[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Cross-training: 15 sposobów na trening ogólnorozwojowy

Spodobało Ci się granie w piłkę z kolegami? Wybrałaś się na jogę i poczułaś, że to jest to? Wcale nie musisz męczyć się z ogólnorozwojówką na siłowni. Możesz porzucić hantle i orbitrek, ale najpierw poznaj 15 sposobów na cross-trening, które poleca RW.

Cross-training dla biegacza fot. shutterstock.com

"Musisz zdecydować, co chcesz osiągnąć. Wtedy możesz wybrać aktywność najlepiej pasującą zarówno Tobie, jak i Twoim założeniom treningowym" – mówi dr Kelvin Vincent, dyrektor University of Floryda Running Clinic.

Cross-trening, inaczej trening ogólnorozwojowy albo trening uzupełniający, poprawi Twoją wytrzymałość, wzmocni mięśnie i przyspieszy proces regeneracji. Wielu biegaczy wybiera rowerek w siłowni, nie wiedząc, że alternatywne metody treningowe mogą być nie tylko przyjemniejsze, ale i efektywniej wspomogą Cię podczas biegów. Przełam rutynę - idź na basen, załóż rolki, złap za rakietę do tenisa albo pograj w piłkę. Oto nasze propozycje:

1.Piłka nożna

Wpływ na organizm biegacza: wzmacnia mięśnie i kondycję

Grając w piłkę, dużo się nabiegasz, więc to idealny sposób na aeroby na powietrzu. To całkiem jak z interwałami – przyspieszasz i zwalniasz tempo biegu. Wzmocni to wiele grup mięśniowych, przede wszystkim biodra.

Uwaga: Piłka nożna to sport kontaktowy, zdarzają się więc kontuzje. Graj ostrożnie, aby uniknąć urazów kostki lub kolana.

2. Rolki

Wpływ na organizm biegacza: wzmacnia kondycję, przyspiesza regenerację

Jeżdżenie na rolkach jest całkiem jak bieganie, tylko dajesz swoim stawom chwilę wytchnienia.

Uwaga: Włóż ochraniacze, przyda się również kask. Nie warto ryzykować niepotrzebnych urazów.

3. Pływanie

Wpływ na organizm biegacza: wzmacnia kondycję, przyspiesza regenerację

Pływanie jest bardzo przyjemne i pozwala Ci trenować wiele grup mięśniowych. Nie eksploatujesz też tutaj mocno swoich nóg. To dobry sposób na trening bez przesadnego "katowania się".

Uwaga: Zdarzają się oczywiście kontuzje. Jeżeli nie jesteś w zbyt dobrej formie – nie szalej. Mocno zaangażowane są tutaj bowiem mięśnie, tworzące tzw. pierścień rotatorów, czyli te, które stabilizują staw barkowy. Tylko wspominamy, na 99% nic Ci się nie stanie. Trenuj z głową, a wszystko będzie w porządku.

4. Kajakarstwo

Wpływ na organizm biegacza: wzmacnia mięśnie, przyspiesza regenerację

Idealny sport do wzmocnienia górnych partii mięśniowych ciała. Chyba nie musimy dodawać, że jest to również bardzo przyjemne i relaksujące zajęcie.

Uwaga: Nogi odpoczywają, podczas gdy góra mocno pracuje. Zadbaj o wysoką intensywność wiosłowania, bo dryfowanie z prądem niewiele Ci da.

5. Golf

Wpływ na organizm biegacza: regeneracja

Idziesz od dołka do dołka, niosąc na plecach ważącą ładnych parę kilogramów torbę z kijami – to całkiem wymagająca aktywność.

Uwaga: Nie jest to jednak sposób na niesamowitą poprawę kondycji, szczególnie jeżeli zamiast chodzić, jeździsz od dołka do dołka golfowym wózkiem.

6. Sztuki walki

Wpływ na organizm biegacza: wzmacnia mięśnie

Sztuki walki uczą równowagi, wzmacniają dolne partie ciała i wytrzymałość mięśni. To coś, co naprawdę może przydać się biegaczowi.

Uwaga: W początkowej fazie swojej przygody ze sportami walki nie będziesz za bardzo wymęczony kondycyjnie. Pod tym względem ustępują one bieganiu. Musisz też pamiętać, że sporty walki to sporty, w których ryzyko kontuzji jest dość wysokie.

1 2
STRONA 1 z 2

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij