REKLAMA

Bakalie i batony sportowe: dobry patent na lepszą dietę biegacza

W diecie biegacza ważną rolę odgrywają tzw. posiłki okołobiegowe. Krótko mówiąc, oznacza to, iż równie istotne jest to, co jemy przed, jak i po treningach. Smacznymi i wartościowymi sprzymierzeńcami mogą być w takich sytuacjach bakalie oraz batony proteinowe.

Bakalie i batony sportowe: dobry patent na lepszą dietę biegacza fot. materiały prasowe

Orzechy dla biegacza

W posiłkach okołobiegowych powinny znaleźć się produkty bogate w białko, węglowodany oraz tłuszcze. Dlatego dla osób aktywnych fizycznie idealną przekąską są orzechy włoskie. Zawierają one dobrze przyswajalne białko oraz kwasy omega 3 i omega 6. Biegacze powinni w swojej diecie uwzględnić także orzechy laskowe. Mają one działanie antybakteryjne i przeciwzapalne oraz wspomagają układ sercowo-naczyniowy.

REKLAMA

Suszone owoce dla biegacza

Dobrze, gdy sportowcy, zarówno profesjonalni, jak i amatorzy, będą mieć pod ręką również suszone owoce. Dlaczego? Zjedzenie 100 gramów daktyli pozwala na przykład zaspokoić połowę dziennego zapotrzebowania na potas. Biegacze mogą też sięgać po rodzynki i morele - szczególnie przed treningiem, ponieważ są niezłym źródłem węglowodanów.

Baton zawsze pod ręką

Świetnym rozwiązaniem dla biegaczy są tzw. batony sportowe. Warto wybierać te, które nie zawierają konserwantów oraz wspomagaczy smaku. Przed treningiem idealne będą batony z naturalną guaraną, która stymuluje organizm podczas wysiłku. Regenerację potreningową z kolei wspomogą te, w których znajdziemy m.in. koncentrat białka serwatkowego. Doskonałe będą też batony z dodatkiem kakao, które są bogate w magnez zapobiegający skurczom mięśni.

Te i inne produkty dostępne są na stronie bakalsklep.pl, czyli w internetowym sklepie firmy Bakal, która od blisko 30 lat dostarcza na polski rynek wysokiej jakości bakalie. Marka firmy, której motto brzmi ,,Z miłości do bakalii”, została zbudowana na przekonaniu, iż bakalie mają moc wartości i ogrom zastosowań. Dlatego też w swoim portfolio ma m.in. bakalie bez konserwantów, przekąski bakaliowe z małą ilością soli, orzeszki oraz migdały w czekoladzie czy suszone daktyle w kakao.

BA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA