[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Wózek dla aktywnych: test Thule Chariot Sport

Thule Chariot Sport to prawie idealne rozwiązanie dla rodziców, którzy od najmłodszych lat, a nawet miesięcy, chcą wpoić swoim pociechom radość z aktywnego spędzania czasu całą rodziną. Przetestowaliśmy to na własnym przykładzie.

Test wózka Thule Chariot Sport: na spacery, do biegania, na narty, na rower fot. Runner's World

Wózek Thule Chariot Sport dotarł do nas przed zasłużonym urlopem i na tyle wcześnie, by móc przygotować się do transportu tego pojazdu na Kaszuby. Jest to o tyle istotne, że wózek ten nie jest kompaktowy (stąd w pierwszym zdaniu użyłem określenia „prawie idealne”) i trzeba przyjąć odpowiednią strategię jego transportu.

Chariot Sport w wersji złożonej (już po demontażu kół) ma wymiary 85,5 x 62 x 37,5 cm i nie każdy bagażnik samochodowy to zniesie, a trzeba jeszcze przecież gdzieś zapakować torby. Dlatego, jeśli chcesz zabrać ten model na wakacje, to warto zastanowić się nad odpowiednio dużym boksem dachowym. I ten wariant wybraliśmy.

REKLAMA

Test wózka Thule Chariot Sport: na spacery, do biegania, na narty, na rower fot. Runner's World

Przy takim rozwiązaniu trzeba jednak pamiętać o jego wadze – włożenie na dach auta prawie 14 kilogramów wymaga pewnej siły i odpowiedniego wzrostu, ale cały ten wysiłek zwraca się wielokrotnie już przy właściwym korzystaniu z Chariot Sport. Wtedy, czy biegniesz, czy maszerujesz, czy też jedziesz na rowerze, nie czujesz, że robisz to z dzieckiem w wózku.

Jego składanie (wózka, nie dziecka) trwa kilkadziesiąt sekund (demontaż kół plus złożenie ramy), a rozkładanie jest jeszcze szybsze. Robi się to jeszcze łatwiej, niż sugerują filmy instruktażowe.

Test wózka Thule Chariot Sport: na spacery, do biegania, na narty, na rower fot. Runner's World

Maszerowanie z Thule Chariot Sport

Korzystanie z wózka zaczęliśmy od spacerów. Córka miała jedynie 6 miesięcy i nie siedziała samodzielnie, więc nie wiedzieliśmy, jak będzie się czuła w nowym pojeździe. Wykorzystaliśmy hamaczek dla niemowlaków Thule Chariot Infant Sling (429 zł), który zapewnia dziecku stabilną pozycję, a przy tym, co bardzo ważne, mała od pierwszej przejażdżki po prostu polubiła spacery w nowej "furze". Bezpieczeństwo zapewniły jej pięciopunktowe pasy (w wersji dla niemowlaków z Infant Sling, jak i w standardowym rozwiązaniu).

Test wózka Thule Chariot Sport: na spacery, do biegania, na narty, na rower fot. Runner's World

Wózek, jak już wspomnieliśmy, do najlżejszych nie należy, ale jest niesamowicie wszechstronny, czego można już doświadczyć nawet przy spacerach. Sprawdził się równie dobrze podczas wędrówek piaszczystymi nadbałtyckimi plażami, jak i na górskich szlakach (zaliczona w październiku Szrenica zielonym szlakiem z Polany Jakuszyckiej).

Wózek ma mnóstwo rozwiązań, które zapewniają komfort zarówno dziecku, jak i rodzicom. Siatki (ochrona przed owadami), folie (przed deszczem i wiatrem) i osłony przeciwsłoneczne umożliwiają dopasowanie się do każdej pogody, a duży „przedział bagażowy” sprawia, że trzeba długo zastanawiać się, co spakować na kilkugodzinną wyprawę, a z czego musisz zrezygnować.

Test wózka Thule Chariot Sport: na spacery, do biegania, na narty, na rower fot. Runner's World

Bieganie z Thule Chariot Sport

W wersji podstawowej wózek ten jest czterokołowcem, ale do biegania, dzięki Thule Joggin' Kit (539 zł), robisz z niego trzykołowca, zamieniając dwa przednie małe kółka na jedno większe. Wtedy wszystkie trzy są kołami rowerowymi z wymiennymi dętkami, tylne o średnicy 20 cali, a przednie o średnicy 16 cali, co sprawia, że na asfalcie praktycznie nie czujesz, że pchasz wózek z dzieckiem. Jedno koło z przodu sprawia, że skręcenie nie jest tak łatwe, jak na obrotowych kółkach spacerowych, ale lekkość toczenia jest tego naprawdę warta.

Test wózka Thule Chariot Sport: na spacery, do biegania, na narty, na rower fot. Runner's World

Przyjęcie najwygodniejszej pozycji do biegu ułatwia również regulowana rączka z hamulcem ręcznym pośrodku. Amortyzację możesz w łatwy sposób regulować, a jej zakres jest na tyle szeroki, że dziecko świetnie się czuło nawet przy bieganiu po leśnych duktach i korzeniach, nie wybudzając się przy tym z drzemki. Przy zbiegach bezpieczeństwo zapewnia pętla, którą zakładasz na rękę trzymającą wózek.

Test wózka Thule Chariot Sport: na spacery, do biegania, na narty, na rower fot. Runner's World

Jazda na rowerze z Thule Chariot Sport

Kupując Thule Chariot Sport, masz w zestawie (oprócz kółek spacerowych) zestaw do holowania przyczepki za rowerem. Jeśli odpowiednio zamontujesz jeden z elementów do tylnego koła swojego roweru (zrobisz to nawet bez klucza, jeśli korzystasz z szybkozamykacza rowerowego), to transformacja spacerówki w przyczepkę trwa właściwie chwilę. Fajnie, że te elementy montażowe przyczepki mają przewidziane swoje miejsca w konstrukcji wózka, tak że nie musisz sobie łamać głowy, gdzie i jak je przewozić. Nie ma, co prawda, reflektorów przednich, ale tylne (spore) odblaski są jak najbardziej, dodatkowo dostajemy też pomarańczową chorągiewkę.

Test wózka Thule Chariot Sport: na spacery, do biegania, na narty, na rower fot. Runner's World

W rekomendacjach producenta napisane jest, że dziecko można wozić w przyczepce rowerowej od pierwszego roku życia. Sprawdziliśmy to nieco wcześniej na leśnych ścieżkach i nasza córa nie przejawiała ani razu zmęczenia czy zniechęcenia taką jazdą. Jasne, że nie robiliśmy wielogodzinny tras - planując swoje wycieczki, trzeba brać pod uwagę możliwości dziecka - ale jeśli zrobisz to z głową, to można spędzić na takim leśnym wypadzie nawet cały dzień. Jazda na rowerze z przyczepką praktycznie nie różni się od jazdy bez niej, trzeba tylko pamiętać, że jesteś wtedy dwuśladem i potrzebujesz więcej przestrzeni na szerokość. Testowanie na ulicach z ruchem samochodowym jeszcze przed nami.

Test wózka Thule Chariot Sport: na spacery, do biegania, na narty, na rower fot. Runner's World

Jazda na nartach biegowych z Thule Chariot Sport

Zimą zrobiliśmy z wózka przyczepkę narciarską za pomocą Thule Chariot Cross-Country Skiing Kit (1409 zł). Zamieniasz po prostu tylne koła na dopasowane płozy, a zamiast przednich kółek montujesz aluminiową uprząż do ciągnięcia (sprawdza się nie tylko na nartach, ale również w czasie trekkingu). Konstrukcja jest lekka, wygodna i bezpieczna. Przekonaliśmy się o tym przy wywrotce na zjeździe, po której wózek cały czas stał na dwóch płozach i zatrzymał się bez żadnych problemów za mną, nie zmieniając swojego toru jazdy. Jedynie córka wydawała się zdziwiona horyzontalną pozycją taty.

Test wózka Thule Chariot Sport: na spacery, do biegania, na narty, na rower fot. Runner's World

Użytkowanie w długim okresie

Thule Chariot Sport dzielnie zniósł kilka miesięcy pracy, głównie w lasach, na polach, szutrze i śniegu. Mimo stosunkowo wymagających nawierzchni i warunków pogodowych nie widać na nim jakiś szczególnych oznak zmęczenia materiału, a jedyny problem, jaki mieliśmy do tej pory, to wykrzywienie osi jednego z kół, które pojawiło się przy jego transporcie, kiedy koło było zdemontowane. Trzeba uważać na ten element, bo wykrzywiona oś praktycznie uniemożliwia bezpiecznie korzystanie z wózka, a części zamienne do tanich nie należą. Mocny materiał przyczepki nigdzie nie ma przetarć czy pęknięć.

Test wózka Thule Chariot Sport: na spacery, do biegania, na narty, na rower fot. Runner's World

Podsumowanie testu Thule Chariot Sport

Wózek sprawdza się praktycznie w każdych warunkach w biegu, przy jeździe na rowerze czy nartach. Dlatego jeśli lubisz spędzać aktywnie czas całą rodziną na różne sposoby, masz wystarczająco dużą przestrzeń bagażową i wystarczająco głęboki portfel (cena podstawowego modelu to 5 319 zł, bez dodatków biegowych i narciarskich), to przymierz się do tego wózka-przyczepki, tym bardziej, że przyczepka nie jest na jeden rok (maksymalna nośność to 34 kg). Wrażenia ze wspólnych wypadów mogą okazać się warte tej ceny.

Plusy: uniwersalność, łatwość montażu i demontażu, komfort dla całej rodziny, wytrzymałość, bezpieczeństwo.

Minusy: gabaryty, cena.

Wózek Thule Chariot Sport do testów udostępnił naszym redaktorom firma Thule, producent sprzętu do transportu dowolnego ładunku bezpiecznie, łatwo i z klasą, tak by ułatwić jego użytkownikom prowadzenie aktywnego stylu życia, natomiast testowany zestaw o akcesoria narciarskie uzupełnił sklep Scandinavian Baby, specjalizujący się w produktach dla dzieci rodem ze Skandynawii.

RW

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij