[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Rozgrzewka przed biegiem. Ćwiczenia w czasie wiązania butów

Nie oszukujmy się – trening nie zawsze zaczynamy rozgrzewką. Jedyny pewny element przygotowań do biegu to założenie butów i skarpet (OK, nie dotyczy biegania boso). Wykorzystaj tę rutynę, by przy okazji pobudzić mięśnie i rozruszać stawy. Od tej pory każdy trening rozpoczniesz, jak należy.

Rozgrzewka, którą wykonasz przy wiązaniu sznurowadeł fot. Mitch Mandell

Wiązanie sznurówek rozwiąże Twój problem migania się od rozgrzewki. Trudno uwierzyć, prawda? A jednak – okazuje się, że wystarczy dać ponieść się nieco fantazji, a znajdziesz w tej rutynowej czynności nieco gimnastyki.

1. Postawa

Najpierw przygotuj buty i skarpetki, a potem stań obok nich boso. Wyprostuj plecy, patrz przed siebie i rozłóż ciężar ciała równomiernie na całych stopach.

2. Przysiad

Zejdź do półprzysiadu, sięgając po jedną skarpetkę. Zginając nogi, cofaj biodra, tak żeby kolana nie wyszły przed stopy. Wyprostuj się, napinając pośladki.

3. Uniesienie kolana

Unieś kolano w kierunku klatki piersiowej i, utrzymując proste plecy, załóż skarpetkę na stopę. Staraj się napiąć mięśnie korpusu i, balansując na jednej nodze, utrzymać stabilność.

4. Wahadło

Przenieś prostą nogę za siebie. Jednocześnie pochyl prosty tułów i sięgnij ręką do buta. Nie unoś go jeszcze, tylko wróć do stania z uniesionym kolanem. Znów opuść tułów i unieś nogę jak wahadło. Powtarzaj 10 razy, zanim w końcu podniesiesz buta.

5. Zatrzymanie

Kiedy przeniesiesz nogę zza pleców przed siebie, zatrzymaj ją, gdy udo będzie równolegle z podłogą. W czasie gdy będziesz luzować sznurówki, wykonuj stopą ruch w górę i w dół (porusza się tylko staw skokowy, całe ciało jest stabilne). Po chwili załóż buta.

6. Skłon

Opuść nogę, stawiając stopę krok przed drugą. Równocześnie zginaj kolana, aż sięgniesz sznurówek. Kolano nogi z tyłu zatrzymaj tuż na ziemią, a drugie bezpośrednio nad stawem skokowym. Zawiąż buta. Powtórz całą sekwencję z drugim butem.

RW 09/2015  

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij