[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Misja "urlop": bieganie na wakacjach

Wakacje z najbliższymi... i wyrzuty sumienia, że odpuszczasz trening? Niepotrzebne! Nabierz nieco dystansu do biegowej pasji. Trening na wyjeździe powinien mieć formę rekreacyjną - to również Twój czas na odpoczynek. Korzystaj z niego!

Jak biegać na urlopie? fot. GaudiLab 2014/shutterstock.com

Urlop. Ambitne plany, że wreszcie będziesz mieć czas i nadrobisz zaległości treningowe. Liczysz na przedarcie się przez stertę zaległej prasy i podreperowanie więzi rodzinnych. A wszystko to w ramach odpoczynku powiązanego z aktywnym spędzaniem wolnego czasu. Plany ambitne... i co z tego wychodzi?

Idealnie - gdy konsekwencję połączysz z warunkami terenowo-pogodowymi i będziesz rozsądnie dozować sobie rozmaite wakacyjne atrakcje. Bo udany wypoczynek to nie to samo co niezorganizowana laba. Umiejętne zarządzanie wolnym czasem to sztuka, której warto się nauczyć. Poniżej przedstawimy, o czym musisz pamiętać, gdy już wyruszysz na trasę.

REKLAMA

Niebiegająca rodzina

Czym innym jest wypoczynek dla biegacza, czym innym dla jego niebiegającej drugiej połowy, a jeszcze czym innym - dla niezainteresowanej aktywnym wypoczynkiem, zbuntowanej latorośli, najchętniej spędzającej czas w pozycji horyzontalnej z rąbanką na uszach. Jak wybrnąć z tej sytuacji, tak by nikt nie miał pretensji, że zaniedbujemy najbliższych podczas wakacji?

Bez natręctwa. Nic na siłę! Nie zmuszaj rodziny, by robiła to, co Ty, szczególnie podczas wakacji. Po prostu dawaj dobry przykład - to najlepsza zachęta.

Czas tylko dla siebie nie musi oznaczać całkowitej izolacji. Gdy wychodzimy na trening, nasza druga połowa może opalać się czy pływać, a krnąbrne dziecko z konsolą do gier wylegiwać się na plaży.

Coś dla rodziny. Musisz zadbać o jakąś wspólną rozrywkę, np. spacery, wycieczki rowerowe lub inne zajęcia, które będą nowością dla wszystkich.

Bieganie w ciepłych krajach

Kiedy mamy zagwarantowany czas na treningi, ale nikogo nie udało nam się namówić do wspólnego wypadu, warto pamiętać o kilku ważnych sprawach.

Aklimatyzacja. Jeżeli znalazłeś się w nowym środowisku, nie trenuj zbyt intensywnie, zwłaszcza na początku. Daj sobie trzy dni na aklimatyzację, niech organizm przystosuje się np. do niższego ciśnienia czy mniejszej ilości tlenu w wysokich górach. Biegając na dużych wysokościach, możesz mieć trudności z oddychaniem.

Upał. Egipt, Tunezja, Tajlandia, Maroko, Teneryfa... To coraz popularniejsze kierunki wakacyjnych wojaży. Biegając w upale, nie zapominaj o odpowiednim nakryciu głowy, okularach przeciwsłonecznych i bidonie z wodą, a nawet płynie chłodzącym do ciała (woda w sprayu chłodząca organizm). Do tego filtry ochronne przeciwko promieniom słonecznym UV o wysokim faktorze.

1 2
STRONA 1 z 2

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij