Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Regeneracja po biegu: 6 relaksujących pozycji jogi

Znasz to zmęczenie po długim biegu albo po zawodach? Wszystko Cię boli, nie możesz ruszyć nogą, czujesz, jak sztywnieją stawy i jedyne, na co masz ochotę, to położyć się, nawet na podłodze? OK, zrób to! Oto 6 sposobów, jak zdrowo odpocząć na poduszkach.

Joga ćwiczenia rozluźniające fot. Mitch Mandell

Mówimy poważnie – weź kilka poduszek i zrelaksuj się, wykorzystując do tego tych sześć prostych pozycji jogi. Już godzina wystarczy, by przyspieszyć proces regeneracji – poprawisz krążenie i rozciągniesz mięśnie, zmniejszając ból.

Każdą pozycję utrzymuj od 5 do 15 minut. Postaraj się mocno odprężyć: zamknij oczy i oddychaj bardzo głęboko. I nie próbuj tego od razu po biegu – najpierw coś zjedz i weź prysznic albo kąpiel. Jeśli przy okazji trochę się zdrzemniesz, nic się nie stanie...

Wodospad

Połóż się tyłem na poduszce na tyle blisko ściany, by oprzeć na niej wyprostowane nogi. Ręce rozluźnij po bokach. Zamknij oczy i uspokój oddech.

Joga ćwiczenia rozluźniające fot. Mitch Mandell

Dziecko bokiem

Przyjmij pozycję jak poprzednio, ale biodra skręć w prawo. Powtórz na drugą stronę.

Joga ćwiczenia rozluźniające fot. Mitch Mandell

Mostek boczny

Połóż się bokiem na poduszkach, tak by biodra i barki pozostały na podłodze. Powtórz na drugą stronę.

Joga ćwiczenia rozluźniające fot. Mitch Mandell

Przysiad

Stań prosto i rozstaw stopy szerzej niż na szerokość bioder. Zrób przysiad, aż dotkniesz pośladkami poduszek.

Potrzeba więcej regeneracji? Spróbuj też: 

» 5 ćwiczeń, które przyspieszą regenerację

» Joga dla biegacza - 12 obowiązkowych pozycji (ćwiczenia)

» Regeneracja: 9 sposobów na odpoczynek po zawodach

RW 06/2012

Komentarze

 (5)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij