[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Jak połączyć bieganie z siłownią? Trening i ćwiczenia

Czy biegacz potrzebuje siłowni? Oczywiście, ale jego trening różni się do tego, który stosują kulturyści. Dobrze zaplanowane ćwiczenia z ciężarami dadzą biegaczowi lepsze wyniki i mniej kontuzji. Zobacz, jak biegacz powinien planować trening siłowy. 

Biegacz na siłowni Trenuj na siłowni i bij rekordy / fot.Shutterstock.com

Planowanie treningu na siłowni to problem wielu biegaczy. Między innymi naszego Czytelnika, który zadał nam takie pytanie:

Zimą postanowiłem nadrobić zaległości i poćwiczyć wreszcie trochę na siłowni. Jak rozłożyć trening na poszczególnie dni?

REKLAMA

Karol K.

Odpowiedź redakcji:

Faktycznie, wielu biegaczy zaniedbuje trening na siłowni, mylnie zakładając, że dobre wyniki zależą tylko od silnych nóg. Prawda jest taka, że to tylko połowa sukcesu. By osiągać dobre wyniki musisz mieć też silny brzuch, pośladki, plecy, a nawet ramiona. To jasne, że nie zależy Ci na ich jak największych obwodach, ale na sile i wytrzymałości.

Jak je zbudować? Zimą dobrze wybrać się na siłownię w te dni, w które nie biegasz. Jeśli nawet do tej pory tydzień biegowy oznaczał 6 treningów biegowy, to zimą, choćby przez jeden miesiąc, warto tak ułożyć tydzień, by mieć 3 treningi biegowe i 3 w siłowni.

Jako biegacz nie musisz budować wielkich mięśni, zależy Ci bardziej na ich sile i wytrzymałości. Możesz je poprawić robiąc np. co drugi dzień trening obwodowy (Sprawdź przykładowe ćwiczenia: Trening obwodowy: początki na siłowni).

Możesz też 3 dni treningu z ciężarami (np. poniedziałek, środa i piątek) podzielić tak, że jednego dnia wzmacniasz górę ciała, drugiego dół, a trzeciego znów pracujesz nad klatką, barkami i ramionami. Brzuch możesz ćwiczyć przy okazji każdej wizyty w siłowni, pod warunkiem, że nie jesteś tam dzień po dniu.

Dlaczego to takie ważne? W czasie treningu z ciężarami pojawiają się mikropęknięcia włókien mięśniowych, które następnie potrzebują odpoczynku (a także odpowiedniego budulca), żeby się zregenerować. Wtedy następuje nadbudowa tych włókien i powiększenie mięśni, tak aby były gotowe na kolejne wyzwania. 

Pamiętaj, że duże grupy mięśniowe potrzebują na regenerację 48 godzin. Po bardzo ciężkim treningu dwie doby też mogą nie wystarczyć – wtedy musisz zmęczonym mięśniom dać odpocząć nawet 72 godziny. Dobrze trenuj i dobrze odpoczywaj, a na wiosnę bij nowe rekordy (Sprawdź też: Trening siłowy dla biegacza. 3 zestawy ćwiczeń).  


Opowiemy Ci o bieganiu wszystko, co chciałbyś wiedzieć, wystarczy, że nie boisz się zapytać. Pisz na adres: rw@mpp.pl

RW 12/2015 

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij