[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Biegacz łamie triathlon. Plany treningowe na 1/4 i 1/8 IM

Zawodowcy twierdzą, że triathlon to 80% pracy, 19% psychiki i 1% talentu. Z tego równania wynika, że biegacz nadaje się idealnie. Postanowiliśmy to sprawdzić. Biegaczka, Magdalena Łowicka, zaliczyła udany debiut po 10 tygodniach. Skorzystaj z planów treningowych i też ustrzel taki hattrick.

plan treningowy triathlon, triathlon runner's world, Łukasz Kalaszczyński Magda na mecie triathlonu w Lubaszu / fot. Tomasz Woźny

Magda na co dzień jest managerem. Z wytrwałością biegacza długodystansowego dąży do celów sportowych i zawodowych. Zawsze dociera do mety. Sekret? Dobre przygotowanie. Tak było w 2012 roku, kiedy zamarzyła, by ukończyć maraton. Zgłosiła się do programu I Ty możesz zostać maratończykiem, który przygotowuje biegaczy do zawodów we Wrocławiu.

Trenerzy poukładali jej bieganie, które dotychczas było truchtaniem od kilku do kilkunastu kilometrów dla zdrowia. Ona skrupulatnie realizowała wytyczne. Razem z nową ekipą Magda wystartowała w swoim pierwszym biegu na 10 km, w połówce, 30-stce i w końcu zdobyła maraton. W debiucie 3:54.

REKLAMA

Od tego czasu wokół królewskiego dystansu kręci się jej życie. Pierwszy na wiosnę, drugi jesienią. Do każdego solidnie się przygotowywała co najmniej przez kilka miesięcy. Sama skończyła fizjoterapię i jest zmorą dla swoich kolegów po fachu. Bo dzięki podręcznikowemu prowadzeniu swojego treningu omija ich gabinety.

"Lubię mieć wszystko zaplanowane i pod kontrolą. Na maraton nocleg zamawiam z półrocznym wyprzedzeniem, żeby nie zajmować się tym na ostatnią chwilę. W zimie przykładam się do ćwiczeń ogólnorozwojowych i wzmacniających. Potem stopniowo się rozkręcam. Powoli, ale sukcesywnie, biegam coraz więcej i szybciej. Razem z nadejściem wiosny, pierwsze starty próbne, które prowadzą do maratonu. Na jesień powtórka z rozrywki" - opisuje Magdalena Łowicka.

Bycie sumienną się opłaca. Udało się zrealizować cele czasowe, czyli złamać 1:35 w połówce i 3:30 w maratonie. Jak na ambitną biegaczkę przystało, Magda zastanawiała się, jak podnieść sobie poprzeczkę.

"Zaczęłam szukać nowych impulsów. Biegałam po górach. Ukończyłam ultra na 50 km. I pojawił się, na początku nieśmiały, pomysł na triathlon. Dyscyplina coraz popularniejsza, znajomi próbowali, pomyślałam, że może czas i na mnie. Kiedy długo się biega, łatwo wpaść w gonitwę za życiówkami. Przyznaję, też mnie to złapało. Chciałam znaleźć odskocznię" - wyznaje.

Tak się złożyło, że kiedy Magda myślała, z której strony podejść triathlon, redakcja RW chciała przeprowadzić eksperyment, by sprawdzić:

Czy solidny biegacz może w krótkim czasie przygotować się do triathlonu?

Magda podjęła wyzwanie i w marcu zaczęła 10-tygodniowe przygotowania do swojego pierwszego startu na dystansie 1/4 Ironmana. Sprawa była o tyle trudna, że po drodze czekał na nią start w maratonie w Warszawie, z którego nie chciała rezygnować. Wszystko poukładał jednak trener Łukasz Kalaszczyński. Znalazło się miejsce i na maraton, i na regenerację po starcie w stolicy, i na niezwykle udany triathlonowy debiut w Lubaszu.

Jeśli chcesz równie dobrze przygotować się do startu w swoim pierwszym triathlonie, wykorzystaj jeden z dwóch planów treningowych, przygotowanych przez naszych trenerów specjalnie dla biegaczy:

Plan treningowy do 1/4 Ironmana (950 m pływanie, 45 km rower, 10,55 km bieg)

Plan treningowy do 1/8 Ironmana (450 m pływanie, 22 km rower, 5 km bieg)

RW

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij