[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Ćwiczenia dla biegacza na równowagę i mocne nogi

Zimą szczególnie narażeni jesteśmy na upadki na treningach, stłuczenia i skręcenia. Wszystko przez skuwający ścieżki o chodniki przymrozek, który dobrze znane drogi zamienia niekiedy w lodowiska. Popraw równowagę i siłę nóg, by nie dać się zaskoczyć zimowym warunkom na drogach.

Ćwiczenia na mocne nogi fot. Thomas Macdonald

Zima musi być ciężkim okresem dla zagorzałych fanów biegania po równych jak tafla wody i płaskich jak brzuch trenera fitness trasach asfaltowych. Pozostaje albo niezawodnie równa bieżnia elektryczna, albo pogodzenie się z aurą.

Nawigowanie między zamarzającymi kałużami i wpadanie w kontrolowany poślizg przy omijaniu przysypanego śniegiem krawężnika to niezły test dla równowagi i siły. Te ćwiczenia pomogą Ci poczuć się pewniej na mokrych lub pokrytych śniegiem ścieżkach. Zrób pierwszy krok do polubienia zimowego, nieco bardziej przygodowego biegania.

Wypady w locie

ilustracja powyżej

Angażują główne mięśnie biegowe, dają moc i stabilność.

Stań w dużym wykroku i zejdź w dół, aż kolano nogi z tyłu znajdzie się tuż nad ziemią. Wyskocz, po czym w powietrzu zamień nogi. Lądując, od razu obniż pozycję. Zrób 3 serie po 20 powtórzeń, z każdym skokiem zmieniając nogi.

Szerokie kroki

REKLAMA

REKLAMA

Ćwiczenia na mocne nogi fot. Thomas Macdonald

Silne nogi i obręcz biodrowa zagwarantują Ci pewniejszy krok.

Zamocuj gumową taśmę do ćwiczeń nad kostkami. Lewą nogą zrób krok w przód i lekko w bok. Dostaw prawą stopę do lewej i odstaw ją po skosie (w przód i w prawo). Po 10 naprzemiennych krokach zacznij iść w ten sam sposób w tył. Zrób 3 takie serie.

Przeskoki

REKLAMA

Ćwiczenia na mocne nogi fot. Thomas Macdonald

Na przekór kontuzjom popraw stabilność stawów nóg.

Stań na prawej nodze. Zejdź na niej jak do półprzysiadu. Przeskocz po skosie – w lewo i do przodu. Wyląduj na lewej nodze w półprzysiadzie. Przeskocz po skosie w drugą stronę, lądując na prawej stopie. Zrób 3-5 serii po 10 na każdą nogę.

Wypróbuj też: Power do biegania, czyli trening siłowy biegacza

Spacer z gumą

REKLAMA

REKLAMA

Ćwiczenia na mocne nogi fot. Thomas Macdonald

Dla lepszej równowagi wzmocnij nogi, pośladki i inne mięśnie obręczy biodrowej.

Zawiąż taśmę nad kostkami. Napinając gumę, prawą nogę unieś w bok, potem postaw przed lewą stopą. Trzymaj tułów w pionie. Zmieniaj nogi, robiąc 30 takich kroków w przód, a potem wróć, krocząc do tyłu. Powtórz ten marsz w 3 seriach.

Na jednej nodze

REKLAMA

Ćwiczenia na mocne nogi fot. Thomas Macdonald

Popraw czucie głębokie i stabilizację stawu skokowego.

Stań na bosu lub berecie równoważnym. Unieś jedną nogę, a tę, na której stoisz, lekko zegnij. Stój w tej pozycji jak najdłużej, nie tracąc wyprostowanej sylwetki. Powtórz 3-5 razy na każdą nogę. Stopniowo wydłużaj czas, a potem ćwicz z zamkniętymi oczami.

RW 12/2014 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij