[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Rozgrzewka przed biegiem. Ćwiczenia w czasie wiązania butów

Nie oszukujmy się – trening nie zawsze zaczynamy rozgrzewką. Jedyny pewny element przygotowań do biegu to założenie butów i skarpet (OK, nie dotyczy biegania boso). Wykorzystaj tę rutynę, by przy okazji pobudzić mięśnie i rozruszać stawy. Od tej pory każdy trening rozpoczniesz, jak należy.

Rozgrzewka, którą wykonasz przy wiązaniu sznurowadeł Rozgrzewka to bardzo ważny - lecz niestety często pomijany element treningu. Zobacz, jak wykonać ją w czasie, który spędzasz na wiązaniu butów (fot. Mitch Mandell).

My, biegacze, w sposób szczególny przywiązujemy uwagę do czasu. Szukamy więc okazji, żeby tu urwać pół minuty, tu minutkę, bo wiemy, że o sukcesie potrafią decydować niekiedy sekundy, a nawet ich części. Z tego też powodu wielu z nas opuszcza przedtreningową rozgrzewkę - "bo rozgrzeję się w biegu", "bo dzisiaj biegnę na luzie" albo po prostu "bo nic się ni stanie". A stać się może, dlatego warto przed każdym biegiem warto poświęcić choć dwie minuty na to, by przygotować swoje mięśnie do wysiłku. Na Twoje szczęście - wiemy, jak to zrobić niewielkim kosztem czasu.

Wiązanie sznurówek rozwiąże Twój problem migania się od rozgrzewki. Trudno uwierzyć, prawda? A jednak – okazuje się, że wystarczy dać ponieść się nieco fantazji, a znajdziesz w tej rutynowej czynności nieco gimnastyki.

Zobacz też: Szybka rozgrzewka przed bieganiem [ĆWICZENIA]

REKLAMA

Rozgrzewka, którą wykonasz przy wiązaniu sznurowadeł - przysiad krok drugi: przysiad (fot. Mitch Mandell).

Przysiady

  1. Zejdź do półprzysiadu, sięgając po jedną skarpetkę.
  2. Zginając nogi, cofaj biodra, tak żeby kolana nie wyszły przed stopy.
  3. Wyprostuj się, napinając pośladki.
Rozgrzewka, którą wykonasz przy wiązaniu sznurowadeł - Wahadło - rozciąganie mięśni dwugłowych uda Wahadło - rozciąganie mięśni dwugłowych uda (fot. Mitch Mandell).

Wahadło - rozciąganie mięśni dwugłowych uda

  1. Przenieś prostą nogę za siebie.
  2. Jednocześnie pochyl prosty tułów i sięgnij ręką do buta. Nie unoś go jeszcze, tylko wróć do stania z uniesionym kolanem.
  3. Znów opuść tułów i unieś nogę jak wahadło.
  4. Powtarzaj 10 razy, zanim w końcu podniesiesz buta.

Spróbuj tez innego zestawu: Rozgrzewka przed bieganiem. Ćwiczenia przed treningiem

Rozgrzewka, którą wykonasz przy wiązaniu sznurowadeł - Zatrzymanie - balans równowagi i rozgrzanie kostki Zatrzymanie - balans równowagi i rozgrzanie kostki (fot. Mitch Mandell).

Zatrzymanie - balans równowagi i rozgrzanie kostki

  1. Kiedy przeniesiesz nogę zza pleców przed siebie, zatrzymaj ją, gdy udo będzie równolegle z podłogą.
  2. W czasie gdy będziesz luzować sznurówki, wykonuj stopą ruch w górę i w dół (porusza się tylko staw skokowy, całe ciało jest stabilne).
  3. Po chwili załóż buta.
Rozgrzewka, którą wykonasz przy wiązaniu sznurowadeł - Skłon Skłon (fot. Mitch Mandell).

Skłon

  1. Opuść nogę, stawiając stopę krok przed drugą. Równocześnie zginaj kolana, aż sięgniesz sznurówek.
  2. Kolano nogi z tyłu zatrzymaj tuż na ziemią, a drugie bezpośrednio nad stawem skokowym. Zawiąż buta.
  3. Powtórz całą sekwencję z drugim butem.

RW 09/2015  

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij