6 relaksujących pozycji jogi na dobrą regenerację po biegu

Znasz to zmęczenie po długim biegu albo po zawodach? Wszystko Cię boli, nie możesz ruszyć nogą, czujesz, jak sztywnieją stawy i jedyne, na co masz ochotę, to położyć się, nawet na podłodze? OK, zrób to! Oto 6 pozycji z jogi, które pozwolą Ci zdrowo i przyjemnie odpocząć na poduszkach.

6 relaksujących pozycji jogi na dobrą regenerację po biegu Jantira Namwong/shutterstock.com
fot. Jantira Namwong/shutterstock.com

Mówimy poważnie – weź kilka poduszek i zrelaksuj się, wykorzystując do tego tych sześć prostych pozycji jogi. Już godzina jego wystarczy, by przyspieszyć proces regeneracji – poprawisz krążenie i rozciągniesz mięśnie, zmniejszając ból.

REKLAMA

Każdą pozycję utrzymuj od 5 do 15 minut. Postaraj się mocno odprężyć: zamknij oczy i oddychaj bardzo głęboko. I nie próbuj tego od razu po biegu – najpierw coś zjedz i weź prysznic albo kąpiel. Jeśli przy okazji trochę się zdrzemniesz, nic się nie stanie...

Ponieważ uwielbiamy jogę, poświęcamy jej w RW sporo miejsca - może Cię również zainteresują na przykład te artykuły:

REKLAMA

REKLAMA

Joga ćwiczenia rozluźniające - pozycja dziecka Mitch Mandel
Pozycja dziecka (fot. Mitch Mandel).

Pozycja dziecka

Uklęknij na podłodze (kolana szeroko) i “przytul” do siebie tyle poduszek, by wygodnie oprzeć na nich klatkę piersiową. Głowę skieruj w bok. Poleż tak sobie, aż poczujesz, że mięśnie się rozluźniły, a oddech uspokoił.

REKLAMA

REKLAMA

Joga ćwiczenia rozluźniające - pozycja dziecka bokiem Mitch Mandel
Pozycja dziecka bokiem (fot. Mitch Mandel).

Pozycja dziecka bokiem

Przyjmij pozycję jak w klasycznej pozycji dziecka, ale tym razem biodra skręć w prawo. Kiedy poczujesz, że mięśnie i stawy się rozciągnęły i rozluźniły, powtórz pozycję na drugą stronę.

REKLAMA

Joga ćwiczenia rozluźniające - mostek Mitch Mandel
Mostek (fot. Mitch Mandel).

Mostek

Połóż się na kilku poduszkach – oprzyj na nich głowę i górną część pleców. Ręce swobodnie połóż na podłodze po bokach ciała. Rozluźnij mięśnie, zamknij oczy, odpręż się i spokojnie oddychaj.

REKLAMA

REKLAMA

Joga ćwiczenia rozluźniające - mostek boczny Mitch Mandel
Mostek boczny (fot. Mitch Mandel).

Mostek boczny

Połóż się na boku na 2-3 poduszkach z lekko ugiętymi w kolanach nogami i ramionami wyciągniętymi ponad głowę, tak by Twoje biodra i barki pozostały na podłodze. Powtórz pozycję na drugą stronę.

REKLAMA

Joga ćwiczenia rozluźniające - przysiad na poduszkach Mitch Mandel
Przysiad na poduszkach (fot. Mitch Mandel).

Przysiad

Stań prosto tyłem do stosu 2-3 poduszek i rozstaw stopy szerzej niż na szerokość bioder. Złącz dłonie palcami przed sobą na wysokości klatki piersiowej. Zrób przysiad, aż dotkniesz pośladkami poduszek.

Inne patenty na skuteczną regenerację znajdziesz tutaj:

RW 06/2012

Zobacz również:
Wbrew pozorom "piątka" to wymagający dystans, więc tylko dobry plan treningowy, uwzględniający bardzo różne jednostki treningowe, pozwoli Ci potem na trasie osiągnąć tempo na miarę Twoich możliwości. Żeby naprawdę szybko pognać do mety biegu na 5 km, musisz się przygotować do startu, realizując każdy trening bardzo poważnie i z poświęceniem.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA