[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Improwizacja pod kontrolą: Plan na brak planu treningowego

Nie każdy może pozwolić sobie na realizację planu treningowego. Wiele osób wybiera spontaniczny program ćwiczeń uzależniony od pogody, ilości pracy, dzieci i czasu spędzonego w kolejkach i korkach. Podpowiadamy, jak trenować bez planu, żeby forma rosła, a kontuzje Cię omijały.

Planowanie treningu rys. Peter Ryan

Nawet jeśli jesteś mistrzem improwizacji i kochasz spontaniczne decyzje, bieganie lepiej odegra swoją rolę w Twoim życiu, jeśli opanujesz sztukę pisania scenariusza tygodnia. Wtedy, kto wie, może chwilowe natchnienie przerodzi się z zachcianki w Wielką Improwizację?

Podstawowe elementy

Tydzień idealny powinien zawierać długie wybieganie poprawiające wytrzymałość, trening zwiększający siłę na podbiegach i trening, który będzie przyjemnością: grupą lub w pięknym otoczeniu (doda Ci motywacji). Element szybkościowy dołącz do planu, kiedy nadejdzie pora na poprawianie czasów.

Dobry kalendarz

Bieganie co drugi dzień daje podatnym na kontuzje punktom, jak np. kolana i stopy, czas na regenerację. Najdłuższe wybiegania zostaw na weekendy, kiedy masz najwięcej wolnego czasu. Wtorek i czwartek to dobry moment na krótkie sesje na podbiegach i biegowe wypady z grupą. Jeśli już zaplanujesz treningi szybkościowe, dni przed i po przeznacz na regenerację.

Czas na relaks

W dni bez treningów odpoczywaj, ale nie musi się to ograniczać do sportu oglądanego z kanapy przed telewizorem. Nie warto rezygnować z aktywności. Spacery, aqua-jogging, joga, tai-chi, sporty grupowe czy orbitrek dodadzą Ci energii, spalą trochę tłuszczu i pozwolą aktywnie wypocząć.

Walka z nudą

Dla urozmaicenia cotygodniowego schematu możesz zmieniać trasy lub poszukać grupy biegowej. Czasami wystarczy kompan do treningów, który będzie jechał obok Ciebie na rowerze.

Jeśli masz przed sobą start w zawodach albo nowy dystans, wprowadź do planu specjalistyczne elementy treningu. Po tygodniu przeznaczonym na pracę nad pierwszą życiówką kolejne dni zapełnij spokojniejszymi treningami, a dopiero w następnym tygodniu wróć do pracy nad szybkością, siłą i wydłużeniem dystansu.

RW 07/2013  

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij