[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Ćwiczenia poprawiające równowagę ciała: biegaj bez wahania!

Nierówne i niestabilne podłoże, jakie spotykasz np. na ścieżkach trailowych w lesie czy w górach, są wyzwaniem dla Twojej koordynacji i stabilizacji. Wykonuj regularnie ćwiczenia rozwijające poczucie równowagi, a pewniej poczujesz się nawet na bardziej wymagającej trasie.

Ćwiczenia równowaga Utrzymywanie równowagi w biegu to przydatna umiejętność - możesz ją nabyć, regularnie trenując (fot. Mitch Mandell).

Zadania, które przygotowaliśmy dla Ciebie poniżej wykonuj  2 razy w tygodniu na specjalnych dyskach (zwanych też beretami i poduszkami) do ćwiczeń równowagi. Przydadzą się szczególnie podczas jesiennych biegów w terenie.

Przyciąganie kolan w pozycji pompki

Wzmocnij mięśnie bioder i tułowia, a wspinanie na wzniesienia będzie łatwiejsze.

  1. Ustaw się jak w pozycji do pompki, a dłonie oprzyj na przyborach do ćwiczenia równowagi.
  2. Prawe kolano przyciągnij do lewego łokcia.
  3. Utrzymuj lewą nogę i plecy wyprostowane.
  4. Po chwili wróć do pozycji startowej i przyciągnij lewe kolano do prawego łokcia.
  5. Powtórz 10 razy.

REKLAMA

Ćwiczenia równowaga - Wykroki z hantlami Wykroki z hantlami (fot. Mitch Mandell).

Wykroki z hantlami

Wzmocnij górne partie ciała i zyskaj bardziej efektywny wymach ramionami, który ułatwi pokonywanie stromych podbiegów.

  1. W dłoniach trzymaj ciężarki.
  2. Zrób wykrok, stopę ustawioną z przodu postaw na dysku równoważnym.
  3. Ugnij kolana i zejdź nisko, tak żeby noga stojąca na niestabilnym podłożu była zgięta do kąta 90 stopni.
  4. Przez minutę symuluj szybką pracę rąk (jak w biegu).
  5. Zamień nogi i powtórz.

Zobacz więcej ćwiczeń na równowagę mięśniową, siłę i koordynację.

Ćwiczenia równowaga - Przekładanka na poduchach Przekładanka na poduchach (fot. Mitch Mandell).

Przekładanka na poduchach

Popraw stabilność i koordynację, żeby lepiej manewrować w terenie.

  1. Ustaw lewą stopę na dysku do balansowania, prawą nogę skrzyżuj za sobą i zejdź do półprzysiadu (pozycja po lewej stronie fotografii).
  2. Nie przestawiając stopy z poduszki, przełóż prawą nogę do wykroku przed lewą (pozycja po prawej stronie fotografii).
  3. Wróć prawą nogą do pozycji wyjściowej (po lewej stronie fotografii). Możesz przećwiczyć ten ruch kilka razy bez dysku.
  4. Powtórz 10 razy i zamień nogi.

Sprawdź też inne ćwiczenia na równowagę i mocne nogi.

Ćwiczenia równowaga - Wyprosty na poduchach Wyprosty na poduchach (fot. Mitch Mandell).

Wyprosty na poduchach

Popraw stabilność i kontrolę ruchu przydatną przy zmianach kierunku.

  1. Prawą rękę i lewe kolano oprzyj na niestabilnej poduszce.
  2. Wolne kończyny wyprostuj równolegle do ziemi (pozycja po lewej stronie fotografii).
  3. Zbliż lewy łokieć do prawego kolana (pozycja po prawej stronie fotografii).
  4. Po 10 ruchach zmień ćwiczące strony.

RW 07/2014

Komentarze

 (7)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij