Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Rozciąganie dla biegacza: Ćwiczenia płotkarskie Marka Plawgi

Jako sprinter i płotkarz Marek Plawgo musiał być nie tylko szybki, ale też sprawny. Dlatego stretching to kluczowy element jego treningu. Oto 6 ćwiczeń rozciągających, które reprezentant Polski regularnie wykonywał dla uniknięcia kontuzji i osiągnięcia lepszych wyników.

Marek Plawgo fot. Jacek Heliasz

W 2002 roku, gdy miał zaledwie 21 lat, Marek Plawgo był najszybszym człowiekiem w Europie na dystansie 400 metrów. Złoto na Halowych Mistrzostwach Europy w Wiedniu wprowadziło go do światowej pierwszej ligi lekkoatletów.

Nie doszłoby do tego jednak, gdyby nie ciężka praca wykonywana na treningach - poznaj sekret przygotowania fizycznego Marka Plawgi.

Na kolejnych stronach znajdziesz ćwiczenia, które wykonywał polski płotkarz:

Stretching Marka Plawgo fot. Jack Heliasz

Wykrok w przód w klęku podpartym

Klęknij na kolanach. Jedną nogę wyprostuj maksymalnie przed sobą, opierając się na dłoniach po jej bokach. Zwiększaj kąt rozwarcia do czasu, aż poczujesz naciąganie mięśni, i zatrzymaj ruch na 15 sekund. Rozluźnij mięśnie i powtórz naciąganie, ale postaraj się, by było ono mocniejsze.

Stretching Marka Plawgo fot. Jack Heliasz

Naciąganie uda w klęku

Klęknij na jednym kolanie (drugie zgięte pod kątem prostym). Złap obiema rękami za stopę z tyłu i przyciągnij piętę do pośladków. Wytrzymaj 15 sekund, rozluźnij mięśnie i powtórz całość, pogłębiając rozciąganie. Zrób to samo na drugą nogę.

Stretching Marka Plawgo fot. Jack Heliasz

Naciąganie z płotkiem

Stań około 1 metra przed płotkiem. Jedną stopę postaw na dolnej poprzeczce płotka, ręce oprzyj o górną żerdź. Popchnij płotek, jakbyś chciał go wywrócić, rozciągając przy tym mięśnie ud, pleców i barki. Wytrzymaj 15 sekund, rozluźnij się i powtórz całość z pogłębieniem. Zmień nogi.

Stretching Marka Plawgo fot. Jack Heliasz

Siad płotkarski

Siądź na ziemi. Zegnij nogę w kolanie i odprowadź ją maksymalnie na bok. Trzymając drugą nogę prostą w kolanie, przybliż tułów maksymalnie do tej zgiętej. Wytrzymaj 15 sek. rozluźnij się i powtórz całość z głębszym skłonem.

Stretching Marka Plawgo fot. Jack Heliasz

Skłon płotkarski

Stań przed płotkiem. Oprzyj kolano na poprzeczce, a stopę, na której stoisz, ustaw równolegle do płotka. W tej pozycji przybliż klatkę piersiową maksymalnie do kolana na płotku. Utrzymaj pozycję przez 15 sekund, rozluźnij się, a potem powtórz całość z pogłębieniem.

RW 03/2008

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij