Biegowe wyzwanie z Adą Palką z cennymi nagrodami!

Ada Palka promuje przez cały maj bieganie w terenie. Utworzyła wyzwanie, do którego może dołączyć każdy, niezależnie od swojego biegowego doświadczenia. Celem wyzwania jest przebiec lub przemaszerować 101 km w ciągu 31 dni, a wysiłek włożony w to zadanie nagradzają partnerzy akcji.

 Biegowe wyzwanie z Adą Palką z cennymi nagrodami! Magda Fotografuje
fot. Magdal Fotografuje

Adrianna Palka na co dzień zajmuje się treningami personalnymi i zajęciami biegowymi. Jako były sportowiec wyczynowy zna się na bieganiu jak mało kto - Czytelnicy RW mogli ją poznać jako propagatorkę fitness walking - metody łączącej żwawy marsz i trening fitness. Z kolei przez cały maj motywuje kobiety oraz mężczyzn do regularnego biegania lub rozpoczęcia swojej przygody, pokazując jak zrobić pierwsze kroki. Jak sama wspomina najważniejsza jest decyzja. Bez niej ciężko będzie ruszyć i zdobyć się na kolejny krok, czyli motywację, a to już jest zawarte w majowym wyzwaniu.

Jaki jest cel wyzwania?

Celem majowego wyzwania jest wzajemna mobilizacja i motywacja do podjęcia choćby najmniejszych kroków do tego, aby regularnie biegać. Ada zachęca do wykorzystania ostatnich miesięcy przed wakacjami na poprawę swojej formy oraz zdrowia. Wystarczy przebiec lub przemaszerować 101 km do końca maja, aby zmierzyć się z własnymi możliwościami i otrzymać nagrody przygotowane przez partnerów akcji.

Nagrody

  1. Nagroda główna udział w jesiennej edycji Train My Way Camp w hotelu Złoty Groń w Istebnej

  2. Miesięczny karnet na treningi on-line na Zoom i wersja papierowa RunBooka Ady z dedykacją.

  3. Zegarek Suunto 5 Peak - lekki i wytrzymały sportowy smartwatch z GPS, nadgarstkowym pomiarem tętna i wydajną baterią (zrobił bardzo pozytywne wrażenie na redakcji RW w teście krótko po swojej premierze). Dzięki temu jest doskonałym towarzyszem podczas treningów oraz wypraw terenowych. Zegarek będzie wspierał i monitorował każdą Twoją aktywność fizyczną. Wszystko to dzięki ponad 80 trybom sportowym, nawet do 100 godzin pracy baterii, sterowaniu muzyką z poziomu nadgarstka a także rozbudowanym funkcjom nawigacji w terenie.

  4. Buty trail runningowe marki Salomon Ultra Glide.

 Biegowe wyzwanie z Adą Palką z cennymi nagrodami! Magda Fotografuje
fot. Magdal Fotografuje

Zasady wyzwania

  1. Dołącz do grupy PalkaTeam na Facebooku i relacjonuj tam swoje przebyte kilometry. Wstaw zdjęcia ze swojego treningu biegowego z odczytem z zegarka, albo aplikacji. Główne założenie akcji – Twój wynik ma zagrzewać innych do działania.

  2. Zachęć minimum 5 osób do wyzwania. Jeśli nie lubisz biegać, zacznij od marszobiegów.

  3. Akcja trwa cały maj. Dziel się swoimi zdjęciami z treningu na InstaStory. Oznacz zdjęcie #biegajZPalka i @adrianna_palka, #suunto @zegarownia.pl, @salomon #salomonultraglide i @zloty_gron_resort_spa żeby Adrianna i partnerzy wyzwania mogli Cię zobaczyć.

  4. Pamiętaj: jeden trening – jedno zdjęcie.

  5. Uzupełniaj szablon dostępny do ściągnięcia pod postem. Wpisz swój cel, obwody i wagę.

Wskazówki dla początkujących

Dla tych, którzy ciągle zastanawiają się jak rozpocząć przygodę z bieganiem Ada przygotowała kilka wskazówek, które ułatwią regularne podjęcie wyzwania. Jak sama podkreśla najważniejsza jest decyzja i motywacja. Kolejnym krokiem będzie przemyślenie strategii w zależności od celu jaki sobie postawimy.

Od czego zacząć?

  1. Odpowiedz na pytanie – jakie są pozytywne efekty redukcji nadwagi, zapisz je na kartce i przyklej w widocznym miejscu.

  2. Priorytety – wymówkom mówimy "nie" i dochodzimy konsekwentnie do zamierzonego celu.

  3. Realne podejście. Redukcja nadwagi to proces powolny i długotrwały. Nie oczekujmy szybkich spadków wagi, ponieważ to działa w drugą stronę, waga wraca jak bumerang. Optymalny ubytek to 1-1,5 kg miesięcznie.

  4. Odrzucenie półśrodków. Pigułki odchudzające cudów nie zdziałają. Trzeba wprowadzić i utrwalić zdrowe nawyki żywieniowe.

  5. Aktywność fizyczna – rzecz najważniejsza. Ćwicz 4-5 razy w tygodniu. Systematyczna praca aerobowa sprzyja redukcji nadwagi i wpływa korzystnie na wygląd naszego ciała.

 Biegowe wyzwanie z Adą Palką z cennymi nagrodami! Magda Fotografuje
fot. Magdal Fotografuje

30 powodów dlaczego warto dołączyć?

Jeśli potrzebujesz dodatkowych bodźców do działania, Ada przygotowała listę 30 powodów oraz wskazówek, które ułatwią Ci dołączenie do akcji.

  1. Najlepszym sposobem na stres jest bieganie. Uwolnione endorfiny szybciej znajdą się w Twoim krwiobiegu, dzięki czemu zaznasz spokój.
  2. Łatwiej schudniesz, gdy połączysz bieganie z dietą.
  3. Przebiegnięcie 60 km pozwoli Ci spalić ok. 1 kg tłuszczu.
  4. Przebieganie 40 km tygodniowo może przedłużyć Ci życie nawet o 2 lata.
  5. Dobry program wymaga od trenującego tylko 3 h ze 168 w tygodniu.
  6. Najlepsza pora do biegania to taka, w której masz najmniej do zrobienia.
  7. Jeśli jesteś bardzo zapracowany, biegaj o poranku.
  8. Szczegółowe prowadzenie spisu treningów umożliwia lepsze kontrolowanie postępów.
  9. Cele powinny być wyzywające i konkretne, ale do osiągnięcia.
  10. Bieganie z kimś o podobnej sprawności jest rewelacyjnym sposobem na to, by nie stracić zapału.
  11. Bieganie to sport, do którego nie potrzebujesz wiele sprzętu. Potrzebujesz tylko parę dobrych i specjalistycznych butów.
  12. Kiedy buty przemokną, wypchaj je gazetą i umieść blisko wentylatora. Nie dawaj na grzejnik. Może zniszczyć podeszwy. Nie susz butów sportowych w suszarce.
  13. Para butów biegacza wystarcza wystarcza na 800-1000 km.
  14. Ubieraj się warstwowo. Zakładaj kilka lekkich ubrań. Kilka cienkich ubrań zapewnia większy zakres ruchu.
  15. Pierwszy stanik do biegania stworzyły dwie kobiety zszywając dwa elastyczne pasy. Do tego czasu biegaczki owijały się bandażami lub wkładały za mały biustonosz. Dobry stanik do biegania powinien przylegać ciasno do skóry i odprowadzać wilgoć.
  16. Najważniejszą cechą skarpet do biegania jest komfort i przyleganie, a nie materiał.
  17. Nie mierz każdego biegu. Bardzo łatwo możesz uzależnić się od stopera, co może spowodować przetrenowanie i szybszy kryzys.
  18. Największa liczba uderzeń, jaką Twoje serce może osiągnąć w czasie 1 min to tętno maksymalne.
  19. Pulsometry są przydatne do ćwiczeń aerobowych. Trening z urządzeniem monitorującym pracę serca jest najlepszą formą dostosowania tempa biegu do swoich możliwości.
  20. Stopniowe zwiększanie dystansu, bieganie po miękkich nawierzchniach i nabranie właściwych nawyków - rozciąganie, mobilizacja i trening uzupełniający to najlepsze sposoby, aby uniknąć urazu.
  21. Świeże urazy okładaj lodem.
  22. Dobra dieta sprawi, że będziesz zdrowy, by biegać.
  23. Przez żołądek można dotrzeć nie tylko do serca, ale i sprawności.
  24. 60-65% kcal powinieneś pobrać z węglowodanów, 15% z białek, a 20-25 % z tłuszczy.
  25. Trening powinien uzupełnić bieganie, a nie zastąpić je.
  26. Trening funkcjonalny musi być wykonywany min. 2x w tygodniu ok.1 h
  27. Kobiety powinny przyjmować więcej żelaza w diecie, gdy czynnie trenują.
  28. Na każdy procent masy ciała, który tracisz przez odwodnienie, Twoja kondycja pogarsza się o nawet 3%.
  29. Najlepszym sposobem, aby się nie odwodnić jest picie małych ilości wody kilka razy w ciągu dnia.
  30. Dobra rozgrzewka przed treningiem to podstawa.

Szczegóły oraz szablon do pobrania znajdziesz na stronie Ady.

SU

REKLAMA
}