[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.4

Rozciąganie w wodzie: 6 ćwiczeń na mocniejsze nogi

Po treningu w upalny letni dzień marzysz o wskoczeniu do basenu? Nie odmawiaj sobie tej przyjemności - dodaj trochę urozmaicenia do rutynowego rozciągania i zwiększ swoją elastyczność w ramach stretchingu w wodzie. Oto najlepsze ćwiczenia na poszczególne partie mięśniowe ciała.

ćwiczenia w wodzie - trening zginaczy biodra Trening zginaczy biodra (fot. Stephen Frink)

Rozciąganie w wodzie pozwala uzyskać większy zakres ruchu niż na lądzie, bo takie otoczenie daje poczucie bezpieczeństwa i lepszej kontroli ruchu. Dodatkowo przyjęcie optymalnej pozycji wiąże się z mniejszym napięciem. Po treningu i lekkim ochłonięciu wejdź do wody i rozciągaj się, utrzymując każdą pozycję przez 20-30 s. Zrób 2 serie na każdą nogę.

Zginacze biodra

Stań w wykroku, lewe podudzie oprzyj na małym stopniu. Zegnij prawą nogę i przenieś ciężar ciała do przodu. Poczuj rozciąganie z przodu lewego biodra.

ćwiczenia w wodzie - rozciąganie łydek Rozciąganie łydek (fot. Stephen Frink).

Łydki

Stań w wodzie sięgającej klatki piersiowej. Odstaw do tyłu prawą nogę i wciśnij piętę w dno basenu. Utrzymaj 20 sekund i potem zegnij lekko prawe kolano, rozciągając głębsze włókna mięśni.

ćwiczenia w wodzie - stretching odcinka lędźwiowego i biodra Stretching odcinka lędźwiowego i biodra (fot. Stephen Frink).

Odcinek lędźwiowy i biodra

Zanurz się do wysokości barków i stań na lewej nodze. Utrzymując wyprostowaną sylwetkę, złap oburącz za prawe kolano i przyciągnij je do klatki piersiowej.

ćwiczenia w wodzie - rozciągnie pasma biodrowo-piszczelowego Rozciągnie pasma biodrowo-piszczelowego (fot. Stephen Frink).

Pasmo biodrowo–piszczelowe

Stań lewym bokiem do ściany basenu. Skrzyżuj lewą nogę przed prawą. Pochyl tułów w lewo, jednocześnie odpychając prawe biodro od ściany.

Sprawdź, czy grozi Ci syndrom pasma biodrowo-piszczelowego

RW 08/2013

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij