[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Trening na miejskiej siłowni: ćwicz siłę i równowagę jak traceurzy

Traceurzy, osoby uprawiające parkour, słyną z siły i akrobatycznych umiejętności. Nie ćwiczą ich jednak w siłowni, ale na blokowiskach. Do ćwiczeń wykorzystują wyłącznie obciążenie własnego ciała. Wykorzystaj ich metody na poprawę sprawności.

Freerunning ćwiczenia siła - czworaki Czworaki, czyli wchodzenie po schodach na czterech "łapach" (fot. Tomasz Woźny, Mateusz Drozd).

Włącz ćwiczenia traceurów do swojej rutyny treningowej. Taką sesję możesz zrobić po biegu lub w jego trakcie, gdy na swojej ścieżce znajdziesz idealne miejsce do ich wykonania. Więcej ćwiczeń szukaj w internecie - zajrzyj na youtube.com/DemonDrills.

Przeczytaj więcej o parkourze i freerunningu: Freerunning i parkour: Sztuka przemieszczania się po mieście

Czworaki

2 serie po 3 powtórzenia

Wejdź na schody na czworaka. Prawa ręka pracuje równocześnie z przeciwległą nogą i na odwrót. Dłonie trzymaj blisko siebie, a nogami wykonuj ruch jak przy czołganiu. Następnie wykonaj to samo ćwiczenie, ale wchodząc tyłem.

REKLAMA

Freerunning ćwiczenia siła - wskok na schody Wybij się jak Małysz i ląduj na jak najwyższym stopniu (fot. Tomasz Woźny, Mateusz Drozd).

Wskok na schody

2 serie po 10 powtórzeń

Stań na palcach na najniższym schodku. Ugnij kolana mniej więcej do kąta prostego. Wyciągnij ręce za linię pleców do obszernego zamachu. Odbij się i jednocześnie wyciągnij ręce do przodu. Wskocz na 2-3 schodki. Po wylądowaniu powtórz ruch.

Zamiast miasta wolisz łono natury? Zobacz, jak przygotujesz się do biegów w terenie: Bieganie w terenie [ćwiczenia + plan treningowy] 

Freerunning ćwiczenia siła - podciagnie na drążku Klasyczne podciąganie nachwytem. Tylko czy znajdziesz jeszcze odpowiedni trzepak? (fot. Tomasz Woźny, Mateusz Drozd)

Podciąganie na drążku

3 serie po max powtórzeń

Złap się nachwytem, dłonie rozstawione na szerokość ramion. Podciągnij się maksymalną ilość razy. Potem połóż dłonie blisko siebie i znowu podciągnij się. Na końcu szeroko rozstaw dłonie i przyciągaj drążek do klatki piersiowej.

Freerunning ćwiczenia siła Ćwiczenie rozwijające równowagę. Koty radzą z nim sobie znakomicie - jak pójdzie Tobie? (fot. Tomasz Woźny, Mateusz Drozd)

Balansowanie na barierce

6 serii po 10 metrów

Znajdź barierkę lub wąski murek. Przejdź po nim powoli do przodu 10 m, potem do tyłu 10 m. Następnie idź bokiem krokiem dostawnym. Na końcu chodź do przodu i do tyłu po barierce na czworaka – jak kot. Masz wówczas proste ręce i zgięte nogi.

Nie masz ochoty na trening na zewnątrz? Sprawdź, jak wzmocnić całe ciało nie wychodząc z domu.

Freerunning ćwiczenia siła Nie zrażaj się, jeśli pierwsze próby skończą się porażką - ćwiczenie czyni mistrza! (fot. Tomasz Woźny, Mateusz Drozd)

Stanie na rękach

3 serie po 30 sekund

Połóż ręce przed sobą na szerokość ramion, palce dłoni rozstawione. Unieś nogi w górę, aż ciało będzie prostopadłe do podłoża. Złap równowagę i wytrzymaj w takiej pozycji 30 sekund. Na początku ćwicz z asekuracją, np. przy murze.  

RW 08/2014

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij