi, Kasi i Pawłowi, którzy czekali na mnie na mecie. Maraton... To było jak trans. Oddech. Oddech. Wiatr. Kropla potu. Uderzenia stóp o asfalt. Opanowaliśmy Wrocław na tych kilka pięknych godzin. Nasz świat, nasz sport i szybsze bicie serc!

Chcesz być jak Ola? Oto plany treningowe do pierwszego maratonu:

RW 11-12/2018

Zobacz również:
Doskonale wiesz, że ćwiczenia siłowe pomagają zmaksymalizować efekty Twoich treningów biegowych, a do tego redukują ryzyko kontuzji i pomagają pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej. Możesz jednak nie wiedzieć, na którymi z ponad 650 mięśni swojego ciała powinni w pierwszej kolejności pracować biegacze. Ale od tego masz nas i nasz trzyczęściowy poradnik treningu siłowego dla biegaczy. W tej części znajdziesz ćwiczenia, którymi wzmocnisz kluczowe partie mięśniowe swojego korpusu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA