[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Kolanoterapia: 4 ćwiczenia na mocne stawy

Boli Cię czasem kolano? Problem może leżeć wyżej – w Twoich biodrach. Żeby uniknąć kontuzji tych stawów i cieszyć się bieganiem bez bólu, trzeba znaleźć czas na ćwiczenia wzmacniające. Ten zestaw nie wymaga dużo czasu, a sprawi, że poczujesz znaczną różnicę.

Ćwiczenia kolana fot. Beth Bishoff

Fizjoterapeuci dawno temu stwierdzili, że zbyt słabe mięśnie wokół miednicy mogą być przyczyną tzw. kolana biegacza, czyli zespołu bólu rzepkowo-udowego (czujesz ból z przodu kolana, najczęściej centralnie, ale może także pojawić się po jego zewnętrznej lub wewnętrznej stronie).

Słabe biodra mogą sprawić, że Twoje ciało znajdzie się w stanie lekkiej biegowej schizofrenii, bo nie będą w stanie w pełni kontrolować tego, jak pracują nogi. Lądowanie bardzo mocno obciąża wtedy stawy kolanowe. Te cztery ćwiczenia, wykonywane w miarę regularnie trzy razy w tygodniu, pomogą Twoim biodrom odzyskać siły i pełną kontrolę nad każdym krokiem. Twoje kolana z pewnością będą Ci za to wdzięczne.

Mostek boczny

Połóż się na boku i oprzyj na jednym przedramieniu. Unieś biodra do góry, tak by całe ciało – od stóp do głowy – tworzyło linię prostą. Wolną rękę unieś do góry. Wytrzymaj w tej pozycji 15-20 sekund, a potem zrób to samo na drugim boku.

REKLAMA

REKLAMA

Ćwiczenia kolana fot. Beth Bishoff

Unoszenie bioder

Połóż się na plecach i zegnij nogi w kolanach. Lewą stopę ułóż na prawym kolanie. Napnij pośladki i unieś do góry biodra. Wykorzystaj ramiona do utrzymania równowagi. Wytrzymaj 5 s i powtórz 5 razy. Potem zmień nogi.

REKLAMA

REKLAMA

Ćwiczenia kolana fot. Beth Bishoff

Wchodzenie na stopień

Stań tyłem do stopnia. Wejdź na niego (tyłem) na jednej nodze, zwracając przy tym uwagę, by kolano nie skręcało się do środka. Utrzymaj równowagę i wróć do pozycji startowej. Powtórz 10 x na każdą nogę.

RW 11/2012

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij