Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Ćwiczenia na prawidłową sylwetkę w biegu - pośladki, korpus, ręce

Nawet najlepszy biegowy sprzęt nie uratuje pokracznego kroku. Ten możesz szlifować na trasach, ale też przed i po bieganiu. Ćwiczenia poniżej poprawią świadomość Twojego ciała, jego siłę i elastyczność - czyli to, co gwarantuje efektowną i efektywną sylwetkę w biegu, a więc więcej przyjemności, a mniej wysiłku i kontuzji. Przyda się, prawda?

Ćwiczenia na prawidłową sylwetkę w biegu fot. Mitch Mandell

Wykonuj poniższe ćwiczenia, a Twoje biegowe doświadczenie będzie widoczne gołym okiem - nawet wtedy, gdy zamiast do linii mety, dobiegać będziesz do uciekającego tramwaju.

Pośladki

Jesteśmy wobec nich nie fair. Najpierw przesiadujemy na nich za dużo godzin, a potem wymagamy, żeby były głównym motorem napędowym naszego biegu. Jasne, że inne mięśnie mogą je wyręczyć, ale przez to same się przeciążają, narażając Cię na kontuzje. A pośladki to jedne z największych mięśni, więc drzemią w nich ogromne pokłady mocy.

Ćwiczenia na prawidłową sylwetkę w biegu fot. Mitch Mandell

Po biegu. Uwolnij napięcie, które kumuluje się w mięśniach pośladkowych. Przenieś prawą kostkę nad lewe kolano i cofaj biodra, schodząc niżej, aż poczujesz ciągnięcie. Wytrzymaj tak przez 10 oddechów i zmień strony.

Korpus

Możesz starać się przebierać nogami jak pantera albo trzymać prosto jak po połknięciu kija od szczotki, ale to wszystko tylko pozór. Najważniejsze decyzje o Twojej postawie zachodzą w miednicy. Jej neutralna pozycja – ani za mocno pochylona do przodu, ani do tyłu – pozwala na zgraną pracę mięśni i stawów od stóp do głów.

Ćwiczenia na prawidłową sylwetkę w biegu fot. Mitch Mandell

Po biegu. Silny korpus utrzymuje miednicę w optymalnym położeniu. Połóż się na plecach, mocno napnij brzuch. 10 razy unieś nogi pionowo, po czym opuść, nie zmieniając ułożenia miednicy.

Ręce

Jeśli w ogóle się rozciągasz, to pewnie i tak ograniczasz się głównie do nóg. A tylko ich harmonijna współpraca z rękami pozwoli Ci poruszać się tak zwinnie i szybko, jak Kenijczyk z elity. Nie pozwól, by zablokowały Cię ręce i odetchnij pełną piersią.

Ćwiczenia na prawidłową sylwetkę w biegu fot. Mitch Mandell

Po biegu. Połóż się na plecach ze zgiętymi nogami i podłóż długi wałek (lub zrolowany ręcznik) wzdłuż kręgosłupa. Rozłóż ręce na boki, rozluźnij się i oddychaj przez kilka minut.

RW 12/2016

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij