[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Rozciąganie dla biegacza: Ćwiczenia płotkarskie Marka Plawgi

Jako sprinter i płotkarz Marek Plawgo musiał być nie tylko szybki, ale też sprawny. Dlatego stretching to kluczowy element jego treningu. Oto 6 ćwiczeń rozciągających, które reprezentant Polski regularnie wykonywał dla uniknięcia kontuzji i osiągnięcia lepszych wyników.

Marek Plawgo fot. Jacek Heliasz

W 2002 roku, gdy miał zaledwie 21 lat, Marek Plawgo był najszybszym człowiekiem w Europie na dystansie 400 metrów. Złoto na Halowych Mistrzostwach Europy w Wiedniu wprowadziło go do światowej pierwszej ligi lekkoatletów.

Nie doszłoby do tego jednak, gdyby nie ciężka praca wykonywana na treningach - poznaj sekret przygotowania fizycznego Marka Plawgi.

Na kolejnych stronach znajdziesz ćwiczenia, które wykonywał polski płotkarz:

Stretching Marka Plawgo fot. Jack Heliasz

Wykrok w przód w klęku podpartym

Klęknij na kolanach. Jedną nogę wyprostuj maksymalnie przed sobą, opierając się na dłoniach po jej bokach. Zwiększaj kąt rozwarcia do czasu, aż poczujesz naciąganie mięśni, i zatrzymaj ruch na 15 sekund. Rozluźnij mięśnie i powtórz naciąganie, ale postaraj się, by było ono mocniejsze.

Stretching Marka Plawgo fot. Jack Heliasz

Naciąganie uda w klęku

Klęknij na jednym kolanie (drugie zgięte pod kątem prostym). Złap obiema rękami za stopę z tyłu i przyciągnij piętę do pośladków. Wytrzymaj 15 sekund, rozluźnij mięśnie i powtórz całość, pogłębiając rozciąganie. Zrób to samo na drugą nogę.

Stretching Marka Plawgo fot. Jack Heliasz

Naciąganie z płotkiem

Stań około 1 metra przed płotkiem. Jedną stopę postaw na dolnej poprzeczce płotka, ręce oprzyj o górną żerdź. Popchnij płotek, jakbyś chciał go wywrócić, rozciągając przy tym mięśnie ud, pleców i barki. Wytrzymaj 15 sekund, rozluźnij się i powtórz całość z pogłębieniem. Zmień nogi.

Stretching Marka Plawgo fot. Jack Heliasz

Siad płotkarski

Siądź na ziemi. Zegnij nogę w kolanie i odprowadź ją maksymalnie na bok. Trzymając drugą nogę prostą w kolanie, przybliż tułów maksymalnie do tej zgiętej. Wytrzymaj 15 sek. rozluźnij się i powtórz całość z głębszym skłonem.

Stretching Marka Plawgo fot. Jack Heliasz

Skłon płotkarski

Stań przed płotkiem. Oprzyj kolano na poprzeczce, a stopę, na której stoisz, ustaw równolegle do płotka. W tej pozycji przybliż klatkę piersiową maksymalnie do kolana na płotku. Utrzymaj pozycję przez 15 sekund, rozluźnij się, a potem powtórz całość z pogłębieniem.

RW 03/2008

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij