Triathlon dla biegaczy: plany treningowe na 1/4 i 1/8 IM

Profesjonalni triathloniści twierdzą, że ta dyscyplina sportu wymaga w 80% ciężkiej pracy, w 19% mocnej psychiki i tylko 1% talentu. Z tego równania wynika, że biegacz nadaje się idealnie. Dowiodła tego biegaczka Magdalena Łowicka, która po zaledwie 10 tygodniach przygotowań zaliczyła udany debiut na dystansie 1/4 Ironmana. Skorzystaj z tych planów treningowych i też ustrzel taki pływacko-kolarsko-biegowy hattrick.

plan treningowy triathlon, triathlon runner's world, Łukasz Kalaszczyński fot. Tomasz Woźny
Magda na mecie triathlonu w Lubaszu / fot. Tomasz Woźny

Magda na co dzień jest managerem. Z wytrwałością biegacza długodystansowego dąży do celów sportowych i zawodowych. Zawsze dociera do mety. Sekret? Dobre przygotowanie. Tak było w 2012 roku, kiedy zamarzyła, by ukończyć maraton. Zgłosiła się do programu I Ty możesz zostać maratończykiem, który przygotowuje biegaczy do zawodów we Wrocławiu.

REKLAMA

Trenerzy poukładali jej bieganie, które dotychczas było truchtaniem od kilku do kilkunastu kilometrów dla zdrowia. Ona skrupulatnie realizowała wytyczne. Razem z nową ekipą Magda wystartowała w swoim pierwszym biegu na 10 km, w połówce, 30-stce i w końcu zdobyła maraton. W debiucie 3:54.

Od tego czasu wokół królewskiego dystansu kręci się jej życie. Pierwszy na wiosnę, drugi jesienią. Do każdego solidnie się przygotowywała co najmniej przez kilka miesięcy. Sama skończyła fizjoterapię i jest zmorą dla swoich kolegów po fachu. Bo dzięki podręcznikowemu prowadzeniu swojego treningu omija ich gabinety.

"Lubię mieć wszystko zaplanowane i pod kontrolą. Na maraton nocleg zamawiam z półrocznym wyprzedzeniem, żeby nie zajmować się tym na ostatnią chwilę. W zimie przykładam się do ćwiczeń ogólnorozwojowych i wzmacniających. Potem stopniowo się rozkręcam. Powoli, ale sukcesywnie, biegam coraz więcej i szybciej. Razem z nadejściem wiosny, pierwsze starty próbne, które prowadzą do maratonu. Na jesień powtórka z rozrywki" - opisuje Magdalena Łowicka.

Bycie sumienną się opłaca. Udało się zrealizować cele czasowe, czyli złamać 1:35 w połówce i 3:30 w maratonie. Jak na ambitną biegaczkę przystało, Magda zastanawiała się, jak podnieść sobie poprzeczkę.

"Zaczęłam szukać nowych impulsów. Biegałam po górach. Ukończyłam ultra na 50 km. I pojawił się, na początku nieśmiały, pomysł na triathlon. Dyscyplina coraz popularniejsza, znajomi próbowali, pomyślałam, że może czas i na mnie. Kiedy długo się biega, łatwo wpaść w gonitwę za życiówkami. Przyznaję, też mnie to złapało. Chciałam znaleźć odskocznię" - wyznaje.

Tak się złożyło, że kiedy Magda myślała, z której strony podejść triathlon, redakcja RW chciała przeprowadzić eksperyment, by sprawdzić:

Czy solidny biegacz może w krótkim czasie przygotować się do triathlonu?

Magda podjęła wyzwanie i w marcu zaczęła 10-tygodniowe przygotowania do swojego pierwszego startu na dystansie 1/4 Ironmana. Sprawa była o tyle trudna, że po drodze czekał na nią start w maratonie w Warszawie, z którego nie chciała rezygnować. Wszystko poukładał jednak trener Łukasz Kalaszczyński. Znalazło się miejsce i na maraton, i na regenerację po starcie w stolicy, i na niezwykle udany triathlonowy debiut w Lubaszu.

Jeśli chcesz równie dobrze przygotować się do startu w swoim pierwszym triathlonie, wykorzystaj jeden z dwóch planów treningowych, opracowanych przez naszych trenerów specjalnie dla biegaczy:

Plan treningowy do 1/4 Ironmana (950 m pływania, 45 km roweru, 10,55 km biegu)

Plan treningowy do 1/8 Ironmana (475 m pływania, 22,5 km roweru, 5,275 km biegu)

RW

Zobacz również:
Od ruchomości Twojego korpusu mogą w znacznym stopniu zależeć dwie kluczowe dla Twojego biegania rzeczy: swoboda oddychania, kiedy biegniesz, oraz technika samego biegu. Sprawdź, czy jesteś "sztywniakiem", i wypróbuj ćwiczenia, które pomogą Ci zwiększyć zakresy ruchu tułowia, by móc przyspieszyć i mniej się w biegu męczyć.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA