[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.6

Dlaczego biegacze powinni uprawiać CrossFit

Crossfit może być rozwiązaniem, kiedy chcesz biegać szybciej, trenując mniej.

Na pierwszy rzut oka biegacza takie pragnienia mogą wydawać się trudne do realizacji, ale okazuje się, że to właśnie crossfit może być Twoją bronią o lepsze rekordy i mniejsze ryzyko kontuzji. A to dlatego, że daje podobne efekty jak nabijanie kilometrów, ale trwa krócej i mniej obciąża Twoje zmęczone już być może dziesiątkami długich wybiegań nogi.

Badania opublikowane w International Journal of Sports Physiology and Performance pokazują, że to działa. 26 biegaczy, którzy biegali ponad 20 i więcej kilometrów w tygodniu i nie poświęcali na to więcej niż 5 godzin podzielono na dwie grupy. Pierwsza grupa przez trzy miesiące realizowała program biegowy (dwie sesje spokojnego biegania, jedna krótka z interwałami, jedna z biegiem progresywnym i jednym z długim wybieganiem), a druga miała dwa treningi biegowe o dużej intensywności, dwa treningi crossfitowe i jeden z oboma elementami. Po trzech miesiącach obie grupy poprawiły swoje czasy na 5 km o około 1,5 minuty. Ale pierwsza miała mniej nabitych kilometrów i mniej czasu musiała poświecić na swój trening.

CrossFit to połączenie treningu cardio, treningu siłowego z obciążeniem, gimnastyki i core trening, którego głównym celem jest poprawienie ogólnej sprawności i siły. Dlaczego skutkuje również poprawieniem wyników biegowych? Bo mimo tego, co myśli o tym sporcie większość, bieganie to jest wysiłek całego ciała, a nie tylko nóg. Tymczasem trening polegający tylko na nabijaniu kilometrów zwykle dobrze przygotowuje do wysiłku układ oddechowy, ale za mało mięśnie. To one zwykle bolą po maratonie, a nie płuca. Jeśli chcesz spróbować, parę dobrych ćwiczeń dla biegaczy znajdziesz w artykule CrossFit w służbie biegacza.

REKLAMA

A do daje dobrze przygotowany i dobrze wykonywany plan treningowy CrossFitu? Jeśli spróbujesz, zrealizujesz trzy cele:

  1. zyskasz bardziej odporne na kontuzje ciało
  2. wykręcisz nową życiówkę
  3. poświecisz na przygotowania mniej czasu.

Aby CrossFit przyniósł spodziewane rezultaty, powinny też być spełnione trzy warunki:

  1. Twój program treningowy powinien być przygotowany pod kątem biegaczy, gdzie liczy się zakres wykonywanych ćwiczeń, a nie ciężar, z jakim pracujesz
  2. Warto wykonywać go pod okiem trenera, bo np. to, co Ty rozumiesz jako przysiad, nie jest przysiadem CrossFit
  3. Tak samo, jak do biegania, warto dobrać do tego treningu odpowiednie buty.

Reebok od prawie 10 lat ciężko pracuje nad serią Nano, testując, przeprojektowując i ponownie testując nowe rozwiązania, by stworzyć jak najbardziej wszechstronne i niezawodne buty do CrossFitu. Buty Nano 8 zostały stworzone na podstawie sugestii społeczności CrossFit i zaprojektowane z myślą o maksymalnym komforcie.

Zmieniona cholewka Flexweave o splocie ósemkowym jest lekka i zapewnia przewiewność, stabilność oraz trwałość, a dodatkowa amortyzacja w przedniej części stopy gwarantuje komfort.  Podeszwa zewnętrzna, zaprojektowana z myślą o uprawianiu CrossFitu, daje przyczepność w boksie i ułatwia wykonanie wszystkich ćwiczeń. Nacięcia w przedniej części podeszwy zwiększają elastyczność, niskoprofilowa konstrukcja zwiększa swobodę ruchów i pozwala szybciej przetaczać stop, a wzmocnienia w palcach gwarantują wytrzymałość butów podczas ćwiczeń o wysokiej intensywności.

RN

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij