[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ
34



OCEŃ
5.0

Ćwiczenia na mięśnie stóp: zbuduj mocne podstawy

Nawet jeśli nie planujesz w najbliższym czasie porzucić swoich butów na pastwę losu i zacząć biegać jak Bikila Abebe, siłowy trening stóp niewątpliwie Ci się przyda. Chodzi przecież o 26 mięśni, na których podczas biegania polega Twoje ciało – dosłownie i w przenośni.

Domowy trening na mięśni stóp Dbaj o swoje stopy - balansowanie na równoważni wzmocni je i przełoży się na bezpieczeństwo Twojego biegu (fot. Mitch Mandell).

Chodzenie całymi dniami w butach nie wpływa najlepiej na Twoje kończyny, w skrajnych przypadkach może nawet prowadzić do częściowej atrofii, czyli zaniku mięśni. Silne mięśnie stóp zmniejszają ryzyko urazów także innych części ciała – kolan, bioder czy pleców.

Zobacz, co możesz dla niej zrobić, żeby była silną podstawą Twojego ciała. Nie zapominaj też o prostych ćwiczeniach rozgrzewających, jak pajacyki, stawanie na palcach na schodku czy stanie na jednej nodze. Co ważne – zawsze boso, bez skarpetek. Sprawdź tez, jak na co dzień dbać o stopy i wypróbuj inne ćwiczenia, które wzmocnią Twoje kostki i stopy.

Balansowanie na równoważni

Wzmacnia łydki, poprawia koordynację, zapobiega bólom goleni i okolic kostki.

  1. Umieść obie stopy na platformie.
  2. Utrzymuj równowagę, najpierw ruszając się w przód i w tył, a następnie na boki. Pomiędzy tym 30 s przerwy.
  3. Kiedy nabierzesz wprawy, połącz oba ćwiczenia, utrzymując równowagę w ruchach kolistych.

REKLAMA

REKLAMA

Domowy trening na mięśni stóp - Przysiady na jednej nodze Przysiady na jednej nodze (fot. Mitch Mandell).

Przysiady na jednej nodze

Wzmacniają całe nogi, pośladki, poprawiają równowagę, chronią przed skręceniami kostki, bólami piszczeli i ścięgien Achillesa.

  1. Wyciągnij ręce i jedną nogę przed siebie, i staraj się utrzymać równowagę.
  2. Powoli przechodź do przysiadu.
  3. Zacznij od 8 powtórzeń na jedną nogę, z czasem przejdź do 20.

REKLAMA

Domowy trening na mięśni stóp - Zwijanie ręcznika palcami Zwijanie ręcznika palcami (fot. Mitch Mandell).

Zwijanie ręcznika palcami

Wzmacnia stopę, chroni przed bólami piszczeli i zapaleniem powięzi podeszwowej.

  1. Siedząc lub stojąc, zwijaj palcami ręcznik leżący przed Tobą.
  2. Palcami jednej stopy przyciągnij ręcznik do siebie trzy razy.
  3. Powtórz to samo ćwiczenie drugą stopą.

Jeśli na profilaktykę już za późno i przydarzyła Ci się kontuzja, sprawdź, jak rozpoznać i leczyć najczęstsze urazy stóp.

REKLAMA

REKLAMA

Domowy trening na mięśni stóp - Podnoszenie palcami Podnoszenie palcami (fot. Mitch Mandell).

Podnoszenie palcami

Chroni przed bólami piszczeli i zapaleniem powięzi.

  1. Przenieś jedną stopą stosik 10 małych przedmiotów.
  2. Drugą nogą odłóż go na miejsce.
  3. Każdą nogą ułóż trzy stosiki.

RW 09/2012

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij