Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Co przed zawodami? 10 rzeczy, o których nie możesz zapomnieć przed startem

Odpowiednie odżywianie przed i w czasie biegu pozwoli Ci zachować moc przez cały czas trwania zawodów. Jednak do walki z dystansem musisz przystąpić, będąc w perfekcyjnej dyspozycji. Zobacz, jak dobrze przygotować organizm do startu.

Koktajl Koktajl nr 5 fot. Tomasz Woźny

Dzień przed

Zgromadź odpowiedni zapas glikogenu, utrzymaj właściwy poziom nawodnienia i unikaj wszelkich ryzykownych sytuacji, które mogą zniweczyć Twoje wielodniowe przygotowania.

Spaghetti, makaron fot. Yulia Grigoryeva 2015/shutterstock.com

Jedz mądrze

Jedz małe posiłki dosyć często w ciągu całego dnia. Wybieraj dania niskotłuszczowe, bogate w węglowodany.

Alkohol fot. Nicholas Thackray

Imprezuj na pół gwizdka

Huczna impreza w noc przed startem to miejsce pełne gastronomicznych pułapek. Przez problemy żołądkowe możesz przez całą noc nie zmrużyć oka.

Uważaj na gazy

Unikaj potraw powodujących wzdęcia – fasoli, innych warzyw strączkowych, brokułów, kalafiora, a także ostrych dań. Ten odrzut nie zwiększy tempa Twojego biegu.

Nie zapomnij o wodzie

Nalej wody do małej, podręcznej buteleczki lub bidonu. Jeśli będziesz mieć ją zawsze przy sobie, to nie pozwoli Ci ona zapomnieć o konieczności regularnego nawadniania organizmu.

Posiłek przed bieganiem fot. Dave Bradley

Dzień startu

Glikogen w mięśniach nagromadzony, gotowość do startu na poziomie maksymalnym. Jedyne, co musisz jeszcze zrobić, to odpowiednim śniadaniem podnieść poziom glikogenu wątrobowego, który przez noc mógł nieco opaść.

Krótkie odwodnienie nie jest groźne dla Twojego organizmu. To nadmierne ilości przyjmowanych w czasie maratonu płynów mogą sprawić, że dopiero na mecie zaczną się problemy. (fot. SFC 2012/shutterstock.com)

Pij, pij i jeszcze raz pij

Wypij 0,5 litra wody lub izotonika na 2 godziny przed zawodami i 125-250 ml tuż przed startem.

fot. Steve Cohen

Przedstartowe dania

Przed zawodami spróbuj zjeść jeden z niżej wymienionych produktów wraz ze szklanką wody albo rozcieńczonym sokiem owocowym:

  • owsiankę z rodzynkami i miodem
  • płatki zbożowe z mlekiem i bananami
  • tost z dżemem i mlekiem
  • jogurt i świeży owoc

RW 05/2012

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij