[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.6

Odwrócony test Coopera. Tabele z normami dla próby biegowej

Jacek Fedorowicz w jednym ze swoich felietonów z cyklu "Lekkim krokiem", publikowanych w magazynie Runner's World, pisze o odwróconym teście Coopera jako świetnym sprawdzianie formy. Przeczytaj, jak samemu przeprowadzić taką próbę i sprawdź w tabelach z normami, jak ma się Twoja wydolność.

test Coopera, odwrócony test Coopera, tabele test Coopera Test przeprowadź na bieżni lekkoatletycznej lub zmierzonej trasie / fot. shutterstock.com

W styczniu 1980 roku tygodnik "Przekrój" opublikował artykuł zachwalający bieganie. Do artykułu dołączony był test Coopera na zachętę. Przedstawiona została w nim jego odwrócona wersja, zdecydowanie łatwiejsza do przeprowadzenia we własnym zakresie. Zamiast biec 12 minut i sprawdzać pokonany dystans, biegniesz 6 okrążeń i patrzysz, ile czasu zajęło Ci to wyzwanie. Jeśli nie jesteś w stanie przebiec całości, przeplatasz bieg marszem.

"W 1980 roku od razu dałem się skusić, bo zachwycił mnie fakt, że mogę zrobić wszystko sam, bez proszenia i bez świadków. Piszę o tym, bo odwrócony test Coopera, ten szczyt praktyczności, został nie wiedzieć czemu wzgardzony" - napisał Jacek Fedorowicz w swoim felietonie "Kuper Coopera".

"Uważam, że test Coopera dla samotnych, czyli ten łatwy do przeprowadzenia bez sędziów, tłumów, w dowolnym dniu, bo wystarczy pusta bieżnia i własny zegarek - jest niezwykle praktyczny i wart rozpropagowania" - dodaje nasz felietonista.

Odwrócony test Coopera: tabele norm

Poniższe tabele z normami dla testu biegowego poinformują Cię o stanie Twojej formy po takim sprawdzianie: 

Test biegowy na 2,4 km dla mężczyzn

Klasyfikacja wydolności fizycznej Wiek w latach
13-19 20-29 30-39 40-49 50-59 60 i więcej
Czas w minutach i sekundach
Ekstraklasa Doskonała poniżej 8:40 poniżej 9:45 poniżej 10:00 poniżej 10:30 poniżej 11:00 poniżej 11:15
1. Bardzo dobra 8:40 - 9:40 9:45 - 10:45  10:00 - 11:00  10:30 - 11:30  11:00 - 12:30  11:15 - 14:00 
2. Dobra 9:40 - 10:50 10:45 - 12:00  11:00 - 12:30  11:30 - 13:00  12:30 - 14:30  14:00 - 16:15 
3. Dostateczna 10:50 -12:10 12:00 - 14:00  12:30 - 14:45  13:00 - 15:30  14:30 - 17:00  16:15 - 19:00 
4. Słaba 12:10 - 15:30 14:00 - 16:00  14:45 - 16:30  15:30 - 17:30  17:00 - 19:00  19:00 - 20:00 
5. Bardzo słaba powyżej 15:30 powyżej 16:00  powyżej 16:30  powyżej 17:30  powyżej 19:00  powyżej 20:00 

 

Test biegowy na 2,4 km dla kobiet

Klasyfikacja wydolności fizycznej Wiek w latach
13-19 20-29 30-39 40-49 50-59 60 i więcej
Czas w minutach i sekundach
Ekstraklasa Doskonała poniżej 11:50 poniżej 12:30 poniżej 13:00 poniżej 13:45 poniżej 14:30 poniżej 16:30
1. Bardzo dobra 11:50 - 12:30 12:30 - 13:30 13:00 - 14:30 13:45 - 15:55 14:30 - 16:30  16:30 - 17:30
2. Dobra 12:30 - 14:30 13:30 - 15:55 14:30 - 16:30 15:55 - 17:30 16:30 - 19:00 17:30 - 19:30
3. Dostateczna 14:30 - 16:55 15:55 - 18:30 16:30 - 19:00 17:30 - 19:30 19:00 - 20:00 19:30 - 20:30 
4. Słaba 16:55 - 18:30 18:30 - 19:00 19:00 - 19:30 19:30 - 20:00 20:00 - 20:30 20:30 - 21:00
5. Bardzo słaba powyżej 18:30 powyżej 19:00 powyżej 19:30 powyżej 20:00 powyżej 20:30 powyżej 21:00

 

Tabele pochodzą z "Przekroju" z 1980 roku, nr 1816 (27 stycznia), strona 22. Oryginał artykułu i normy znajdziesz w zasobach Małopolskiej Biblioteki Cyfrowej.

RW

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij