[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Jak biegać, żeby schudnąć?

Bieganie to świetny sposób na szczupłą sylwetkę. Pod warunkiem jednak, że ruszasz się w odpowiednim rytmie - czyli nie narzucasz morderczego tempa. Twoim kluczem do zrzucenia wagi będzie umiar, konsekwencja w działaniu i systematyczny, solidny wysiłek.

fot. jsimagedesign 2014/shutterstock.com

Nie wystarczy porządnie się spocić, by zgubić zbędne kilogramy. Opinie o skutecznym odchudzaniu w strugach potu są faktycznie dość popularne, ale z gruntu fałszywe. Mimo że wypocenie dużej ilości płynów czasami dość mocno obniża wagę, to z odchudzaniem nie ma to wiele wspólnego. Bo zaraz po zakończeniu treningu (a jeszcze lepiej już w trakcie jego trwania) trzeba koniecznie uzupełnić te straty, wypijając porcję napoju izotonicznego i ratując się w ten sposób przed niebezpiecznym odwodnieniem.

Paradoksalnie - popijanie i podjadanie w czasie biegu ułatwia odchudzanie, bo jego mechanizm polega na spalaniu nadwyżek tłuszczu zużywanego w procesie produkcji energii potrzebnej do długiego biegu. Im dłużej trwa taki trening, tym coraz większy jest udział energii wyprodukowanej z tego właśnie rezerwowego tłuszczu.

REKLAMA

Jednak aby mechanizm ten przebiegał bez zakłóceń, organizm potrzebuje węglowodanów, które szybko się wypalają. Łyk napoju izotonicznego albo baton energetyczny dodają nam nieco wagi, ale jednocześnie przyspieszają odchudzanie, bo to w ich ogniu skuteczniej pali się ten niechciany tłuszcz. Pragniesz się odchudzać? Pij i przyjmuj węglowodany podczas długiego treningu!

Odchudzanie przez bieganie

Ten pot wylany sztucznie - trudno nie spocić się w ciepłym dresie - daje złudzenie solidnego wysiłku. Nie tędy droga! Oto warunki skuteczniejszego odchudzania przez bieg:

1. Przynajmniej 45-minutowy bieg. Im dłuższy, tym lepiej. Idealnie, jeśli uda Ci się ruszać godzinę, ale na początek zacznij od marszów.

2. Ubiór dostosowany do warunków pogodowych. Nie wolno wkładać nawet jednej koszulki więcej niż trzeba, bo męczarnie spowodowane nazbyt ciepłą odzieżą obniżają komfort biegu i zwykle skracają jego czas.

3. Tempo biegu takie, żeby można było w jego trakcie rozmawiać, czyli z tętnem maksymalnie do poziomu 140-150. Zadyszka to powód do zwolnienia, gdyż świadczy o niedotlenieniu, a ono nie jest w czasie tego biegu wskazane.

4. Konieczność uzupełniania w trakcie biegu płynu izotonicznego - najlepiej co 15-20 minut po kilka łyków, czyli 50-100 ml. Niegazowana woda mineralna również będzie OK.

5. Seria (10-15 minut) ćwiczeń rozciągających i siłowych po zakończeniu biegu. Oto ćwiczenia rozciągające, które warto wypróbować.

6. Warto biegać rano, jeszcze przed śniadaniem, ale po małej węglowodanowej przekąsce. To pozwala szybciej dobrać się organizmowi do nadwyżki tłuszczu.

7. Najlepiej biegać w butach z systemem amortyzacji, które zabezpieczają stawy, zwłaszcza kolana, przed przeciążeniem. Osoby z nadwagą powinny o tym szczególnie pamiętać, bo ich nogi dźwigają przecież dodatkowe kilogramy.

RW 03/2008

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij