[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.6

Motywacja do biegania: Sposoby na wakacyjne wymówki

Czekasz na wakacje przez cały rok, a kiedy w końcu się zaczną, piętrzą się problemy? Wszędzie dookoła słyszysz, że „Pogoda znowu zawiodła”, „morze nie takie ciepłe” a „góry nie takie wysokie”? Niech mówią, co chcą - Ty nie zatrzymasz się w te wakacje. Na pohybel wymówkom!

Kurs na formę fot. Rodale Images

Zamiast uprawiać naszą dyscyplinę narodową, czyli narzekanie, potrenuj coś przyjemniejszego. Endorfiny po treningu zapewnią dobry nastrój. Wbrew pozorom w wakacje łatwiej o wymówki, dlatego podpowiadamy, jak sobie z nimi radzić. Nie daj się błędnemu przekonaniu, że urlop jest od karmienia oponki – można się na nim spocić i dzięki temu efektywniej wypocząć.

Nie możesz oderwać się od rodziny.

Rozwiązanie: Staraj się maszerować z bliskimi codziennie od 30 do 60 minut. Takie spacery pomogą utrzymać wytrzymałość. Przy okazji spędzisz miło czas z rodziną, która też zadba o formę w wakacje.

Albo basen, albo morze. A Ty nie potrafisz pływać.

Rozwiązanie: Wykorzystaj obecność basenu do aquarunningu – to nie wymaga umiejętności pływackich. Siłowanie się z oporem wody może wyeliminować nieefektywne ruchy, co poprawi Twoją postawę i ekonomię biegu na lądzie. Dodatkowo to kapitalny trening układu krążenia. Spróbuj takich przebieżek na trzech głębokościach: do pasa, do mostka i szyi. Do ostatniej będziesz potrzebować pasa wypornościowego; jeśli nie masz – pozostań na płytszej wodzie.

Nie masz za sobą ani jednego treningu na plaży.

Rozwiązanie: Dobrze, że masz opory. Piasek jest bardziej miękki niż nawierzchnia, po której na co dzień biegasz, i łatwo nadwerężyć mięśnie i ścięgna. Ale nie chcesz poczuć się jak David Hasselhoff albo Pamela Anderson w „Słonecznym patrolu”? Przyzwyczaj się do nowego miejsca, wykonując 1-2-minutowe odcinki biegu. W przerwach maszeruj. Pierwszego dnia ogranicz się do 400 metrów i wydłużaj w kolejne.

Biegając w wakacje, czuję się, jakbym pracował.

Rozwiązanie: Spróbuj czegoś nowego. Biegasz przed pracą? W wakacje rób to o zachodzie słońca. Trenujesz w asfaltowej wiosce? Uderz do lasu czy parku. Nie masz czasu na znajomości biegowe? W wakacje wybierz się na trening klubu biegowego.

RW 08/2013

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij