„W zdrowym ciele zdrowy duch” – filozofia założycielska ASICS jest obecnie bardziej aktualna niż kiedykolwiek wcześniej. Firma wraca do swoich korzeni i w tegorocznej strategii stawia ją w centrum swojej działalności. Z najnowszych badań japońskiego producenta butów i odzieży sportowej wynika między innymi, że regularne uprawianie sportu poprawia zdolność radzenia sobie ze stresem oraz redukuje skłonność do podejmowania pochopnych decyzji. Hasło "Sound Mind Sound Body" (pol. W zdrowym ciele zdrowy duch) pojawi się również w logotypie marki.
Japoński brand w 2021 roku zrealizuje przełomowy projekt badawczy dotyczący pozytywnego wpływu sportu na samopoczucie psychiczne. Naukowcy wykorzystają nowoczesną technologię biometryczną, aby uchwycić realny wpływ aktywności fizycznej na umysły tysięcy osób na całym świecie. Przed kompleksową realizacją projektu eksperci przeprowadzili szereg badań testowych z udziałem zawodowców – jak mistrzyni Europy w triathlonie Beth Potter – oraz sportowców amatorów.
Umysł w ruchu – badania i innowacje
Badania są prowadzone przez dra Brendona Stubbsa, czołowego badacza zdrowia psychicznego z King’s College w Londynie. Research testowy uwzględnił analizę ścieżek mózgowych wywierających wpływ na emocjonalne i poznawcze elementy dobrostanu psychicznego. Test zrealizowano przy współpracy z firmą neuroinformatyczną EMOTIV, wykorzystując technologię Advance EEG, aby przedstawić różnice w reakcjach poznawczych oraz emocjonalnych przed i po realizacji ćwiczeń fizycznych w sześciu podstawowych obszarach: zainteresowanie, ekscytacja, frustracja, relaks, stres poznawczy i skupienie.