Marka ASICS zainaugurowała kampanię pod hasłem „Run to Feel”, przedstawiając nowe badania, z których wynika, że izolacja oraz społeczna kwarantanna jednoznacznie przełożyły się na wzrost popularności biegania. Badanie opinii wykonano w 12 krajach świata: Australii, Brazylii, Chinach, Francji, Hiszpanii, Indiach, Japonii, Niemczech, Rosji, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Włoszech. Objęło ono swoim zasięgiem 14 tysięcy osób w wieku od 18 do 64 lat, ćwiczących regularnie przynajmniej raz w tygodniu.
Mimo utraty możliwości uprawiania wielu dyscyplin sportowych ze względu na konieczność zachowania dystansu społecznego, 36% biegaczy jest obecnie bardziej aktywnych niż przed wprowadzeniem restrykcji. Ponadto 79% z nich twierdzi, że sport pozwala im zachować większy rozsądek oraz kontrolę nad swoim życiem.
Nie przegap: Dlaczego warto biegać? 35 świetnych powodów, by trenować
Dane z aplikacji Runkeeper, służącej do śledzenia sportowych postępów, przedstawione w majowym raporcie "Trendy użytkownika aplikacji Runkepper. Bieganie w erze COVID-19", pokazują, że biegacze, niezależnie od poziomu zaawansowania, coraz chętniej liczą swoje kroki. W kwietniu odnotowano rekordowy wzrost rejestracji na całym świecie, wynoszący aż 252%. O 44% wzrosła natomiast miesięczna liczba aktywnych użytkowników w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Odnotowano także 62% skok liczby osób biegających przynajmniej raz w tygodniu.