[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.1

Czy warto biegać z ciężarkami w rękach?

O bieganiu z dodatkowym obciążeniami słyszał już chyba prawie każdy. Ma budować siłę i wytrzymałość, a przy tym oszczędzać nam, biegaczom, masę czasu. Niektóre drogi na skróty prowadzą jednak na manowce... i powodują kontuzje.

Bieganie z hantlami rys. Jack Davis

Czasami pojawia się pokusa, żeby upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu. Myślisz sobie, skoro idę biegać, wezmę w ręce hantle i od razu poćwiczę górną partię ciała. Błąd! Nawet bieganie z lekkimi hantlami czy obciążnikami to kiepski pomysł. Dlaczego?

Z prostego powodu – dodatkowe obciążenie zmieni Twoją postawę. Spowoduje na przykład, że odchylisz się lekko do tyłu. Dodatkowo zwiększysz napięcie w ramionach i zmienisz pracę rąk, którą dotychczas wykonywały. Gorsza praca góry to wolniejsze tempo. Ale nie to jest najgorsze. Na takie zabawy po prostu szkoda stawów rąk. Ryzykujesz też kontuzjami korpusu i nóg.

Do wzmocnienia górnych partii ciała znacznie lepiej sprawdzą się stare, poczciwe pompki. Aby utrudnić sobie wykonywanie ćwiczeń, możesz spróbować różnego rozstawu dłoni. Wykonaj też podciąganie się na drążku. Ale nie wyrzucaj hantli! Stań prosto, złap je i zegnij ręce w łokciu pod kątem prostym. Prowadź ręce do przodu na wysokość mostka i do tyłu za linię pleców. Machaj, jak w trakcie biegania, przez około minutę.

A może masz ochotę na więcej? W artykule Jak urządzić swój klub fitness? Przegląd sprzętu na siłownię opisaliśmy najlepsze przykłady sprzętu, którym warto uzupełniać biegowy trening.

RW 10/2013

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij