6 relaksujących pozycji jogi na dobrą regenerację po biegu

Znasz to zmęczenie po długim biegu albo po zawodach? Wszystko Cię boli, nie możesz ruszyć nogą, czujesz, jak sztywnieją stawy i jedyne, na co masz ochotę, to położyć się, nawet na podłodze? OK, zrób to! Oto 6 pozycji z jogi, które pozwolą Ci zdrowo i przyjemnie odpocząć na poduszkach.

6 relaksujących pozycji jogi na dobrą regenerację po biegu Jantira Namwong/shutterstock.com
fot. Jantira Namwong/shutterstock.com

Mówimy poważnie – weź kilka poduszek i zrelaksuj się, wykorzystując do tego tych sześć prostych pozycji jogi. Już godzina jego wystarczy, by przyspieszyć proces regeneracji – poprawisz krążenie i rozciągniesz mięśnie, zmniejszając ból.

REKLAMA

Każdą pozycję utrzymuj od 5 do 15 minut. Postaraj się mocno odprężyć: zamknij oczy i oddychaj bardzo głęboko. I nie próbuj tego od razu po biegu – najpierw coś zjedz i weź prysznic albo kąpiel. Jeśli przy okazji trochę się zdrzemniesz, nic się nie stanie...

Ponieważ uwielbiamy jogę, poświęcamy jej w RW sporo miejsca - może Cię również zainteresują na przykład te artykuły:

REKLAMA

REKLAMA

Joga ćwiczenia rozluźniające - pozycja dziecka Mitch Mandel
Pozycja dziecka (fot. Mitch Mandel).

Pozycja dziecka

Uklęknij na podłodze (kolana szeroko) i “przytul” do siebie tyle poduszek, by wygodnie oprzeć na nich klatkę piersiową. Głowę skieruj w bok. Poleż tak sobie, aż poczujesz, że mięśnie się rozluźniły, a oddech uspokoił.

REKLAMA

REKLAMA

Joga ćwiczenia rozluźniające - pozycja dziecka bokiem Mitch Mandel
Pozycja dziecka bokiem (fot. Mitch Mandel).

Pozycja dziecka bokiem

Przyjmij pozycję jak w klasycznej pozycji dziecka, ale tym razem biodra skręć w prawo. Kiedy poczujesz, że mięśnie i stawy się rozciągnęły i rozluźniły, powtórz pozycję na drugą stronę.

REKLAMA

Joga ćwiczenia rozluźniające - mostek Mitch Mandel
Mostek (fot. Mitch Mandel).

Mostek

Połóż się na kilku poduszkach – oprzyj na nich głowę i górną część pleców. Ręce swobodnie połóż na podłodze po bokach ciała. Rozluźnij mięśnie, zamknij oczy, odpręż się i spokojnie oddychaj.

REKLAMA

REKLAMA

Joga ćwiczenia rozluźniające - mostek boczny Mitch Mandel
Mostek boczny (fot. Mitch Mandel).

Mostek boczny

Połóż się na boku na 2-3 poduszkach z lekko ugiętymi w kolanach nogami i ramionami wyciągniętymi ponad głowę, tak by Twoje biodra i barki pozostały na podłodze. Powtórz pozycję na drugą stronę.

REKLAMA

Joga ćwiczenia rozluźniające - przysiad na poduszkach Mitch Mandel
Przysiad na poduszkach (fot. Mitch Mandel).

Przysiad

Stań prosto tyłem do stosu 2-3 poduszek i rozstaw stopy szerzej niż na szerokość bioder. Złącz dłonie palcami przed sobą na wysokości klatki piersiowej. Zrób przysiad, aż dotkniesz pośladkami poduszek.

Inne patenty na skuteczną regenerację znajdziesz tutaj:

RW 06/2012

Zobacz również:
Stara zasada mówi, że aby szybko biegać, trzeba szybko trenować. Tyle tylko, że w tej zasadzie nie jest powiedziane, ile tego szybkiego trenowania powinno być. Okazuje się, że wystarczy 20%. Jeśli więc ciągle zwiększasz tempo na treningach, by wybiegać życiówkę, to lepiej wciśnij hamulec - może się okazać, że to wolniejsze bieganie na większości treningów da Ci upragniony rekord. Poznaj reguły biegania 80/20, które nawet zawodowym biegaczom pomagają odnosić sukcesy.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA