Nie ma zawodów? Jest Liga Biegowa!

Może się okazać, że to jedyna w tym roku cykliczna, masowa inicjatywa dla biegaczy na tak dużą skalę! Liga Biegowa, która od lat umożliwia ogólnopolską wirtualną rywalizację biegową, w tym trudnym sezonie stała się miejscem, gdzie można znowu poczuć smak zawodów sportowych i zmotywować się do regularnego trenowania. W listopadzie nie odbędzie się w Polsce żaden bieg w wersji tradycyjnej, za to w Lidze szykuje się wielkie ściganie!

Nie ma zawodów? Jest Liga Biegowa! Liga Biegowa
fot. Liga Biegowa

O tym, że Liga to trafione rozwiązanie na sezon 2020, mówią nawet „profi”, którzy zazwyczaj stronią od tego rodzaju akcji. W niedawnym wywiadzie Emil Dobrowolski, jeden z najlepszych polskich długodystansowców, medalista mistrzostw Polski w maratonie i półmaratonie, przyznał, że bawi się w Lidze Biegowej i daje mu to namiastkę prawdziwych zawodów. Ale przekrój uczestników Ligi Biegowej jest niezwykle szeroki. Biorą w niej udział zarówno zaawansowani biegacze, zawodnicy z licencją PZLA,  jak i zdeklarowani amatorzy, osoby biegające zupełnie rekreacyjnie. I każdy ma szanse na nagrody!

REKLAMA

To z pewnością jedna z mocniejszych stron zabawy w Lidze, że dzięki etapowości i licznym klasyfikacjom, daje ona szanse powalczyć o nagrody biegaczom na bardzo różnym poziomie zaawansowania. Przykłady? W klasyfikacji generalnej na dystansie 5 km liderem wśród panów jest wspomniany Dobrowolski, z czasem 00:14:43, z kolei najlepszym czasem wśród amatorów może pochwalić się Marcin Getek (00:15:58). To naprawdę wyśrubowane wyniki!

Nagrody przyznawane są co miesiąc, na czterech dystansach, w siedmiu kategoriach wiekowych, w podziale na płeć oraz na amatorów i zawodników z licencją PZLA. Dlatego nie trzeba biegać w tempie 3:00, by cieszyć się z etapowych wygranych. Przykładowo, w trzecim etapie Ligi w kategorii K30 najlepszym zarejestrowanym czasem na 10 km był wynik Joanny Bukowskiej-Golak - 00:43:16. Na dystansie półmaratonu był to rezultat  01:47:18, osiągnięty przez do Edytę Górecką-Pawlak.

REKLAMA

REKLAMA

Nie ma zawodów? Jest Liga Biegowa! Liga Biegowa
fot. Liga Biegowa

Jak to działa?

Zasady Ligi Biegowej są niezwykle proste. Można do niej przystąpić w dowolnym czasie.

  • Zabawa jest całkowicie bezpłatna. Wystarczy się zarejestrować na stronie LigaBiegowa.pl
  • Uczestnicy mogą rywalizować na czterech dystansach: 5 km, 10 km, 21,1 km oraz 42,2 km
  • Wyniki biegów rejestruje się samodzielnie za pomocą prostego formularza na stronie. Do zabawy można wprowadzać wyniki zarówno ze zorganizowanych startów, jak i z biegów indywidualnych, treningowych.
  • Każdy miesiąc to jeden etap rywalizacji.
  • Co miesiąc do zgarnięcia są miesięczne zapasy napojów od Oshee. Nagrody przyznawane są na czterech dystansach, w podziale na płeć, w podziale na 7 kategorii wiekowych oraz w podziale na zawodników z licencją PLZA oraz amatorów.

Rywalizuj... ze sobą!

Uczestnicy Ligi podkreślają, że to także świetne narzędzie do zmotywowania się do regularnych treningów, szczególnie w czasie, kiedy tradycyjnych zawodów biegowych brak. Nic tak nie demotywuje, jak brak celu, i nic tak nie motywuje, jak monitorowanie swojego progresu. Każdy uczestnik Ligi Biegowej może na swoim profilu zobaczyć zestawienie wszystkich swoich zarejestrowanych wyników, dzięki czemu łatwo jest prześledzić swoje postępy. Rozbudowany ranking wyników pozwala też porównywać się z innymi biegaczami z całej Polski lub np. tylko ze swojego miasta czy swojej kategorii wiekowej.

Pobiegnij swój Bieg Niepodległości!

Decyzją rządu w listopadzie nie odbędzie się w Polsce żaden bieg w formule tradycyjnej. Dlatego tym bardziej zachęcamy do pobiegnięcia swojego, indywidualnego Biegu Niepodległości i zarejestrowania wyniku w Lidze. Szykuje się wielkie, ogólnopolskie ściganie!

Ligę Biegową (LigaBiegowa.pl / Facebook / Instagram) organizuje Fundacja Moniki Pyrek we współpracy ze Sportfolio. Projekt jest współfinansowany przez Ministerstwo Sportu, a fundatorem nagród w tegorocznej edycji Ligi jest marka Oshee. Zabawa potrwa do końca 2020 roku.

LB

Zobacz również:
Doskonale wiesz, że ćwiczenia siłowe pomagają zmaksymalizować efekty Twoich treningów biegowych, a do tego redukują ryzyko kontuzji i pomagają pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej. Możesz jednak nie wiedzieć, na którymi z ponad 650 mięśni swojego ciała powinni w pierwszej kolejności pracować biegacze. Ale od tego masz nas i nasz trzyczęściowy poradnik treningu siłowego dla biegaczy. W tej części znajdziesz ćwiczenia, którymi wzmocnisz kluczowe partie mięśniowe swojego korpusu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA