[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Rozgrzewka w domu. Przygotuj się na niepogodę

Na niepogodę musisz przygotować nie tylko sprzęt, ale też ciało. Dlatego rozgrzej mięśnie jeszcze w domu, zanim wyjdziesz za próg na trening w chłodną, wietrzną i deszczową aurę. Wystarczy 10 minut, żeby przygotować organizm do stawienia czoła wymagającej pogodzie.

Rozgrzewka przed kominkiem Zrób szybką rozgrzewkę przed zimowym treningiem / fot. Mitch Mandell

Mentalna walka z nieprzyjemnym zimnem to już spore wyzwanie, a wystawianie mięśni na działanie chłodu to dużo większe ryzyko. Dlatego warto rozgrzać się jeszcze przed wyjściem z domu. Nieprzygotowane mięśnie w zetknięciu z niską temperaturą i śliskim podłożem to połączenie wyjątkowo korzystne dla czyhających na takie okazje kontuzji.

Rozgrzewka, podnosząc tętno, rozprowadza ciepło po całym ciele. Gorąca krew dociera do mięśni, dzięki czemu ich włókna narażone są na mniejszy stres, kiedy od razu zerwiesz się do biegu. Rozgrzewka przed wyjściem na jesienną słotę poprawi Twoje odczucia w zetknięciu z surowym klimatem, a mięśniom pozwoli od początku pracować z pełną mocą. Twój trening będzie przyjemniejszy i bardziej efektywny.

10-minutowa sesja dynamicznych pozycji obudzi główne obszary ciała zaangażowane w bieg – zwłaszcza tułów, pośladki i mięśnie nóg.

Przechodź płynnie od jednej pozycji do drugiej bez przerwy. Zrób ćwiczenia na jedną stronę, a później na drugą, i zmieniaj je 10 razy. Potem zrzuć z siebie jedną zbędną już warstwę ubrań i ruszaj na udany jesienny bieg.

REKLAMA

REKLAMA

Noga w górę

Biorąc wdech, unieś obie ręce prosto nad głowę i jednocześnie prawe udo równolegle do podłogi.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Powrót

Z wydechem opuść nogę, wracając do pozycji wyjściowej. Po uspokojeniu oddechu zacznij ćwiczenie od drugiej nogi.

RW 11/2014 

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij