[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.1

6 relaksujących pozycji jogi na dobrą regenerację po biegu

Znasz to zmęczenie po długim biegu albo po zawodach? Wszystko Cię boli, nie możesz ruszyć nogą, czujesz, jak sztywnieją stawy i jedyne, na co masz ochotę, to położyć się, nawet na podłodze? OK, zrób to! Oto 6 sposobów, jak zdrowo odpocząć na poduszkach.

Joga ćwiczenia rozluźniające - pozycja wodospadu Joga to jeden z lepszych sposobów na aktywną regenerację po treningu. Zacznij od pozycji wodospadu i ciesz się szybkim powrotem do optymalnej dyspozycji (fot. Mitch Mandell).

Mówimy poważnie – weź kilka poduszek i zrelaksuj się, wykorzystując do tego tych sześć prostych pozycji jogi. Już godzina jego wystarczy, by przyspieszyć proces regeneracji – poprawisz krążenie i rozciągniesz mięśnie, zmniejszając ból.

Każdą pozycję utrzymuj od 5 do 15 minut. Postaraj się mocno odprężyć: zamknij oczy i oddychaj bardzo głęboko. I nie próbuj tego od razu po biegu – najpierw coś zjedz i weź prysznic albo kąpiel. Jeśli przy okazji trochę się zdrzemniesz, nic się nie stanie...

Wodospad

Połóż się tyłem na poduszce na tyle blisko ściany, by oprzeć na niej wyprostowane nogi. Ręce rozluźnij po bokach. Zamknij oczy i uspokój oddech.

REKLAMA

REKLAMA

Joga ćwiczenia rozluźniające - pozycja dziecka bokiem Pozycja dziecka bokiem (fot. Mitch Mandell).

Pozycja dziecka bokiem

Przyjmij pozycję jak poprzednio, ale biodra skręć w prawo. Powtórz na drugą stronę.

REKLAMA

REKLAMA

Joga ćwiczenia rozluźniające - mostek boczny Mostek boczny (fot. Mitch Mandell).

Mostek boczny

Połóż się bokiem na poduszkach, tak by biodra i barki pozostały na podłodze. Powtórz na drugą stronę.

REKLAMA

REKLAMA

Joga ćwiczenia rozluźniające - przysiad na poduszkach Przysiad na poduszkach (fot. Mitch Mandell).

Przysiad

Stań prosto i rozstaw stopy szerzej niż na szerokość bioder. Zrób przysiad, aż dotkniesz pośladkami poduszek.

Potrzeba więcej regeneracji? Spróbuj tego:

» 5 ćwiczeń, które przyspieszą regenerację

» Regeneracja: 9 sposobów na odpoczynek po zawodach

RW 06/2012

Komentarze

 (5)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij