[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Efektywny trening na bieżni mechanicznej

Mechaniczne bieżnie dają nam szansę na utrzymanie regularności treningów bez względu na pogodę. Jerzy Skarżyński, maratończyk i trener polskich biegaczy, podpowiada, jak na bieżni trenować z największą efektywnością.

fot. Dmitry Yashkin 2010/shutterstock.com

Bieganie po ruchomej taśmie jest prawie takie samo, jak po naturalnych ścieżkach. Ale "prawie" robi różnicę. Trening na bieżni jest łagodniejszy dla Twoich stawów - taśma amortyzuje uderzenie stopy bardziej niż parkowa ścieżka, nie mówiąc o asfalcie. Jest też nieco łatwiejszy, dlatego jeśli chcesz mieć podobną intensywność jak w terenie, musisz podnieść nieco nachylenie bieżni. Staraj się biegać w sposób możliwie zbliżony do naturalnego.

Ale bieżnie są różne, a biegacze stawiają różne kroki, więc większość z nas musi dostosowywać swoją postawę do bieżni. Oto kilka patentów:

REKLAMA

• Zminimalizuj impet, z jakim uderzasz stopą o podłoże. Trzymaj stopy blisko powierzchni bieżni. Jeśli słyszysz, jak stopy lądują płasko na taśmie, spróbuj złagodzić krok.

Wyprostuj się. Wyobraź sobie, że wisisz na sznurku uwiązanym do Twojej głowy, tak że głowę masz nad ramionami, a ramiona nad biodrami.

Rób przerwy. Gdy wypadasz z równowagi, na 1-2 minuty przejdź do chodu. Kiedy ustabilizujesz tętno i wejdziesz ponownie w równy rytm - przyspiesz.

Różnicuj prędkość. W terenie Twoja prędkość się waha, więc na bieżni też zmieniaj ją co 10 minut. Nawet niewielkie zmiany mają znaczenie dla Twoich mięśni i Twojej głowy.

RW 05/2008

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij