[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.9

Ćwiczenia na wzmocnienie stawów dotkniętych hipermobilnością

Hipermobilność to dolegliwość stawów, które charakteryzuje się ich nadmierną ruchomością – dzięki czemu bez wysiłku możliwe jest wykonywanie cyrkowych akrobacji. Ma jednak swoją ciemną stronę:  może skończyć się bólem i częstymi kontuzjami, których wolałbyś uniknąć. Najprostszym na to sposobem będzie regularne wzmacnianie stawów przy pomocy odpowiednich ćwiczeń.

Ćwiczenia na wzmocnienie stawów Hipermobilni nie są zwolnieni z rozciągania, jogi i rolowania, bo ich mięśnie są zmęczone i napięte tak samo, jak przeciętnych „sztywniaków”. (rys. Paweł Rzecki, Mirosław Łuckoś).

Przeprosty w kolanach i łokciach, dotykanie kciukiem tej samej ręki do przedramienia i całymi dłońmi podłogi przy prostych nogach. Umiesz tak? To może oznaczać, że cierpisz na hipermobilność stawów, która, według szacunków naukowców, dotyka od 10 do 30 procent populacji krajów zachodnich. Większość cierpiących na tę genetyczną przypadłość prawdopodobnie nawet o niej nie słyszało, a pozostali dowiedzieli się o niej, gdy zbyt wiotkie, luźne stawy zaczęły sprawiać im kłopoty. W kwestii kontuzji lepiej jednak mieć sztywne normy. Dlatego, jeśli zaliczasz się do tych, których stawy cechuje nadmierna mobilność, musisz skończyć z odpuszczaniem ich wzmacniania. Oto 5 ćwiczeń, które chronią dotknięte hipermobilnością stawy. Poruszaj się w niewielkim zakresie ruchu i nie nadwerężaj stawów, a wszystko będzie dobrze. Czyli lepiej niż kiedykolwiek.

REKLAMA

REKLAMA

Ćwiczenia na wzmocnienie stawów - Wykrok w miejscu Wykrok w miejscu (rys. Paweł Rzecki, Mirosław Łuckoś).

Wykrok w miejscu

  1. Zrób duży krok prawą nogą, lewą piętę unieś z ziemi, dłonie oprzyj na biodrach.
  2. Zejdź w dół, aż kolano nogi z tyłu zatrzyma się tuż nad ziemią.
  3. Wróć w górę.
  4. Wykonaj 3 razy 8-12 powtórzeń na każdą nogę.

REKLAMA

REKLAMA

Ćwiczenia na wzmocnienie stawów - Wspięcia na palce Wspięcia na palce (rys. Paweł Rzecki, Mirosław Łuckoś).

Wspięcia na palce

Pomocne przy zapaleniu rozcięgna.

  1. Stań na jednej nodze.
  2. Wyprostuj się i patrz przed siebie.
  3. Wejdź na palce, unosząc piętę, i powoli opuść ją znów do ziemi.
  4. Wykonaj 15 powtórzeń na stronę.

REKLAMA

REKLAMA

Ćwiczenia na wzmocnienie stawów - Przysiad wsparty Przysiad wsparty (rys. Paweł Rzecki, Mirosław Łuckoś).

Przysiad wsparty

Cel: ścięgno achillesa.

  1. Złap się poręczy lub ściany i stań prosto na 1 nodze, drugą wyprostuj przed sobą.
  2. Zejdź jak najniżej, nie wyprzedzając kolanem stopy.
  3. Wróć powoli w górę. 3 serie po 6-8 na nogę.

RW 08/2017

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij