[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Rozciąganie po bieganiu: 5 ćwiczeń rozciągających mięśnie

Jasne, że po wyczerpującym treningu czy zawodach masz wielką ochotę, żeby usiąść lub położyć się na wygodnej kanapie. Nie do końca jest to jednak to, czego potrzebują Twoje napięte mięśnie i ścięgna. Rozciągnij się po treningu, żeby biegać długo i szczęśliwie.

Rozciąganie po treningu - Rozciąganie mięśni kulszowo-goleniowych Rozciąganie mięśni (tutaj mięśni kulszowo-goleniowych) po bieganiu to obowiązkowy element każdego treningu ( fot. Thomas Macdonald)

Najlepszym zakończeniem biegu (poza posileniem się i nawodnieniem) jest rozciągnięcie mięśni. Poznaj kilka prostych pozycji w staniu (niskie pozycje i inne wygibasy mogłyby być trudne do wykonania dla obolałych i usztywnionych nóg).

Kiedy poczujesz lekki dyskomfort i „ciągnięcie”, wytrzymaj chwilę. To nie pora na szpagat: dla poprawienia regeneracji zmęczonych mięśni wystarczą łagodne i krótkie serie ćwiczeń.

Rozciąganie mięśni kulszowo-goleniowych

Wyprostuj przed sobą prawą nogę, opierając ją na pięcie. Ugnij lewe kolano i powoli obniżaj biodra i plecy (jakby siadając na krześle), aż poczujesz napięcie z tyłu prawej nogi. Trzymaj tułów wyprostowany. Powtórz na drugą nogę.

REKLAMA

REKLAMA

Rozciąganie po treningu - Rozciąganie mięśni pośladkowych i gruszkowatych Rozciąganie mięśni pośladkowych i gruszkowatych (fot. Thomas Macdonald)

Rozciąganie mięśni pośladkowych i gruszkowatych

Zegnij lewe kolano i oprzyj nad nim prawą kostkę. Jeżeli masz problem z utrzymaniem równowagi, podeprzyj się o coś stabilnego. Nie czujesz rozciągania? Ręką lekko przyciśnij w dół prawe kolano. Zamień nogi.

Czytaj więcej: Stretching, czyli po co i jak rozciągać mięśnie [ĆWICZENIA]

REKLAMA

REKLAMA

Rozciąganie po treningu - Rozciąganie mięśni czworogłowych Rozciąganie mięśni czworogłowych (fot. Thomas Macdonald).

Rozciąganie mięśni czworogłowych

Stań na lewej nodze, a prawą stopę lekko przyciągnij do pośladka lewą ręką. Nie oddalaj kolan od siebie. Plecy trzymaj wyprostowane – nie wyginaj ich w łuk. Powtórz to samo, rozciągając lewe udo.

RW 10/2014

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij