[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Czy muszę dalej biec/ćwiczyć siłowo/robić rozgrzewkę*?

* - niepotrzebne skreślić

Odpowiadając prosto z mostu: nie, nie musisz. W zasadzie to nic nie musisz (oprócz, oczywiście, płacenia podatków i przestrzegania przepisów ruchu drogowego). Tak się jednak składa, że  przestrzeganie niektórych reguł po prostu się opłaca.

Czy muszę dalej biec/ćwiczyć siłowo/robić rozgrzewkę fot. Anais & Dax

Nie trzeba składać rocznego sprawozdania z przestrzegania reguł biegania. Niestety, mimo tego, za niektóre błędy grozi poważna kara – brak możliwości uprawiania swojej ulubionej dyscypliny. Podpowiadamy, jakie zasady obowiązują Ciebie bez względu na staż, a na jakie ulgi możesz jeszcze liczyć, korzystając ze swojego statusu nowicjusza.

Rozgrzewka – tak. Stopniowe przygotowanie się do wysiłku sprawia, że jest on łatwiejszy i przyjemniejszy. Przy okazji zapobiegasz kontuzjom. Maszeruj 3 minuty, potem na przemian biegnij i maszeruj przez 5-10 minut. Dopiero teraz zacznij właściwy trening.

Wyciszenie - tak. Nagłe przerwanie ćwiczeń utrudnia usunięcie toksyn z organizmu. Marsz przez około 10 minut po treningu dostarczy więcej krwi do zmęczonych mięśni, a to przyspieszy regenerację.

Rozciągać się - nie. Jeżeli streczing powoduje, że lepiej się czujesz – rób go. Podchodź do niego jednak ostrożnie: nadgorliwe rozciąganie może wywołać odwrotny od zamierzonego skutek, czyli kontuzję.

Robić przerwy na marsz - nie. Chociaż marsz pozwala początkującym zachować siły na mocny finisz. Jeżeli uznajesz, że jeszcze potrzebujesz odpoczynku na marsz, rób od 15 do 60 sekund przerwy od początku biegu. Nie czekaj, aż zmęczenie rozłoży Cię na łopatki.

Trenować szybkość - nie. Trening szybkościowy podnosi ryzyko kontuzji. Początkujący powinni go unikać przez pierwsze 6 miesięcy biegania.

Dźwigać ciężary - nie. Nie jest to konieczne, by poprawić Twoją wytrzymałość, której potrzebujesz, gdy zaczynasz biegać. Jeżeli jednak trening siłowy Ci odpowiada, przyspieszysz swój biegowy rozwój.

Robić wybiegania - tak. Potrzebujesz zrobić dłuższe niż zazwyczaj treningi raz na dwa tygodnie. Są one istotne, bo pomagają utrzymać i poprawić Twoją wytrzymałość.

Sprawdzić, jak szybko i daleko potrafisz biec - nie. Jeżeli nie planujesz ustanawiania rekordów i startów w zawodach, wystarczy Ci trening na czas. Staraj się regularnie biegać przez co najmniej 30 minut w swoim swobodnym tempie.

RW 06/2015

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij