[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Podstawowe skoki parkour: Sposób na miejski tor przeszkód

Zamień swój trening na wizytę w wielkim placu zabaw. Przeszkody, które spotykasz po drodze, czyli murki, barierki, ławki, nie omijasz, ale pokonujesz w efektywny i efektowny sposób. Traceurzy radzą, jak jeszcze szybciej poruszać się w miejskiej dżungli.

Freerunning technika fot. Tomasz Woźny, Mateusz Drozd

Ewolucje wykonuj na niskich przeszkodach i powoli przechodź na coraz bardziej wymagające. Na początku staraj się wykonywać proste sekwencje złożone z 2-4 skoków. Gdy poczujesz, że jesteś gotowy wskoczyć na wyższy poziom, zobacz youtube.com/TappBrothers.

Przeczytaj więcej o parkourze i freerunningu: Freerunning i parkour: Sztuka przemieszczania się po mieście

Skok kuczny: 10-20 powtórzeń

Wybijasz się z dwóch lub z jednej nogi. Po wybiciu kładziesz ręce na przeszkodzie. Nogi trzymasz razem, przyciągasz do klatki piersiowej i przenosisz nad przeszkodą. Nie możesz być za blisko przeszkody, żeby nie zahaczyć o nią stopami.

REKLAMA

REKLAMA

Freerunning technika fot. Tomasz Woźny, Mateusz Drozd

Precyzyjny skok: 10-20 powtórzeń

Znajdź dwa murki stojące w niewielkiej odległości od siebie. Ugnij nogi, razem z wybiciem wyciągnij energicznie ręce do przodu. Wyląduj na śródstopiu i ugnij kolana. Po skoku ręce pomagają Ci znaleźć równowagę. Obróć się i powtórz to samo z powrotem.

REKLAMA

REKLAMA

Freerunning technika fot. Tomasz Woźny, Mateusz Drozd

Wskok na ścianę: 10-20 powtórzeń

Ustaw się krok od murka – możesz się też wybić z niższego murka na wyższy. Wybij się obunóż. W trakcie lotu ręce i nogi powinny się znaleźć przed resztą ciała. Złap obiema dłońmi za szczyt murka i oprzyj się palcami stóp.

RW 08/2014

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij